اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هوشیاری پس از مرگ هم ادامه می‌یابد!


دانشمند ایرانی دانشگاه بروک نیویورک و همکارانش پس از چهار سال مطالعه بر روی 2060 مورد ایست قلبی در 15 بیمارستان توانستند درک تقریبا روشنی از تجربه مرگ ارائه کنند.

خبرگزاری ایسنا: دانشمند ایرانی دانشگاه بروک نیویورک و همکارانش پس از چهار سال مطالعه بر روی 2060 مورد ایست قلبی در 15 بیمارستان توانستند درک تقریبا روشنی از تجربه مرگ ارائه کنند.

دکتر «سام پرنیا» و همکارانش پس از بررسی مواردی از ایست قلبی متوجه شدند که تصور خاطرات و حس بینایی در حالتی از تجربه خروج از بدن، همزمان باعث تداعی رویدادها به صورت واقعی می‌شود. در اغلب موارد، افراد خاطرات و تجربیات زندگی را به صورت واضح درک می‌کنند.

تجربه زنده خاطرات در هنگام مرگ که اغلب توهم مرگ یا هذیان گفتن در حین مرگ نامیده می‌شود، پدیده‌ای بسیار پیچیده و غیر قابل توصیف است؛ هر چند که مطالعات علمی در این تحقیقات به علت خاص بودن شرایط مرگ محدود است.

دکتر پرنیا، استاد دانشگاه بروک نیویورک اظهار کرد: بر خلاف تصور موجود مرگ در یک لحظه اتفاق نمی‌افتد بلکه فرآیندی برگشت‌پذیر است؛ هنگامی‌که بدن دچار سانحه شده و یا قلب از حرکت می‌‍ایستد در صورت ناموفق بودن شرایط احیای قلبی، فرآیند مرگ آغاز می‌شود. هدف ما از این مطالعه درک بهتری از حالات احساسی و تجربه حقیقی مرگ است.

وی در ادامه افزود: بیش از 39 درصد از کسانی که از عارضه ایست قلبی نجات پیدا می‌کنند، اغلب اظهار می‌کنند که هنگام ایست قلبی حالتی از هوشیاری را داشته‌اند، اما تمام تجربه‌های آن زمان را به خاطر مصرف داروهای آرام بخش یا آسیب مغزی به خاطر نمی‌آورند‌.

در میان کسانی که خاطرات لحظه مرگ را به خاطر می‌آورند، 46 درصد از تجربه بازیابی خاطراتی ترسناک و وهم‌انگیز منتهی به مرگ سخن گفتند و تنها حدود 11 درصد از بیماران نجات یافته از مرگ تجربه کامل شنیداری و دیداری داشتند.

بر اساس این مطالعه مشخص شد که بین یک تا سه دقیقه بعد از توقف قلب، توهم و وهم مرگ آغاز می‌شود به طوری‌که بعد از 20 تا 30 ثانیه از توقف قلب مغز از کار می‌ایستد و این روند تا احیا مجدد قلب که حداکثر 3 دقیقه زمان می‌برد مغز دوباره به کار می‌افتد.

دکتر جری نولان، محقق و رئیس بخش احیا قلب بیمارستان نیویورک گفت: کار محققان و پژوهشگران باید مورد تقدیر قرار گیرد زیرا مطالعات شگفت‌انگیز آنها باعث روشن‌تر شدن یکی از ترسناک‌ترین رویدادهای در انتظار انسان است.

جزئیات بیشتر این مطالعه در نشریه Resuscitation منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
من ادامه میدم به این زندگی لعنتی-مرگ بر...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: شعار مرگ بر آمریکا باید ادامه یابد



شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری,شعار مرگ بر آمریکا

 رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: شعار مرگ بر آمریکا باید ادامه یابد

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا باید ادامه یابد ، گفت: بنده معتقدم مسائل را تنها به شعار خلاصه نکنیم بلکه به دنبال عمل هم برویم.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت و گو با مهر درباره اظهار نظر های اخیر مبنی بر دنبال کردن و عدم دنبال کردن شعار مرگ بر آمریکا در پی انجام گفت و گو تلفنی رئیس جمهور با اوباما اظهار کرد: هنوز توافقی صورت نگرفته که بگوییم این شعار را بدهند یا ندهند.
 
وی عقیده خود را درباره ادامه یافتن شعار مرگ بر آمریکا این گونه بیان کرد: بنده معتقدم شعار را باید بدهند و دولت مردان ما کار خود را دنبال کنند.
 
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در عین حال گفت: هر وقت توافقی بر اساس منافع و احترام متقابل میان ایران و آمریکا حاصل شد ما هم در شعار مرگ بر آمریکا تجدید نظر خواهیم کرد.
 
وی درباره گفت و گو تلفنی رئیس جمهور با باراک اوباما تصریح کرد: اصل ارتباط تلفنی انجام گرفت و ما تازه شروع به کار کرده و عجله ای نداریم که ظرف یک هفته یا یک ماه آینده موضوع حل شود بلکه مسئله باید از سوی دولتمردان و دیپلمات های کشور در چارچوب مشخص دنبال شود.
 
اکرمی درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک و دستاوردهای آن نیز یادآور شد: اصل سفر را یک فرصت مناسب برای معرفی جمهوری اسلامی ایران می دانم که به خوبی انجام گرفت.
 
مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت، مواضع اعلام شده از سوی رئیس جمهور را در مورد آمریکا را منطقی و متین خواند و تاکید کرد این مواضع باید تداوم پیدا کند چون در سازمان ملل با دنیا صحبت می کنیم نه با یک کشور خاص مثل آمریکا.
 
اکرمی در عین حال ادامه داد: باید در داخل کشور نیز همزمان با پیشبرد مسائل در سیاست خارجی تمام ظرفیت ها را در ایجاد کار و اشتغال کنترل مصرف، کنترل نقدینگی سرگردان، ایجاد ثبات در بازار و... بالفعل کنیم که در داخل کشور نیز مشکلات حل شود و نیازمند دشمنان در خارج از کشور نباشیم. /مهر