اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هیات کمیسیون اروپا در راه ایران


هیأتی متشکل از ۱۵ عضو برجسته کمیسیون اتحادیه اروپا قرار است بهمن ماه در سفر ۴ روزه به تهران مناسبات انرژی میان بروکسل و تهران را مورد بررسی قرار دهد.

خبرگزاری مهر: کمیسر انرژی و اقلیم اروپا امروز از اولین سفر نمایندگانی از کمیسیون اروپا به ایران در ماه فوریه در راستای توسعه مناسبات انرژی میان بروکسل و تهران خبر داد.

«میگوئل آریاس» کمیسر انرژی و اقلیم اروپا با انتشار بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: کمیسیون اروپا قرار است اولین سفر خود به ایران را با هدف ارزیابی فنی توسعه مناسبات انرژی با تهران به انجام برساند.

وی در ادامه این بیانیه خاطر نشان کرد: اولین سفر ارزیابی فنی کمیسیون اروپا در حوزه انرژی به ایران در اوایل ماه فوریه سال نو میلادی به انجام خواهد رسید.

این در حالیست که یک مقام مسئول در اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود ضمن تأیید این خبر مدت آن را ۴ روز اعلام و تأکید کرد: ۱۵ نفر از مسئولین این اتحادیه در رأس یک هیأت بلندپایه به ایران سفر خواهند کرد.

لازم به ذکر است، از نیمه شب گذشته و با اعلام آغاز روز اجرای توافق هسته ای جامع میان کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به «برجام»، تحریم های اعمالی علیه ایران لغو شده اند و لذا مقامات کشورهای مختلف در سراسر جهان به دنبال توسعه مناسبات و تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی با ایران هستند.


ویدیو مرتبط :
کمیسیون اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران به هیات پارلمان اروپا ویزا نداد



 

 

ایران به هیات پارلمان اروپا ویزا نداد

 

رئیس هیات پارلمان اروپا اعلام کرد با خودداری تهران از ارائه ویزا، سفر این هیات به ایران لغو شد.

به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)،  خانم"تارگا کورنبرگ" رئیس هیات 5 نفره از نمایندگان پارلمان اروپا گفت که مقامات ایران با صدور ویزا برای این هیات مخالفت کرده اند.

این هیات از نمایندگان پارلمان اروپا قرار بود در تاریخ 31 اکتبر تا 4 فوریه آینده (9 تا 13 آبان) به ایران سفر کند.

کورنبرگ روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: این تصمیم تهران به این معنی است که برنامه سفر هیات پارلمان اروپا به ایران به رغم تلاش ها و اقدامات بزرگ و برنامه ریزی های قبلی، به صورت نهایی، لغو می شود. ایران دلایل شفافی را برای ویزا ندادن اعلام نکرده است و این تصمیم ، برخلاف پیش بینی بود.

وی ادامه داد: هیات پارلمان اروپا آمادگی داشت تا گفت وگوی سازنده ای را با نمایندگان مجلس، مقامات دولتی و نمایندگان جامعه مدنی ایران درباره موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته ای ایران، حقوق بشر، انرژی، محیط زیست، امنیت ملی و انتخابات پارلمانی آینده ایران آغاز کند.

در این بیانیه هیات پارلمان اروپا از این تصمیم مقامات ایرانی برای لغو این فرصت گفتگو در زمان مناسب فعلی، اظهار تاسف شده است.

این هیات اروپایی شامل 5 نماینده پارلمان اروپا یعنی تارگا کورنبرگ (از فنلاند)، کورت لیشنر و کورنیلا ارنست (از آلمان)، کاثلین بان برمبت (از بلژیک) و ماریتگی شاکیه (از هلند)به نمایندگی از مهمترین بخش های این نهاد بود.