اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هوا گرمتر می شود



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  ,هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی از روند افزایش دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

ضرابی در مصاحبه اختصاصی با صداوسیما گفت: روند افزایش دما امروز و فردا ادامه دارد و در سواحل دریای خزر محسوس خواهد بود.

وی افزود: شرایط جوی برای انتقال نشا از خزانه به زمین همچنین سمپاشی به ویژه در ساعات اولیه صبح برای کشاورزان استان های ساحلی دریای خزر فراهم است.

ضرابی گفت: آبهای خلیج فارس به ویژه در مرکز ، شرق همچنین تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

وی افزود: به سبب وزش باد شدید پدیده غالب در شرق و جنوب شرق استان های سیستان و بلوجستان،خراسان رضوی و خراسان جنوبی،یزد و کرمان گرد و خاک و کاهش کیفیت هواست.

کارشناس هواشناسی اضافه کرد: امروز مناطق شرق و شمال شرقی استان های خراسان شمالی و بیشتر خراسان رضوی و بخش های شمالی خراسان جنوبی بارش های پراکنده خواهند داشت.

وی افزود: دامنه های زاگرس استان های چهار محال و بختیاری و بخش هایی از استان اصفهان نیز  رشد ابر و بارش های پراکنده را دارند.

کارشناس هواشناسی گفت: تهران نیز از بعد از ظهر  در ارتفاعات رشد ابر خواهد داشت و دمای پایتخت در گرمترین ساعات امروز به 20 درجه بالای صفر خواهد رسید
 
 اخبار اجتماعی  -  صداوسیما


ویدیو مرتبط :
ترانه_ گرمتر مذاکره ها تنگتر محاصره ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هوا گرمتر می‌شود/ باران هم در راه است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن پیش بینی افزایش نسبی دما برای اکثر نقاط کشور، میزان افزایش دما را در ساحل خزر قابل توجه اعلام کرد و گفت: از روز دوشنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و غرب و سواحل غربی دریای خزر، ابرناکی و بارش و به تدریج کاهش دما به ویژه در سواحل شمالی پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه گفت: براساس آخرین داده‌های هواشناسی در ساعات بعداز ظهر امروز در برخی نقاط استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده وگاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود. درسایر نقاط کشور، طی امروز و فردا جو آرام بوده و روند افزایش نسبی دما خواهیم داشت که این افزایش دما در سواحل دریای خزر قابل توجه است و در برخی مناطق سواحل غربی خزر از امشب وزش باد جنوبی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دریای خزر روز دوشنبه مواج خواهد شد، ادامه داد: از روز دوشنبه نیز با ورود یک سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و غرب و سواحل غربی دریای خزر، ابرناکی و بارش و به تدریج کاهش دما به ویژه در سواحل شمالی شروع می‌شود و در روز سه شنبه، دامنه فعالیت آن جنوب غرب و دامنه های جنوبی البرز را نیز فرا می‌گیرد.

وظیفه درباره پیش بینی وضعیت جوی استان تهران برای روز یکشنبه گفت: آسمان استان تهران در روز یکشنبه کمی ابری در پاره‌ای نقاط همراه با غبار محلی خواهد بود. کمینه دمای آن در این روز 14 و بیشینه آن 24 درجه سانتی گراد است.

وی افزود: برای روز دوشنبه نیز وضعیت جوی این استان، کمی ابری، در پاره ای نقاط همراه با غبار محلی، دراواخر وقت افزایش ابر و گاهی نیز وزش باد پیش بینی می‌شود. کمینه دما 15 و بیشینه آن نیز25 درجه سانتی گراد خواهد بود.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا