اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هیات نظارت برمطبوعات به روزنامه بهارتذكرداد




 

اخبارسیاسی

 

هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه ۱۷ اسفندماه خود موضوع تخلفات مطبوعات عامه‌پسند را مورد بررسی قرار داد و به ۱۶ نشریه و یك روزنامه تذكر داد.

 

روزنامه بهار به دلیل آنچه كه هیات نظارت بر مطبوعات آن را پخش شایعه و نشر اكاذیب و تشویش اذهان عمومی مبنی بر تغییر رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران از سوی این روزنامه دانست،تذكر گرفت.

به گزارش ایلنا،هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه ۱۷ اسفندماه خود موضوع تخلفات مطبوعات عامه‌پسند را مورد بررسی قرار داد و به ۱۶ نشریه و یك روزنامه تذكر داد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،هیات نظارت بر مطبوعات در این جلسه موضوع تخلفات مطبوعات عامه‌پسند را مورد بررسی قرار داد و بر اساس نتایج این بررسی مقرر شد به نشریات نسل امروز، بانوی شرقی، آینه زندگی، پیام آور، سپیدار، پیشخوان، زندگی ایرانی، مداد رنگی،زندگی ایده‌ال، رویش، كوه نور،توحید،راه زندگی، سینمای امروز،چلچراغ و فوتبال به علت عدم پایبندی به رسالت مطبوعاتی، فعالیت برخلاف زمینه مصوب، استفاده ابزاری از تصاویر، درج مطالب سطحی و فاقد ارزش رسانه‌یی، ترویج تجملات، تبلیغ مدگرایی و مصرف‌گرایی در شماره‌های اخیر تذكر داده شود.

همچنین موضوع تخلف روزنامه بهار در این جلسه مطرح و مقرر شد، با توجه به پخش شایعه و نشر اكاذیب و تشویش اذهان عمومی مبنی بر تغییر رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران به این روزنامه نیز تذكر داده شود.


ویدیو مرتبط :
هیات نظارت بر عملکرد موسسه ثامن الحجج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عذرخواهی «آسمان» درباره مطلب قصاص/بررسی مطلب روزنامه «آسمان» در هیات نظارت



اخبار,اخباراجتماعی,روزنامه آسمان


اخبار اجتماعی - عذرخواهی «آسمان» درباره مطلب قصاص

عباس بزرگمهر مدیر مسؤول روزنامه "آسمان" که در شماره اخیر آن، مصاحبه‌ای درباره قصاص به چاپ رسیده است، توضیحاتی را منتشر کرد.

متن این توضیح که در شماره امروز (پنجشنبه) این روزنامه به چاپ رسیده است،‌ بدین شرح است:

توضیح، تصحیح و پوزش
در شماره 4 روزنامه «آسمان» به دلیل تراکم و شتاب کار در روزهای آغازین انتشار روزنامه، مطلب مندرج در صفحه 23 بدون اعمال تغییرات و حذفیات اعمال‌شده از سوی مدیریت روزنامه، روانه چاپخانه شده بود.

این اشتباه به دلیل آشفتگی شروع کار و ضعف امکانات فنی رخ داده و بدیهی است که دیدگاه «آسمان» نبوده است و فرض بر این بوده که گوینده سخن تنها در پی بیان عنوان عنوان اعلامیه جبهه ملی بوده و با همین حساسیت متن اصلاح شد که متأسفانه سهواً اعمال نشد.

روزنامه «آسمان» از همکاران رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌هایی که به دلیل اطلاع یا تجربه بدون جهت‌گیری سیاسی امکان بروز این‌گونه اشتباهات به‌خاطر سرعت اجتناب‌ناپذیر کار توضیح مدیرمسؤول را نیز بلافاصله انعکاس دادند، صمیمانه سپاسگزار است و از خوانندگان پوزش می‌خواهد.

مدیرمسؤول»

                            ......................................................


بررسی مطلب روزنامه «آسمان» در جلسه دوشنبه هیات نظارت

دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: در جلسه هفته آینده هیئت نظارت بر مطبوعات مطلب روزنامه آسمان درباره قصاص بررسی می‌شود.

علاءالدین ظهوریان در گفت‌وگو با فارس، درباره بررسی موضوع روزنامه آسمان، اظهار داشت: هیئت نظارت در جلسات خود دو دستور کار دارد که مربوط به بررسی محتوایی نشریات و همچنین بررسی صدور مجوزها می‌شود.

دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات با بیان اینکه در جلسه هیئت نظارت هر دو موضوع مطرح خواهد شد، افزود: موضوع روزنامه آسمان مبنی بر اینکه حکم الهی قصاص را امری غیرانسانی اعلام کرده است، از جنبه محتوایی در جلسه هفته آینده هیئت نظارت بر مطبوعات بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه روزنامه آسمان مجوز خود را از هیئت نظارت دریافت کرده است، گفت: بر همین اساس «آسمان» از سایر نشریات و روزنامه‌ها مستثنی نیست و قاعدتا موضوع آن در روز دوشنبه مطرح و بررسی می‌شود.

اخبار اجتماعی - فرارو, فارس