اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هیات كارشناسان سوری وارد تهران شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

صلح پایدار در سایه مدیریت مشترك جهانی،

هیات كارشناسان سوری وارد تهران شد

هیات كارشناسان سوریه به سرپرستی فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه دقایقی پیش وارد فرودگاه مهرآباد تهران شدند.

در ادامه حضور كارشناسان و مقامات كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها برای شركت در اجلاس، هیات كارشناسی سوری با استقبال امیرمنصور برقعی، قائم مقام وزیر امور خارجه كشورمان وارد فرودگاه مهرآباد شد.

به گزارش ایسنا، صبح شنبه نیز تعدادی از كارشناسان و مقامات كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها وارد شدند كه می‌توان به هیات‌های كشورهای ارمنستان، مالزی، نپال، بنگلادش، شیلی، زامبیا، سریلانكا، اوگاندا، تایلند، افغانستان، فیلیپین، هند و اردن اشاره كرد.

هم‌چنین علی‌حیدر، وزیر آشتی ملی سوریه برای دیدار و گفت‌گو با برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
هیات بزرگ اقتصادی ایتالیا امروز وارد تهران می شوند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هیات فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد



هیات فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد

هیات فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد امروز (پنجشنبه) وارد تهران شد.

هرمان ناکارتس، معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها در راس هیاتی هفت نفره برای مذاکرات با ایران بر سر مسائل باقی مانده وارد تهران شد و مورد استقبال علی‌اصغر سلطانیه قرار گرفت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

قرار است هیات‌های فنی و حقوقی ایران و آژانس به سرپرستی هرمان ناکارتس، معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها و علی‌اصغر سلطانیه، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صبح روز پنجشنبه 23 آذر در محل سازمان انرژی اتمی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

این مذاکرات به احتمال قوی یک روزه و پشت درب‌های بسته برگزار می‌شود. هم‌چنین تاکنون برنامه‌ای برای بازدید یا بازرسی هیات آژانس متشکل از کارشناسان از تاسیسات و مراکز هسته‌یی ایران یا سایت‌های دیگر اعلام نشده است.

پیش از این، دو طرف در بهمن و اسفند 1390 در تهران و اردیبهشت، خرداد و شهریور 1391 در وین با یکدیگر مذاکره کرده‌اند. هم‌چنین یوکیا آمانو، مدیرکل در مه 2012 با مقامات ایران در تهران ملاقات و گفت‌وگو کرد اما دو طرف هنوز نتوانسته‌اند بر سر یک برنامه عمل مشخص به توافق برسند.

فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا درباره آن‌چه تحت عنوان "رویکرد ساختاری" در گزارش اخیر آژانس مورد اشاره قرار گرفته است، با تاکید بر این‌ که "هر رویکرد ساختاری باید حقوق ایران را تامین کند" به ایسنا گفته است "آنها انتظار دارند در حالی که اصل اسناد (مربوط به ادعاها) را به ما ارائه نمی‌کنند، بر اساس آن اسناد ادعایی ما پاسخ دهیم. اما هر وقت سند قابل قبولی را ارائه کنند ما درباره آن صحبت می‌کنیم."

عباسی با بیان این‌ که "نمی‌توان با گزارش سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی برخی کشورها، کشور دیگری را متهم کرد"، افزود: آژانس باید به مسیر صحیح خود برگردد و به گزارش بازرسانش در ایران استناد کند. گزارش بازرسان نشان می‌دهد که ایران به طور کامل مقررات آژانس را رعایت می‌کند و تمامی مواد و فعالیت‌های هسته‌یی ایران را نیز تحت نظارت دارد.

وی تصریح کرد: چنان‌چه منطق، محور بحث باشد حتما در آینده با آژانس به توافق دست پیدا خواهیم کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی به ایسنا گفته بود که" نمی‌توان با گزارش سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی برخی کشورها، کشور دیگری را متهم کرد."

وی با اشاره به موضوع مطالعات ادعایی نیز گفته است که"هر وقت سند قابل قبولی درباره این ادعاها به ما ارائه کنند، درباره آن صحبت می‌کنیم."

با این حال یوکیا آمانو در گزارش اخیر خود درباره ایران به جزئیات بیشتری از درخواست‌هایش از ایران درباره حل همه مسایل باقی‌مانده مربوط به برنامه هسته‌یی اشاره کرده که به شرح زیر است:

1- آژانس به دنبال توافق با ایران درباره یک رویکرد ساختاری برای شفاف‌سازی همه مسایل باقی‌مانده با تمرکز بر مسایل ترسیم شده در ضمیمه سند GOV/2011/65 بوده است.

2- آژانس درخواست کرده که ایران اظهارات اولیه در ارتباط با مسایل تعیین شده در بخش C ضمیمه GOV/2011/65 را به آژانس ارائه کند.

ایران نگرانی‌های آژانس در ارتباط با مسایل تعیین شده در بخش C ضمیمه را رد کرد و آنها را مبتنی بر ادعاهایی بی‌اساس خواند.

3- آژانس به عنوان بخشی از رویکرد ساختاری، 13 موضوع را تعیین کرده است که منطبق با موضوع‌های مندرج در ضمیمه سند GOV/2011/65 است که لازم است به آن‌ها پرداخته شود.

4- آژانس مدعی است توضیحاتی در مورد ماهیت نگرانی‌های آژانس و اطلاعات در دسترس آن، در مورد پارچین و کارشناس خارجی به ایران ارایه کرد و سوالاتی اولیه‌ را در این راستا به ایران ارائه کرده است که ایران تاکنون به آن‌ها پاسخی نداده است.

5- آژانس در مواقع مختلف، از 26 ژانویه 2012 به این طرف، دسترسی به سایت (نظامی) پارچین را درخواست کرده است. ایران بر خلاف قطعنامه GOV/2012/50 هنوز دسترسی به این سایت را برای آژانس فراهم نساخته است.

به گزارش ایسنا، بازرسان آژانس تاکنون دو بار از سایت نظامی پارچین بازدید و بازرسی کرده‌اند و هیچ سند و مدرکی که ایران را به انجام فعالیت‌های هسته‌یی در این سایت متهم کند به دست نیاورده‌اند. در عین حال ایران اعلام کرده است که در صورت رسیدن به یک توافق جامع با آژانس اجازه بازدید بازرسان از این سایت را می‌دهد./ایسنا