اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هوای تهران تا هفته آینده آلوده است


مدیر گروه پژوهش دینامیکی و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: براساس نفشه های هواشناسی پیش بینی می شود که وضعیت پایداری جوی و آلودگی هوا تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد البته ممکن است شدت و ضعف داشته باشد.

خبرگزاری ایرنا: مدیر گروه پژوهش دینامیکی و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: براساس نفشه های هواشناسی پیش بینی می شود که وضعیت پایداری جوی و آلودگی هوا تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد البته ممکن است شدت و ضعف داشته باشد.

ˈ مجید آزادی ˈ اظهار داشت: با توجه به سرد شدن هوا و ساکن بودن هوا شاهد بروز پدیده وارونگی دما در شهر تهران و در پی آن افزایش آلاینده ها در این کلان شهر هستیم.

وی اظهارداشت: اکنون سامانه جوی پرفشاری در نواحی شمال کشور و دامنه البرز موجود است که موجب سرد شدن هوا و پایداری جوی شده است از این رو تا دوشنبه هفته آینده جریان های سطحی و وزش باد ضعیف خواهد بود.

آزادی گفت: این سامانه با توجه به زیاد بودن انتشار آلاینده ها در سطح شهر تهران ، توان پخش کردن آلاینده ها را ندارد از این رو هوا به شرایط هشدار و اضطرار می رسد.

وی اظهار داشت: اما از روز دوشنبه هفته آینده سامانه کم فشاری وارد کشور می شود که به احتمال زیاد با پدیده باد و باران همراه خواهد بود اما نظر قطعی در این مورد فردا - چهارشنبه - مشخص می شود.

امروز - سه شنبه - مهدهای کودک ، پیش دبستانی ها و دبستان های تهران و شهر ری به دلیل آلودگی هوا نعطیل است .


ویدیو مرتبط :
دوربین تقریباً مخفی - هوای تهران را اینها آلوده میکنند! 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش دمای هوای تهران در اوایل هفته آینده


کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری شاهد بروز پدیده غبار صبحگاهی در نیمه جنوبی پایتخت خواهیم بود، گفت: انتظار می‌رود دمای هوای تهران در اوایل هفته آینده کاهش نسبی را تجربه کند.

خبرگزاری فارس: کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری شاهد بروز پدیده غبار صبحگاهی در نیمه جنوبی پایتخت خواهیم بود، گفت: انتظار می‌رود دمای هوای تهران در اوایل هفته آینده کاهش نسبی را تجربه کند.

امین‌ حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در 2 روز آینده سواحل مرکزی و شرقی خزر بارش پراکنده باران را تجربه کند.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم وزش باد و بروز پدیده گرد و غبار در شمال استان سیستان و بلوچستان افزود: طی روزهای آینده در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان به خصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق خواهیم بود.

وی ادامه داد: به سبب افزایش سرعت وزش باد، پیش‌بینی می‌شود امروز خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج و متلاطم باشد.

نقشینه همچنین درباره شرایط جوی تهران گفت: انتظار می‌رود در 2 روز آینده غبار صبحگاهی در نیمه جنوبی پایتخت و شهرهای جنوبی تهران رخ دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز شنبه هفته آینده دمای هوا در شمال غرب کشور به خصوص آذربایجان شرقی کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در اوایل هفته پیش رو دمای هوای تهران نیز کاهش نسبی را تجربه خواهد کرد.