اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هوای تهران در شرایط "اضطرار" قرار گرفت


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهارداشت: با توجه به افزایش آلودگی هوای پایتخت، می توان اعلام کرد صبح امروز تهران در حالت "اضطرار" قرار گرفت.

خبرگزاری مهر : مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهارداشت: با توجه به افزایش آلودگی هوای پایتخت، می توان اعلام کرد صبح امروز تهران در حالت "اضطرار" قرار گرفت.

یوسف رشیدی با بیان اینکه شاخص آلودگی هوای تهران روز پنجشنبه 117 PSI (شاخص استاندارد آلودگی هوا) بوده است گفت: این شاخص روز جمعه افزایش داشت و بر اساس آخرین آمارها امروز شاخص عدد 250 را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه عبور شاخص از 200 PSI به معنای قرار گرفتن در شرایط اضطرار است، افزود: هم اکنون پایتخت در شرایط اضطرار قرار داشته و پیش بینی می شود تا عصر میزان آلودگی کاهش یابد.


ویدیو مرتبط :
وقتی مستربین در شرایط سختی قرار میگیره.....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال ورود هوای تهران به شرایط اضطرار



 

احتمال ورود هوای تهران به شرایط اضطرار

 

در اغلب پارامترهای آلاینده روند افزایشی را نشان می دهند (میانگین 65= PSIS) برای مونوکسیدکربن، 97 - PSI برای ذرات معلق 10 میکرون و 153 - PSI برای ذرات معلق کمتر از 2،5 میکرون) با اعلام شرایط هشدار، احتمال ورود به شرایط اضطرار نیز وجود دارد.

مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران با اعلام شرایط هشدار، احتمال ورود هوا به شرایط اضطرار را نیز داده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در اطلاعیه مرکزپایش آلودگی هوای استان تهران آمده است: باتوجه به اعلام استمرار ماندگاری هوا در کلان شهر تهران تا پایان این هفته و براساس آمار اخذشده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران که نسبت به روز گذشته در اغلب پارامترهای آلاینده روند افزایشی را نشان می دهند (میانگین 65= PSIS) برای مونوکسیدکربن، 97 - PSI برای ذرات معلق 10 میکرون و 153 - PSI برای ذرات معلق کمتر از 2،5 میکرون) با اعلام شرایط هشدار، احتمال ورود به شرایط اضطرار نیز وجود دارد.

در این اطلاعیه افزوده شده است: حسب تصمیمات متخذه در نشست کارگروه مواقع اضطراری آلودگی هوای استان 89،9،1 منطبق با دستورالعمل ماده 7 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، اقدامات وضعیت اضطرار برای روز چهارشنبه 89،9،3 مبنی بر تعطیلی مراکز آموزشی و توقف فعالیت های صنعتی و عمرانی آلوده زا و تشدید کنترل معاینه فنی خودروها در مبادی ورودی طرح ترافیک و تعلیق فعالیت اداری و... صورت پذیرد.

به همشهریان  به خصوص بیماران قلبی و عروقی و آسمی و کودکان و سالمندان توصیه می شود سه شنبه 89،9،2 از تردد غیرضروری در سطح شهر - به ویژه در مناطق آلوده تر - خودداری کنند و ورزشکاران نیز از فعالیت شدید بدنی در محیط های باز خودداری کنند.