اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هوای کرمانشاه در وضعیت هشدار



اخبار,اخبار اجتماعی ,آلودگی هوا

رییس اداره امور آزمایشگاه های محیط زیست کرمانشاه غلظت ذرات معلق در هوا در روز پنجشنبه را 1.5 برابر میزان استاندارد اعلام کرد و گفت: هوای این شهر در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

سعید دزفولی نژاد در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: روند غلظت گرد و غبار از ساعت 6 صبح روز جاری آغاز شده و در ساعت 12 ظهر به 217 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

وی افزود: وجود ریزگردها در هوای شهر تا 100 میکروگرم،نشانگر وضعیت طبیعی، 100 تا 250 میکروگرم وضعیت هشدار و از این مقدار تا 350 میکروگرم، شرایط اضطرار است.

دزفولی نژاد افزود: بین 8 تا 9 صبح امروز( پنج شنبه ) غلظت گرد و غبار کرمانشاه به 285 میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیشترین میزان اندازه گیری شده در روز جاری است.

وی میزان غلظت گرد و غبار شهرستان های غربی استان کرمانشاه را نیز در حدود 217 میکروگرم بر مترمکعب ذکر کرد.

شهر کرمانشاه از ابتدای سال جاری تاکنون پنج روز با را هوای آلوده و غیراستاندارد سپری کرده است.

سال گذشته نیز شهر کرمانشاه در مجموع 24 روز هوای غیراستاندارد داشت که 22 روز آن هوا در وضع هشدار، یک روز در وضع بحران و یک روز هم در وضع اضطرار قرار گرفت.

گرد و غبار موجود در هوای استان کرمانشاه از طریق کشور عراق وارد می شود. 

 

اخبار اجتماعی  - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
وضعیت هوای اهواز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هوای کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار گرفت


مسئول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای محیط زیست کرمانشاه گفت: هوای کرمانشاه در وضعیت ناسالم (هشدار) قرار دارد.

خبرگزاری ایسنا: مسئول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای محیط زیست کرمانشاه گفت: هوای کرمانشاه در وضعیت ناسالم (هشدار) قرار دارد.

سعید دزفولی‌نژاد اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته، غلظت گرد و غبار موجود در هوای کرمانشاه 273.5 میکروگرم بر مترمکعب بود که شاخص آلودگی (PSI) آن 174 بوده و بیانگر وضعیت هشدار است.

وی افزود: بیشترین غلظت گرد و غبار در این مدت مربوط به ساعت یک بامداد چهارشنبه و با غلظت 797 میکروگرم بر مترمکعب بوده‌ است.

مسئول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای محیط زیست کرمانشاه، میانگین غلظت گرد و غبار از یک بامداد تا هشت صبح امروز را 246 میکروگرم بر مترمکعب عنوان کرد و افزود: شاخص آلودگی آن 164 و بیانگر وضعیت هشدار است.

به گفته دزفولی‌نژاد، بیشترین غلظت ذرات معلق در هشت ساعت گذشته مربوط به یک بامداد و با غلظت 306 میکروگرم بر مترمکعب بوده‌ است.

وی با اشاره به توده عظیم گرد و غباری که امروز از عراق وارد کشور شد، یادآور شد: توقع داشتیم با ورود این توده هوای کرمانشاه به مرز بحران برسد و شهرهای مرزی تعطیل شود، اما به دلیل بارش‌هایی که از ساعات اولیه امروز داشتیم گرد و غبار تا حدودی فروکش کرد. بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، وجود گرد و غبار در کرمانشاه تا فردا ادامه دارد.