اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هواپیما جاسوسی ساقط شده آمریکا+ عکس


مقامات نظامی تایید کرده‌اند که یک فروند هواپیمای بدون سرنشین RQ-170 سنتینل در خاک کشورمان سرنگون شده است.

مقامات نظامی تایید کرده‌اند که یک فروند هواپیمای بدون سرنشین RQ-170 سنتینل در خاک کشورمان سرنگون شده است.

آیا می‌دانید این هواپیما که پیشرفته‌ترین هواپیمای جاسوسی لقب گرفته، چه شکلی است؟

این هواپیمای ضد رادار ساخته شرکت لاکهید مارتین است و تسلیحات حمل نمی‌کند. فاصله بین دو سر بال آن حدود 20 متر و وزن آن نزدیک به 3500 کیلوگرم است.

تصاویر اندکی از این هواپیما در سطح جهان منتشر شده است، چراکه این هواپیما شبیه به چند هواپیمای بدون‌سرنشین دیگر بخصوص X-47B است و به همین دلیل، ممکن است تصاویری که مشاهده می‌کنید، تصویر دقیق هواپیمای آر-کیو-170 سنتینل نباشد.



ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگ جاسوسی میان آمریکا و چین ؛عکس




 اخبار بین الملل -  جنگ جاسوسی میان آمریکا و چین

تنشها میان واشنگتن و پکن شب گذشته وارد فاز جدیدی شد به طوری که دولت آمریکا به طور مستقیم پنج افسر ارتش چین را به جاسوسی سایبری متهم و متعاقب آن پکن اقدام به احضار سفیر ایالات متحده در چین کرد.

به گزارش مهر، دادستانی کل آمریکا شب گذشته علیه پنج افسر ارتش خلق چین اعلام جرم کرد. آمریکا به صراحت این پنج فرد را به جاسوسی سایبری از ایالات متحده متهم کرده و این افراد از سوی پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) تحت تعقیب هستند.

اتهام این افراد مربوط به رخنه در شرکت های حساس آمریکایی، رصد فعالیت ها و جمع آوری اطلاعات است.

 

اخبار,اخبار بین الملل,جنگ جاسوسی میان آمریکا و چین


رویترز در این رابطه می نویسد: یکی از شرکت هایی که از سوی این پنج نفر مورد حمله سایبری قرار گرفته شرکت "وستینگ هاوس الکتریک" است. در مورد اتهامات مربوط به این شرکت هکرها استراتژی آن را برای معامله با یک شرکت دولتی چینی رصد کرده و ۷۰۰ هزار صفحه ایمیل، از جمله پیام های مدیرکل آن را به سرقت برده اند.

رسانه های آمریکایی، اتهامات اعلام شده علیه ارتش چین را بر خلاف رویه معمول در این مورد، در قبال پکن که از ورود به چنین فضایی دوری کرده، ارزیابی کرده اند. برای نمونه روزنامه نیویورک‌تایمز آن را جدی ترین رویارویی مستقیم آمریکا در مورد جاسوسی سایبری چین نامیده است.

رویترز می نویسد که این نخستین بار است که واشنگتن به شکلی علنی علیه چین اتهاماتی را در مورد جاسوسی فضای مجازی مطرح می کند.

البته اعلام جرم وزارت دادگستری آمریکا علیه پکن بیشتر جنبه نمادین دارد چون احتمال اینکه چین این افراد را در اختیار آمریکا قرار دهد، نزدیک به محال است.

عکس العمل چین به اتهامات آمریکا
شبکه تلویزیونی سی‌ سی‌ تی‌ وی چین گزارش داد که پکن از دیروز دوشنبه در ارتباط با اتهامات مطرح شده، فعالیت های گروه کاری سایبری آمریکا و چین را معلق کرده است.

"چین گانگ" سخنگوی وزارت خارجه چین، در بیانیه‌ ای آمریکا را متهم کرده که از سوی دیگر کشورها و رسانه ها به خاطر جاسوسی های سایبری خود، تحت انتقاد است.

"اریک هولدر" دادستان کل ایالات متحده، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت برای حملات از سوی چین هیچ دلیل دیگری جز تقویت شرکتهای دولتی چین و تامین منافع آن کشور به بهای تجارت در آمریکا وجود ندارد؛ تاکتیکی که ایالات متحده آن را شدیدا محکوم می کند.

از سوی دیگر آسوشیتد پرس در خصوص واکنش چین به اقدام جدید آمریکا می نویسد : دولت چین صریحا به آمریکا هشدار داد که اگر اقدامات خود در خصوص اتهام زنی به این پنج افسر را ادامه بدهد، پکن نیز دست به کار شده و مقابله به مثل خواهد کرد.

الجزیره نیز از احضار سفیر آمریکا در پکن به وزارت حارجه چین برای ادای توضیحات در خصوص اتهامات جدید ایالات متحده به ارتش چین خبر داد.

به گزارش مهر، در سال های گذشته آمریکا اتهامات فراوانی را در زمینه جاسوسی سایبری متوجه چین و اعلام کرده بود که حجم جاسوسی چین و روسیه از ایالات متحده به بالاترین سطح خود از زمان جنگ جهانی دوم رسیده است.

در همین رابطه در سال گذشته آمریکا اقدام به اخراج شرکت الکترونیکی و مخابراتی هوآووی از ایالات متحده به اتهام جاسوسی کرد. بر اساس ادعای مقامات آمریکایی، شدت جاسوسی چین از ایالات متحده به حدی بوده که کاخ سفید واحد ضد سایبری خود را برای مقابله با اقدامات پکن به راه انداخته است.

همان طور که اشاره شد این برای نخستین بار است که آمریکا به صراحت نام چند مقام چینی را در ارتباط با جسوسی سایبری اعلام می کند، هر چند در گذشته اتهامات متعددی در این رابطه متوجه پکن شده بود اما واشنگتن هیچگاه نام مقامات چینی را در این رابطه ذکر نکرده بود.

جنگی به قدمت یک دهه
 این برای اولین بار نیست که چین متهم به جاسوسی سایبری از نهادهای آمریکایی می شود. در سال 1386 رئیس وقت سازمان ملی اطلاعات آمریکا ادعا کرد که چین و روسیه همانند دوران جنگ سرد در حال جاسوسی از آمریکا هستند.

"مایک مک کانل" رئیس وقت سازمان ملی اطلاعات آمریکا، در جلسه کمیته قضایی کنگره آمریکا درباره تصویب قانون گسترش اختیارات دولت در استراق سمع و کنترل ارتباطات الکترونیکی درداخل و خارج آمریکا گفت: سرویس های اطلاعات خارجی چین و روسیه از جمله سازمان هایی هستند که درباره سیستم های حساس و حفاظت شده، تاسیسات و پروژه های توسعه آمریکا اطلاعات جمع آوری می کنند و تلاش های آن در حال رسیدن به سطح فعالیت در دوران جنگ سرد است.

س از آن بود که سرویسهای اطلاعاتی انگلیس، چین را به جاسوسی از ابر رایانه های ادارات و نهادهای این کشور متهم کردند و در اقدامی بی سابقه، رئیس MI5 ( سرویس امنیت داخلی انگلیس ) نامه ای هشدار دهنده به 300 نفر از روسای بانکها و نهادهای این کشور و همچنین حسابداران انگلیسی ارسال کرده و دراین نامه به آنها درباره تلاش جاسوسان چینی برای جمع آوری اطلاعات از موسسات انگلیسی در فضای وب هشدار داد.

به دنبال آن آمریکا، تهدیدات سایبری علیه خود را با جدیت بیشتری دنبال کرد و همین امر موجب تشکیل واحدی ویژه در دولت آمریکا برای مقابله با جاسوسی های سایبری شد.

اما این پایان ماجرا نبود و با وجود تشکیل این واحد ویژه روزنامه های انگلیسی از رخنه جاسوسان روسی و چینی در عرصه الکترونیکی ایالات متحده خبر دادند. دیلی تلگراف با اعلام این مطلب نوشت : صنایعی که از روسیه و چین وارد آمریکا می شوند برای رخنه در فضای الکترونیک آمریکا و پی بردن به نحوه کنترل آن فعالیت می کنند.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز با چاپ این مطلب نوشت : مقامات رسمی می گویند جاسوسان سایبر قصد ندارند تا سیستم الکترونیکی آمریکا را منهدم کنند اما این جاسوسان می توانند در زمان جنگ و با بحرانهای دیگر دردسر ساز باشند.
 اخبار بین الملل - مهر