اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هوشیاری كودك ۷ ساله ، دزدهای نقابدار را رسوا كرد



 

هوشیاری كودك ۷ ساله ، دزدهای نقابدار را رسوا كرد

 

 ۳سارق نقابدار كه با بستن دست و پای یك كودك ۷ ساله اموال كارگاه پدری او را سرقت كرده بودند، با هوشیاری این كودك به دام افتادند.

چند روز پیش مردی با حضور در شعبه ۸ بازرسی دادسرای جنایی تهران با ارائه شكایتی عنوان كرد وقتی محل كارگاهم در غرب تهران را ترك كردم، ۳ سارق نقابدار وارد این محل شده و پس از بستن دست و پای پسر ۷ ساله ام مقادیری پوشاك و اجناس را سرقت كرده و متواری شده اند.

در پی این شكایت بازپرس قندی زاده دستور تحقیق در این زمینه را در پلیس آگاهی صادر كرد.

یك روز پس از طرح شكایت، مرد شاكی بار دیگر با مراجعه به بازپرس جنایی گفت: فرزند ۷ ساله ام كه دزدهای نقابدار دست و پایش را بسته بودند، می گوید یكی از سارقان نقابدار را از نحوه راه رفتن و كفش هایی كه به پا داشت، شناخته است.

شاكی اضافه كرد: با اطلاعاتی كه فرزندم از این فرد ارائه كرد، متوجه شدم او یكی از كارگران سابق تولیدی بوده است كه چندی پیش او را اخراج كردم.

 

● دستور قضایی

در پی این اظهارات، به دستور بازپرس قندی زاده كودك ۷ ساله در دادسرا حضور یافت و در تحقیقات عنوان كرد، چون بیشتر اوقاتم را در كارگاه پدرم سپری می كنم و تمام كارگران را می شناسم، روز سرقت وقتی ۳ سارق نقابدار وارد شدند، نحوه رفتار و كفش یكی از آنها توجهم را جلب كرد و متوجه شدم او یكی از كارگران سابق كارگاه است كه هنگام كار در كارگاه نیز از این كفش استفاده می كرد، لذا در همان لحظه سكوت كردم، سپس موضوع را به پدرم گفتم.

 

● دستور بازداشت

پس از اظهارات كودك، بازپرس شعبه ۸ دادسرای جنایی دستور بررسی در این ارتباط را صادر كرد و ماموران باعزیمت به محل سكونت متهم متوجه شدند وی چند روز پیش محل زندگی خود را تغییر داده است.

در پی این موضوع، ماموران در مرحله بعدی محل رفت و آمد متهم را به صورت نامحسوس تحت كنترل قرار دادند و سرانجام وی را هنگام حضور در خانه یكی از بستگانش دستگیر كردند.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی ابتدا منكر سرقت شد و گفت: پس از اخراج از محل كارش، در محل دیگری مشغول به كار شده است، اما در ادامه و پس از نشان دادن كفش های وی به كودك ۷ ساله و تایید استفاده از این كفش از سوی یكی از سارقان، مرد متهم زبان به اعتراف گشود و گفت: پس از اخراج از محل كارم، به دلیل آشنایی به محیط كارگاه می دانستم كه صاحب محل وقتی قصد رفتن به بازار را دارد، فرزند ۷ ساله اش در غیاب او در محل می ماند.

متهم اضافه كرد: پس از طرح موضوع سرقت با ۲ نفر از دوستانم روز حادثه وارد محل شده و دست و پای كودك ۷ ساله را بستیم و با سرقت مقادیری پوشاك و اجناس از محل متواری شدیم.

 

● دستگیری متهمان

در پی این اعترافات، ماموران در مرحله بعدی ۲ همدست دیگر متهم را نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها نقاب های مورد استفاده و مقادیری از اجناس سرقتی را كشف كردند.

با انتقال هر ۳ متهم به شعبه ۸ بازپرسی دادسرای جنایی، بازپرس قندی زاده پس از تحقیق و ثبت اعترافات، متهمان را با صدور قرارقانونی روانه زندان كرد.... / گزارش : جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
اثبات امامت توسط كودك 4 ساله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفتار با كودك 1 تا 3 ساله هنگام غذا خوردن




 

درصورتي كه كودك مايل است با دست غذا بخورد نبايد ممانعت نمود.

 

استفاده از قاشق براي كودك نوپا ضرورت دارد ولي ممكن است نياز به كمك داشته باشد.


كودك نوپا نياز به مكان نسبتا خلوت براي خوردن غذا دارد چون تمركز كوتاه مدت دارد، يعني صداي بلند راديو، تلويزيون يا رفت و آمد خواهر، برادر يا مشاجره مي تواند توجه او را از خوردن غذا منحرف كند.

 

 

 

تغذیه کودک

 

دادن استراحت قبل از خوردن غذا و زمان ثابت مصرف غذا براي اين كودكان اهميت خاصي دارد.

 

اجراي برنامه ي ثابت سبب آرامش كودك مي شود يعني بشقاب و قاشق هميشگي، مكان ثابت و حتي نحوه ي آماده كردن او براي غذا.

 

اشتهاي كودك همانند خلق و خوي او نوسان دارد. بهتراست روزي كه غذاي كم مي خورد اصرار نشود كه حتما غذايش را بطور كامل استفاده كند.

 


قدرت تقليد كودك در اين سن æ سال زياد است و رفتارهاي اعضاي خانواده را تقليد مي كند لذا نبايد رفتار نامناسب در هنگام خوردن غذا صورت گيرد.

 

كودك غذاي گرم را دوست دارد، البته نبايد غذا داغ يا سرد باشد.


كودك غالبا با غذا بازي می کند ريخت و پاش كرده و آداب غذا خوردن را رعايت نمي كند.

 


كودك نوپا فقط 5 تا 10 دقيقه حالت نشستني را تحمل مي كند و قبل از اتمام غذا، سفره را ترك كرده و مجددا برگشته و به مادر خواهد گفت(من گرسنه ام)


رنگ و ظاهر غذا توجه آنها را جلب كرده و لذا غذا را دستكاري خواهند كرد.

 

 



اصول رفتار با كودك خردسال (3 تا 5 سال)


 

بايد با انواع مختلف غذاها آشنا شود. بهتراست غذايي كه كودك اولين بار استفاده مي كند به وسيله ي يك عضو بزرگتر خانواده خورده شود تا الگويي براي كودك باشد.

 

 

ميان وعده ها نبايد آنچنان زياد باشند كه كودك نتواند غذاي اصلي را بخورد. در دادن مواد شيريني نبايد زياده روي كرد چون مي تواند سبب فساد دندان، سوء تغذيه و چاقي او شود.

 

 

تغذیه کودک

 

 

برقرار كردن قوانين واضح در ارتباط با خوردن غذا نشاندهنده ارزش ها نگرش هاي خانواده است و لذا بايد به كودكان اين قوانين را تفهيم كرد.

 

كودكان حتي اگر غذاي جديد را نپذيرفتند چنانچه هر بار مختصري بچشند يا استشمام كنند مي تواند در پاسخ آن ها تاثير داشته باشد. لذا ايجاد فرصت براي اين كه غذاي جديد را ببينند و دست بزنند ولي حتي نخورند قدمي مثبت محسوب مي گردد چون كودك از طريق حس ها مثل بويايي، لامسه و بينايي درك مي كنند. غذاي جديد بايد زماني كه كودك كاملا گرسنه است داده شود.

 

ز مصرف چاشني و اختلاط مواد به گونه اي كه هيچيك از آنها مشخص نباشد بايد خودداري كرد. بهتر است بشقاب، قسمتهاي جدا براي هريك از مواد خوراكي داشته باشد.

 

غذا بايد ولرم باشد. غذاي داغ و نيز غذاي سرد موجب ترس كودك خواهد شد.

 

موادغذايي را بايد به نحو خوبي تهيه كرد. مثلا پوره ي سيب زميني اگر بصورت توده درآيد از خوردن آن امتناع خواهد كرد.

 

محيط خوردن غذا بايد جالب و حاكي از آرامش باشد لذا امرونهي و اعمال روش هاي تربيتي درحين صرف غذا مناسب نيست.

 

نداشتن تحرك كافي، خواب كافي و وجود بيماري مي تواند عامل نخوردن مداوم غذا توسط كودك باشد.

 

از بشقاب و فنجان ثابت استفاده كرده و غذا را به تكه هاي كوچك تقسيم كرد.

 

بايد به كودك اجازه داد تا اگر غذاي بيشتري مي خواهد ابراز نمايد.

 

همزمان با دسترسي به استقلال، ريخت و پاش غذا كماكان ادامه مي يابد ولي بايد تحمل شود.

 

صحبت كردن با كودك خردسال فرصتي براي رفتارهاي خوب در حين غذا و در طول روز است.

 

ساعت خوردن غذا فرصتي براي ابراز رفتارهاي خوب در حين غذا و در طول روز است.

 

كودكان علاقه دارند غذاهاي جديد را دستكاري كرده و سپس بخورند اين نيز بخشي از رفتار آنها محسوب مي گردد.