اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هوای ناسالم شد


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون روی عدد ۱۰۱ در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون روی عدد ۱۰۱ در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

وحید حسینی گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، غلظت تمام آلاینده‌ها به جز دی اکسید گوگرد و ازن نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

به گفته وی، در حال حاضر میانگین غلظت به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در بیشتر ایستگاه‌ها فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط  ناسالم است.

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: همچنین ایستگاه دانشگاه علم و صنعت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد ۱۲۸ آلوده ترین منطقه پایتخت است.

حسینی اظهار داشت: پیش بینی هواشناسی برای فردای پایتخت حاکی از آسمانی صاف  در پاره‌ای از نقاط همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات است. به این ترتیب انتظار می‌رود هوای پایتخت در شرایط نا سالم باقی بماند.

وی تصریح کرد: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در منطقه ناسالم برای گروه‌های حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری های قلبی - ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.


ویدیو مرتبط :
هوای حسین "هوای حرم :هوای شب جمعه زد به سرم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی مرکز کنترل کیفیت هوای تهران: افزایش گرد و غبار در پایتخت/ هوا برای تمامی افراد جامعه ناسالم شد



افزایش گرد و غبار در پایتخت ,علت آلودگی  تهران

سخنگوی مرکز کنترل کیفیت هوای تهران: افزایش گرد و غبار در پایتخت/ هوا برای تمامی افراد جامعه ناسالم شد

بسطامی از افزایش 57 واحدی شاخص نسبت به روز گذشته و شرایط ناسالم برای تمامی افراد جامعه خبر داد.

بسطامی عنوان کرد، شاخص کیفیت صبح امروز عدد168 بود که در حال حاضر با رسیدن شاخص به 170 متاسفانه در شرایط ناسالم برای تمامی افراد جامعه هستیم.

وی ادامه داد: بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی، تا پایان روز چهارشنبه با افزایش گرد و غبار همین روند ادامه خواهد داشت.

بسطامی به شهروندان تهرانی توصیه کرد از انجام فعالیت شدید بدنی در هوای آزاد برای حفظ سلامتی خود جدا خود داری کنند./ باشگاه خبرنگاران