اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم


مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق کمتر از دو ونیم میکرون روی عدد 200 همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق کمتر از دو ونیم میکرون روی عدد 200 همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد.

یوسف رشیدی با بیان این مطلب افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران، امروز از میزان تمام آلاینده ها به غیر از آلاینده منواکسید کربن و دی اکسید گوگرد نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط ناسالم است.


به گفته وی، ایستگاه های پارک قائم و شهرک چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون آلوده ترین مناطق تهران است .

رشیدی اعلام کرد:  انتظار می­رود شاخص کیفیت هوا تا  ظهر در  شرایط نا سالم برای گروه­های حساس باقی بماند.

به گفته وی، اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط  ناسالم برای گروه­های حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن و بنابراین توصیه می شود درشرایط ناسالم برای گروه­های حساس افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش داد.

وی تصریح کرد: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف و گاهی وزش باد در پایتخت است.


ویدیو مرتبط :
کار در شرایط سخت (جوشکاری در هوای گرم تابستان داخل دیفوزیون کارخانه قند تربت جام)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت گفت: هوای تهران امرز در شرایط ناسالم قرار دارد.

 خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت گفت: هوای تهران امرز در شرایط ناسالم قرار دارد.

یوسف رشیدی اظهار داشت: براساس اطلاعات ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت آلاینده ها به غیر از آلاینده منوکسیدکربن نسبت به روز گذشته کاسته شده است.

براساس میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.


 وی ادامه داد: ایستگاههای شاد آباد و منطقه 10 از نظر آلاینده ذرات معلق کمتر از دونیم میکرون در شرایط ناسالم قرار دارند.

 به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا پایتخت هوای تهران، تا عصر امروز برای گروههای حساس در شرایط ناسالم باقی می‌ماند.

 رشیدی به بیماران قلب و ریوی،سالمندان و کودکان توصیه کرد فعالیت خود را در هوای آزاد کاهش دهند.