اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هورمونی برای کاهش وزن


متخصصان در آمریکا هورمون جدیدی را شناسایی کرده‌اند که با اضافه وزن مقابله می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: متخصصان در آمریکا هورمون جدیدی را شناسایی کرده‌اند که با اضافه وزن مقابله می‌کند.

این هورمون به طبیعی شدن اثرات متابولیسمی در بدن که معمولا با ورزش همراه است، کمک می‌کند.

«پینچاس کوهن» نویسنده ارشد این مطالعه از آمریکا، گفت: این یافته می‌تواند پیشرفت چشمگیری در شناسایی روش‌های درمانی جدید برای مقابله با بیماری‌های مرتبط با افزایش سن همچون دیابت باشد.

این هورمون که به تازگی شناسایی شده و به نام MOTS-c شناخته شده‌،‌ بافت‌های ماهیچه‌ای را مورد هدف قرار می‌دهد که با حساسیت انسولینی و مقاومت انسولینی مرتبط با سن و ناشی از رژیم غذایی مرتبط هستند.

متخصصان برای آزمایشِ تاثیرات این هورمون، آن را به موش‌هایی تزریق کردند که با رژیم حاوی چربی بالا تغذیه شده بودند. این موش‌ها با چاقی و مقاومت انسولینی مواجه می‌شوند. پس از تزریق این هورمون میزان چاقی و مقاومت انسولینی ناشی از سن در موش‌ها کاهش پیدا کرد.

«چانگان لی» یکی دیگر از محققان این مطالعه گفت: این یافته سرنخ‌های جدیدی را در مورد میتوکندری‌ها آشکار ساخته و آن‌ها را به عنوان تنظیم کننده فعال سوخت و ساز شناسایی می‌کند. هورمون‌ها معمولا در DNA هسته‌ها رمز گذاری می‌شوند اما MOTS در میتوکندری‌ها رمزگذاری شده و بخشی از سلول به حساب آمده که غذا را به انرژی تبدیل می‌کند.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، تمامی آزمایش‌های انجام شده روی MOTS روی موش‌ها آزمایشگاهی بررسی شده و مکانیزم مولکولی موجود در موش‌ها در تمامی پستانداران از جمله انسان هم وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
بهترین ساعت غذا خوردن برای لاغری و کاهش وزن سریع | برای کاهش وزن چه ساعتی صبحانه، ناهار و شام بخوریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رژیم غذایی سالم و آسان برای کاهش وزن



 

رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات فراوان و کم چرب ، به کاهش وزن کمک و از مشکلات روحی جلوگیری می کند.محققان علوم پزشکی استرالیا اعلام کردند : این رژیم ، از افسردگی افراد نیز جلوگیری می کند و از رژیم کم کربوهیدرات ولی سرشار از گوشت و لبنیات بهتر است.

 

غذای سالم

 

محققان 106 فرد چاق یا دارای اضافه وزن رابه مدت یک سال بررسی کردند به یک گروه غذای سرشار از کربوهیدرات مانند نان و برنج و به گروه دیگر غذای کم کربوهیدرات و حاوی گوشت و لبنیات بیشتر دادند.

 

محققان دریافتند افراد تحت رژیم به طور متوسط 13 و 7 دهم کیلوگرم در یک سال وزن کم کردند و هیچ تفاوتی از این نظر بین دو گروه مشاهده نشد.

 

ولی کسانی که رژیم سرشار از کربوهیدرات داشتند و چربی کمی می خوردند کمتر عصبی می شدند ، خشونت در آنان کمتر بود ، افسردگی کمتری داشتند و از نظر روانی ، بهتر رفتار می کردند.

 

به گفته محققان، هر دو گروه از نظر روانی بعد از 8 هفته تقریبا یکسان بودند ولی بعد از یک سال ، گروهی که رژیم پرکربوهیدرات و کم چربی داشتند ، شرایط و تعادل روانی بهتری داشتند.