اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هوای تهران پاک است


نهمین روز فروردین به عنوان چهارمین روز هوای پاک در سال 95 ثبت شد.

خبرآنلاین: نهمین روز فروردین به عنوان چهارمین روز هوای پاک در سال 95 ثبت شد.

لیلا نظری، سخنگوی شركت کنترل کیفیت هوا،‌ شاخص كیفیت هوا برای امروز دوشنبه ۹ فروردین را 49 اعلام كرد و گفت: با قرار گرفتن شاخص كیفیت هوا زیر عدد 50، هوای تهران در شرایط پاک قرار گرفته و امروز چهارمین روز از ابتدای سال 95 است كه كیفیت هوا در شرایط پاک ثبت شده است.

به گفته او بارش‌های بهاری در روزهای اخیر بر كیفیت هوای تهران تاثیر محسوس گذاشته است و با كاهش غلظت آلاینده‌ها هوای پاک را برای پایتخت به همراه آورده است.

نظری گفت: بر اساس اطلاعات حاصل از ایستگاه‌های سنجش كیفیت هوا از ابتدای سال 95 تاكنون، كیفیت هوای تهران 4 روز در شرایط پاک و 5 روز در شرایط سالم قرار داشته است و انتظار می رود با توجه به ناپایداری جوی و همچنین كاهش تردد خودروها در معابر شهر تهران به دلیل تعطیلات نوروزی كیفیت هوا همچنان در شرایط مطلوب باقی بماند.


ویدیو مرتبط :
پاک ترین هوای دنیا متعلق به زمانی است که دلمان هوای هم را میکند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام استاندار تهران به مناسبت روز هوای پاک



اخبار,اخباراجتماعی ,استانداری تهران

 

حفظ و پاسداشت این هدیه بزرگ الهی وظیفه‎ای است که بر دوش یکایک انسانها سنگینی می‌کند. امروزه حفاظت از محیط زیست و پاکیزگی آن به یکی از مهمترین مطالبات مردمی در سطح جهان تبدیل شده است.

سیدحسین هاشمی گفت:‌ دنیای پاک و محیط زیست سالم از بزرگ‌ترین موهبت هایی است که خالق یکتا به بندگان خود عطا کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سیدحسین هاشمی بمناسبت روز هوای پاک پیامی صادر کرد که در پیام استاندار تهران آمده است:

«دنیای پاک و محیط زیست سالم از بزرگ‌ترین موهبت‌هایی است که خالق یکتا به بندگان خود عطا کرده است.

حفظ و پاسداشت این هدیه بزرگ الهی وظیفه‎ای است که بر دوش یکایک انسانها سنگینی می‌کند. امروزه حفاظت از محیط زیست و پاکیزگی آن به یکی از مهمترین مطالبات مردمی در سطح جهان تبدیل شده است. در این میان نقش هوای پاک از اولویت ویژه‌تری برخوردار است، چرا که این مهم تنفّس دمادم جامعه‌ بشری را در برمی‌گیرد.

برای کلان شهر پایتخت و استان بزرگ تهران مدیریت این پاکی امری‌ است حیاتی و ضروری که تنها با یکپارچگی و هماهنگی همه دستگاه‌های ذیربط و از آن مهمتر اراده شهروندان مسؤولیت شناس حاصل خواهد شد.

تغییر سبک زندگی، توسعه حمل و نقل عمومی، کیفیت بخشی به سوخت‌های فسیلی و حرکت به سمت انرژی‌های پاک همه و همه از اقداماتی است که باید در این راستا به انجام رسانید.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز مهم، مراتب سپاس خود را از متولیان امر و مردم فهیم و همراه ابراز می‌دارم و برای شهر زیبایمان آسمانی آبی و هوایی پاک آرزو می‌نمایم.»


   اخباراجتماعی  - ایسنا