اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هوشمند‌سازی لازمه واقعی‌شدن قیمت آب



اخبار,اخبار اقتصادی,آب

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: هوشمند‌سازی شبکه آب و فاضلاب تهران در گروی واقع‌شدن قیمت آب است، چرا که در شرایط فعلی ما تنها پاسخگوی نیازهای اولیه هستیم.

علیرضا نوذری‌پور با بیان این‌که هوشمند‌سازی شبکه‌های آب و فاضلاب تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر سامانه تلی‌متری آب تهران به صورت هوشمند در حال فعالیت و برای شبکه فاضلاب نیز مطالعات هوشمند‌سازی صورت گرفته است.

وی مشکل اصلی صنعت آب و فاضلاب را قیمت آب عنوان و ادامه داد: تا زمانی که نرخ آب یک سوم قیمت تمام شده باشد، نمی‌توان انتظار داشت که با کیفیت و سرعت لازم کار پیش برود.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که در شرایط فعلی متکی به درآمدهای جاری هستیم که تنها پاسخگوی نیازهای اولیه است، گفت: اگر قیمت آب واقعی شود به طور قطع سرعت ارتقاء تاسیسات و همچنین جلوگیری از هدررفت آب افزایش می‌یابد.

نوذری‌پور با اشاره به میزان هدررفت آب در تهران گفت: در تهران میزان هدررفت آب بیش از 11 درصد نیست، اما برای کاهش هر یک درصد اتلاف آب نیاز به 180 میلیارد تومان سرمایه است.

وی ادامه داد: اگر این منابع در اختیار قرار بگیرند قطعا می‌توانیم در مدرن شدن تاسیسات سرعت ببخشیم.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که واقعی شدن قیمت آب می‌تواند بار سنگینی را از دوش شرکت‌های آب و فاضلاب بردارد، اظهار کرد: اگر قیمت آب واقعی شود قطعا می‌توان بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کرد و با توجه به این‌که هوشمند‌سازی یکی از موارد مهم و فراگیر در سراسر دنیا است، لذا انتظار می‌رود که به این مهم توجه بیشتری شود.

وی با بیان این‌که مشکل مالی موجب تاخیر در تکمیل روند شبکه فاضلاب استان تهران شده است، گفت: در حال حاضر 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شبکه فاضلاب استان تهران لازم است که باید از طریق فروش انشعاب، وام یا منابع مالی دیگر در اختیار قرار بگیرد.

اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
ربات هوشمند گران قیمت با قابلیت حرکت در آب و خشکی !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

Xiaomi Redmi 1S، هوشمند ارزان قیمت


کمپانی Xiaomi یکی از برندهای تازه وارد تولیدکننده گوشی‌های هوشمند است که محصولات آن در چین و هند طرفداران بسیاری دارد.