اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هوای تهران در شرایط هشدار/ کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری خودداری کنند



اخبار,اخبار اجتماعی,آلودگی هوا


اخبار اجتماعی - هوای تهران در شرایط هشدار/ کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری خودداری کنند

به گفته وی، در حال حاضر شاخص منوکسید کربن روی عدد 55 و در شرایط سالم، آلاینده ازن روی عدد 23 و در شرایط پاک دی اکسید نیتروژن روی عدد 84 و در شرایط سالم دی اکسید گوگرد روی عدد 38 و در شرایط پاک است.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 155 در شرایط هشدار قرار گرفت.

حشمت الله بسطامی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در حال حاضر با 10 واحد افزایش نسبت به روز گذشته روی عدد 155 ایستاده و هوای پایتخت را در سطح هشدار قرار داده است.

به گفته وی، در حال حاضر شاخص منوکسید کربن روی عدد 55 و در شرایط سالم، آلاینده ازن روی عدد 23 و در شرایط پاک دی اکسید نیتروژن روی عدد 84 و در شرایط سالم دی اکسید گوگرد روی عدد 38 و در شرایط پاک است.

بسطامی اظهار داشت: در حال حاضر شاخص ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز روی عدد 91 ایستاده و در شرایط سالم است.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: در این شرایط توصیه می شود کودکان، سالمندان و بیمارستان قلبی و ریوی از تردد غیرضروری در هوای آزاد و سایر افراد از فعالیت شدید بدنی در فضای باز خودداری کنند.
اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
شرایط سخت دریافت وام و خودداری مردم از دریافت آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هوای تهران امروز آلوده است/ممنوعیت فعالیت طولانی برای بیماران قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان



اخبار,اخبار اجتماعی, آلودگی هوای شهر تهران

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آلوده بودن هوای شهر تهران طی امروز گفت: در این شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

خسرو صادق نیت گفت: به دلیل افزایش غبار صبحگاهی و بروز پدیده اینورژن و تداوم آن تا نیمه‌های امروز، انتظار  می‌رود افزایش کیفیت  آلاینده‌های ذرات معلق به مقادیر بالاتر از 166 رسیده و در محدوده ناسالم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاثیر آلودگی هوا بر سلامت به عواملی نظیر نوع آلاینده‌های هوا، غلظت آلاینده‌های هوا‌، تداوم آلاینده‌های هوا و نوع گروه جمعیتی در معرض خطر وابسته است، گفت: آلاینده‌های عمده در هوا شامل منوکسیدکربن، دی اکسید نیتروژن، دی  اکسید گوگرد، ازون  و  ذرات معلق PM10,PM2.5   است که  هریک از این آلاینده‌ها با توجه به خصوصیات و ترکیبات آن پیامدهای سلامتی مختلفی را در بر خواهند داشت.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: روز گذشته شاخص کیفیت هوا در شهر تهران 166 و آلاینده مسئول PM2.5 بود که که تا نیمه های روز دوشنبه نیز شرایط یکسان است و در این شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

به گفته رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به دلیل افزایش غبار صبحگاهی و بروز پدیده اینورژن و تداوم آن تا نیمه های روز دوشنبه 23 آذرماه، انتظار  می‌رود افزایش کیفیت  آلاینده های ذرات معلق به مقادیر بالاتر از 166 رسیده و در محدوده ناسالم قرار گیرد.

صادق نیت افزود: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی به دلیل وجود توده هوای بارشی انتظار می رود از  عصر  امروز از غلظت آلاینده‌های هوا کاسته شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به شهروندان تهرانی  توصیه کرد: هرگونه فعالیت بدنی خارج از منزل که افراد بطور متناوب و طی مدت چندین ساعت انجام می دهند که باعث افزایش ریتم دم و بازدم شده و یا ضربان قلب را شدت می بخشد پرهیز کنند.

صادق نیت افزود: در شرایطی که افراد به جهت شغلشان موظف هستند در محیط آزاد شهری حضور یابند  و زمان حضورشان حداقل 8 ساعت در روز می باشد توصیه می‌شود از تجهیزات حفاظتی نظیر ماسک‌های تنفسی استاندارد FFP1 , FFP2  استفاده نمایند.

وی تاکید کرد:  این ماسک ها حفاظت کامل در برابر آلایندگی ایجاد ننموده و تنها در صورت اجبار برای حضور در فضای آزاد توصیه می شوند.


اخبار اجتماعی  -  فارس