اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هوای تهران، کرج و مشهد در شرایط سالم


مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور اعلام کرد، امروز یکشنبه هوای 3 کلان شهر کشور در شرایط سالم قرار دارد.

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور: هوای کلان شهرهای تهران ، کرج و مشهد در شرایط سالم قرار دارد.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو نیز روز یکشنبه به ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 10متر بر ثانیه و میزان دید افقی بیش از 10کیلومتر است و رطوبت نسبی نیز 16 درصد گزارش شده است.

وی اظهارداشت: هوایی کمی ابری در بعد ازظهر ابری در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق برای امروز - یکشنبه - تهران پیش بینی شده و هوایی کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر درپاره ای نقاط بارش پراکنده برای روز دوشنبه و هوایی نیمه ابری در بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد برای روز سه شنبه تهران پیش بینی شده است.

مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو گفت: دمای کنونی تهران 28 درجه سانتی گراد و هوا ابری است، جهت باد نیز غربی گزارش شده است.


ویدیو مرتبط :
سیب سرخی:خیلی زیبا(مشهد)هوا هوای كربلا هوای بین الحرمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هوای 4 کلانشهر ناسالم است: سالمندان و بیماران تهران، کرج، مشهد و اصفهان از خانه بیرون نروند



اخبار,اخبار اجتماعی ,آلودگی هوا

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور روز چهارشنبه اعلام کرد: هوای کلان شهرهای تهران، کرج، اصفهان و مشهد در شرایط ناسالم قرار دارد.

به گزارش مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور،به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه می شود از فعالیت های طولانی مدت در فضاهای باز خودداری کنند.

بر اساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گرد و غبار از 8 صبح 14 بهمن تا 8 صبح 15 بهمن ماه، به دلیل وجود پوشش ابر درحال عبور در شمال غربی و حاشیه دریای خزر که به تدریج تمام منطقه کوهستانی و مرکز کشور را تا صبح امروز - چهارشنبه - در بر گرفت، تحلیل پدیده گرد و غبار امکان پذیر نیست.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو گفت:سرعت کنونی باد در تهران 2متر بر ثانیه ( 7کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی هشت هزار و رطوبت نسبی نیز 27 درصد است.

او گفت: هوای کنونی تهران غبارآلود و با بیشینه دمای 17 درجه سانتیگراد و کمینه دمای 9 درجه سانتیگراد اعلام شده است.

آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد، 24 ساعت دوم ابری در ارتفاعات بارش باران یا برف دربعدازظهر کاهش ابر و 24 ساعت سوم صاف پیش بینی شده است.

به گفته وی دمای کنونی تهران 15 درجه سانتیگراد، هوا غبارآلود و جهت باد جنوبی گزارش شده است.
اخبار اجتماعی - ایرنا