اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هوای خوزستان از فردا صاف می‌شود


مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: غبار و ناپایداری هوای این استان تا پایان وقت پنجشنبه به اتمام می رسد و از فردا آسمان اهواز و دیگر شهرهای خوزستان صاف باشد.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: غبار و ناپایداری هوای این استان تا پایان وقت پنجشنبه به اتمام می رسد و از فردا آسمان اهواز و دیگر شهرهای خوزستان صاف باشد.

کوروش بهادری اظهارکرد: پیش بینی می شود تا سه یا چهار روز آینده آسمان خوزستان صاف باشد.

وی بیان داشت: شهرستان های امیدیه، دهدز، ماهشهر، مسجد سلیمان و لالی در خوزستان در صبح پنجشنبه شاهد بارندگی بود که در کاهش ناپایداری ها و گرد و غباری که از چند روز پیش در هوای این استان وجود داشت، بسیار موثر بود.

بهادری گفت: تا ساعت 23 امشب آسمان نقاط شمالی و شرقی خوزستان بارانی خواهد بود ولی در جنوب و اهواز هیچگونه بارندگی پیش بینی نمی شود.

وی افزود: توده گرد و غباری صبح امروز از سوی کشور عربستان در حال حرکت بوده که هوای کشور کویت را تحت تاثیر قرار داده و هم اکنون با ورود به خوزستان، هوای شهر بستان، شهرستان دشت آزادگان ، شادگان و آبادان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: میزان ریزگردهای این پدیده همچون روزهای گذشته زیاد نیست و هم اکنون غلظت ریزگردها در شهرهای مذکور بیش از 450 میکروگرم بر متر مکعب و شعاع دید حدود چهار کیلومتر است.

بهادری افزود: این پدیده هوای شهرستان اهواز را نیز تحت تاثیر قرار می دهد اما میزان ریزگردها بالا نخواهد بود و مردم می توانند به کارهای روزمره خود بپردازند.

وی پیش بینی کرد که این پدیده تا ساعت 16 از آسمان اهواز خارج و هوای اهواز به پایداری برسد.


ویدیو مرتبط :
هوای صاف هوای آلوده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل آلایندگی هوای خوزستان پیدا شد / «سپر یونی» مظنون اصلی



بیماری‌های تنفسی , تنگی نفس در خوزستان

نماینده مردم اهواز در مجلس:عامل آلایندگی هوای خوزستان پیدا شد / «سپر یونی» مظنون اصلی

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس گفت: نصب دستگاه سپریونی هیچ تأثیری بر روی ریزگردها نداشت بلکه موجب آلایندگی هوای استان شده است.

سید شکرخدا موسوی در نشست کارگروه بررسی بیماری‌های تنفسی مردم خوزستان که بعدازظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به آلودگی خوزستان و به خصوص شهر اهواز بیمارستان‌های این استان باید از تجهیزات لازم برخوردار باشند.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس گفت: نصب دستگاه سپریونی هیچ تأثیری بر روی ریزگردها نداشت بلکه موجب آلایندگی هوای استان شده است.

وی بیان کرد: امروز آلایندگی هوا در بسیاری از شهرهای کشور شرایط نامناسبی دارد لذا برای رسیدگی به موضوع آلاینده‌ها درخواست تشکیل شورای عالی سلامت کشور را داریم.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس با بیان اینکه مردم خوزستان مظلوم هستند، افزود: اگرچه امروز مشکل آلودگی هوا در خوزستان مطرح است اما مردم استان سال‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

وی افزود: مردم خوزستان سال‌ها گریبانگیر مشکل آلودگی هوا هستند. امروز در بسیاری از مناطق شهر اهواز آلودگی هوا به وضوح مشخص است و از بوی تعفن نمی‌توان در سطح شهر تردد کرد.

موسوی افزود: جوانان این استان سال‌ها از مشکل بیکاری در رنج هستند این در حالی است که خوزستان سرشار از منابع خدادادی است.

/فارس