اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هیات مذاکره کننده هسته ای ایران وارد وین شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - هیات مذاکره کننده هسته ای ایران وارد وین شد

هیات مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست محمد جواد ظریف به منظور انجام دور جدید گفت و گو های هسته ای با گروه 1+5،لحظاتی قبل با استقبال مدیرکل تشریفات وزارت امورخارجه اتریش وارد فرودگاه وین شد.

به گزارش ایرنا، ظریف را در سفر به وین، سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه؛ مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا،حمید بعیدی نژاد، مدیر کل سیاسی وزارت خارجه و امیری و رحیمیان دو نفر از مدیران و کارشناسان سازمان انرژی اتمی همراهی می کنند.

ˈسباستین کورتس ˈوزیر امورخارجه اتریش برای شرکت در نشستی در بروکسل به سر می برد.

دومین دور از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 به میزبانی کشور اتریش فردا سه شنبه در مقر سازمان ملل متحد در وین آغاز می شود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اولین شب از حضورش در وین در ضیافت شام با کاترین اشتون شرکت خواهد کرد.

مذاکرات رسمی از فردا به ریاست ظریف از ایران و کاترین اشتون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپایی از طرف 1+5 آغاز خواهد شد و در ادامه گفت و گو های کارشناسی در سطح معاونین انجام می شود که از سوی ایران سید عباس عراقچی سرپرستی این مذاکرات را به عهده دارد و سرپرستی طرف مقابل نیز بر عهده خانم هلگا اشمید معاون کاترین اشتون خواهد بود.

دومین دور از مذاکرات هسته ای در وین نیز همچون دور قبلی که اواخر بهمن ماه برگزار شد بدنبال توافق ژنو با عنوان برنامه اقدام مشترک درمسیر دستیابی به توافق نهایی برگزار می شود تا طی آن دو طرف با طرح و بررسی مسائل فنی و کارشناسی و رفع ابهامات به راهکار نهایی برای حل پرونده هسته ای ایران دست یابند.

وزیر امور خارجه ایران روز گذشته درباره دومین دور از مذاکرات هسته ای به میزبانی وین که از فردا (سه شنبه) به طور رسمی آغاز خواهد شد،گفت: طبیعی است که مذاکرات هرچه جلوتر برود دقیق تر،ریزتر و دشوار تر می شود و به همین خاطر انتظار توافق در این دوره از مذاکرات را نداریم.

ظریف درعین حال اینکه دستیابی به توافق نهایی در پایان مهلت 6 ماهه تعین شده در توافق ژنو امکان پذیر باشد را دور از انتظار ندانست.

وی با بیان اینکه بعید است ضرورتی برای حضور وزیران خارجه کشورهای 1+5 در این دور از مذاکرات وجود داشته باشد گفت: ما در رابطه با چند موضوع توافق کرده ایم که یکی از آنها ابعاد برنامه هسته ای ایران از جمله غنی سازی و آب سنگین اراک است و همچنین درخصوص همکاری های بین المللی در حوزه هسته ای که تعهد کشور های 1+5 مطابق با معاهده NPT و موضوع رفع تحریم ها است ،گفت وگو خواهیم کرد. 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
پیام ملت ایران به تیم مذاکره کننده هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک مقام نزدیک به هیات مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران در نیویورک:مذاکرات هسته‌یی نمی‌تواند در مسیر گذشته خود حرکت کند



مذاکرات هسته ای,دور جدید مذاکرات هسته ایی

یک مقام نزدیک به هیات مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران در نیویورک:
مذاکرات هسته‌یی نمی‌تواند در مسیر گذشته خود حرکت کند

یک مقام نزدیک به هیات مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان در نیویورک گفت: به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در ایران و دیگر تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، فضای مذاکراتی بین ایران و 1+5 نسبت به گذشته به طور کامل دگرگون شده است.

این مقام نزدیک به هیات مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان در نیویورک در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: بر اساس این دگرگونی، مذاکره هسته‌یی نه در شکل و نه در محتوا نمی‌تواند در مسیر گذشته خود حرکت کند.

وی با اشاره با انتقال پرونده هسته‌یی به وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: دکتر ظریف در ملاقات امروز خود با خانم اشتون که 9 صبح به وقت نیویورک و 16:30 به وقت تهران انجام می‌شود،‌ دیدگاه‌های دولت جدید ایران درباره نحوه ادامه مذاکرات و دستور کار آن را به وی اعلام خواهد کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ذره‌ای از حقوق هسته‌یی مردم ایران نادیده انگاشته نخواهد شد گفت: باید چارچوب‌های مفهومی و رویکردهای عملیاتی جدید تعریف شود که نتیجه آنها یک بازی برد - برد باشد. بنابراین، اینکه توپ در زمین کدام طرف است،‌ دیگر تعبیر درستی نخواهد بود.

این مقام نزدیک به هیات مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان در نیویورک در پایان تصریح کرد: این بازی جدیدی است که قواعد جدید مربوط به خود خواهد داشت و هدف آن رسیدن به یک نقطه مشترک مورد توافق دو طرف است.

ایسنا