اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هواپیمای کلمبیایی با 10 سرنشین ناپدید شد



اخبار حوادث - هواپیمای کلمبیایی با 10 سرنشین ناپدید شد

اداره ملی هواپیمایی کلمبیا اعلام کرد: هواپیمایی با 10 سرنشین در جنوب این کشور دچار حادثه و ناپدید شد.

به گزارش ایسنا، مسئولان هواپیمایی کلمبیا با بیان اینکه دو خدمه و هشت مسافر از سرنشینان این هواپیما بوده‌اند اظهار داشتند: این هواپیما پس از بلند شدن از باند فرودگاه دچار حادثه شد و تاکنون گزارش اولیه‌ای در مورد نجات‌یافتگان احتمالی این حادثه منتشر نشده است.

این هواپیما در ساعت 15 روز گذشته (شنبه) به وقت محلی پس از بلند شدن از باند فرودگاه ناپدید شد و عملیات مکان‌یابی برای یافتن بازماندگان احتمالی این حادثه در حال انجام است.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، مسئولان هواپیمایی کلمبیا اعلام کردند: عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای حادثه دیده در حال انجام است هرچند وضعیت نامناسب جوی امکان پیشرفت در عملیات را با مشکل روبرو کرده است. 

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سقوط هواپیمای تک موتوره داخل دریاچه و ناپدید شدن دو پزشک سرنشین آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 "تئوری توطئه" درباره ناپدید شدن هواپیمای ام اچ 370 مالزی



اخبار,اخبار بین الملل,علت مفقود شدن هواپیمای مالزی

 

اخبار بین الملل - 10 "تئوری توطئه" درباره ناپدید شدن هواپیمای ام اچ 370 مالزی

از جمله تئوری های توطئه مطرح شدن در مورد علت ناپدید شدن هواپیمای مالزی می توان به عوامل ماوراء الطبیعی و حملات تروریستی اشاره کرد. گرچه دولت مالزی اعلام کرده که هواپیمای بوئینگ مفقود شده به درون اقیاوس هند سقوط کرده است هنوزهیچ اثری از بقایای هواپیما یافت نشده است.

 ناپدید شدن اسرارآمیز پرواز هوایی ام اچ 370 مالزی سبب شده تا تئوری های توطئه متعددی در مورد علت این موضوع مطرح شود.

به گزارش "تدبیر"، خبرگزاری "صدای روسیه" با اشاره به فرضیه های مطرح شده در مورد علت مفقود شدن هواپیمای مالزی می افزاید :"از جمله تئوری های توطئه مطرح شدن در مورد علت ناپدید شدن هواپیمای مالزی می توان به عوامل ماوراء الطبیعی و حملات تروریستی اشاره کرد. گرچه دولت مالزی اعلام کرده که هواپیمای بوئینگ مفقود شده به درون اقیاوس هند سقوط کرده است هنوزهیچ اثری از بقایای هواپیما یافت نشده است. به گفته مقام های مالزیایی تحقیقات پلیس شاید هرگز به نتیجه نرسد و علت ناپدید شدن این هواپیمای مشخص نشود."

خبرگزاری "صدای روسیه" در ادامه می افزاید :"یکی از اصلی ترین تئوری های توطئه مطرح شده در مورد علت ناپدید شدن هواپیمای مالزی "ربایش هواپیما توسط تروریست" ها بوده است. در این تئوری احتمال ربوده شدن هواپیما توسط گروه طالبان مطرح می شود. به گزارش روزنامه "ایندیپندنت" مقام های مالزیایی رسما مجوز دیپلماتیک برای بررسی صحت و سقم این تئوری را صادر کرده اند.


تئوری توطئه دیگری که مطرح شده احمال مخفی کردن هواپیمای ربوده شده در یک پایگاه نظامی امریکایی بوده است. معتقدان به این تئوری بر این باورند که احتمال ربوده شدن هواپیما توسط دولت امریکا و نگهداری آن در پایگاه "دیه گو گارسیا" در پایگاه استراتژیک مهم و مخفی امریکا در نزدیکی مالدیو انجام می شود. معتقدان به تئوری علت ربوده شدن هواپیما را سفر 20 نفر از مهندسان و متخصصان امریکایی به چین می دانند که با هدف ساده کردن و کاهش هزینه ها در مراکز تولیدی در حال سفر با آن خط هوایی بوده اند."

خبرگزاری "صدای روسیه" در ادامه به دیگر تئوری های توطئه مطرح شده در مورد علت ناپدیده شدن هواپیمای مذکور اشاره می کند و در این مورد می افزاید :"تئوری دیگر مطرح شده شلیک نظامیان امریکایی به سوی هواپیماست. گروه دیگری از معتقدان به این تئوری باور دارند که چینی ها در تیراندازی به سوی هواپیما نقش داشته اند. از سوی دیگر کسانی چون پروفسور "کوین بارت" معتقد است که برخی از گروه های افراطی در پس پرده علت ناپدید شدن این هواپیما قرار داشته اند."

خبرگزاری "صدای روسیه" اشاره کرده که در میان تئوری های توطئه مطرح شده کسانی کار را به جایی رسانده اند که مدعی شده اند مفقود شدن این هواپیما در ارتباط با "ادوارد اسنودن" مقاطعه کار پیشین دستگاه امنیتی امریکا و افشاگر اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی آن کشور بوده است.


"بنجامین رادفورد" نویسنده امریکایی معتقد است که در هواپیما گروهی از متخصصان مسائل مرتبط با فناوری تلفن های هوشمند و قراردادهای نظامی و دفاعی حضور داشته اند که اطلاعاتی در مورد پروژه "اسنودن" داشته اند و به همین خاطر گروهی مامور شده بودند تا این افراد را به قتل برسانند.


یکی دیگر از تئوری های توطئه مطرح شده آن است که هواپیمای مفقود شده درمثلث برمودا قرار گرفته است و در جایی دربخش غربی اقیانوس اطلس شمالی ناپدید گشته است.


در آخرین گروه از معتقدان به تئوری توطئه در مورد علت ناپدید شدن هواپیمای مالزی می توان به آن هایی اشاره کرد که معتقدند موجودات فضایی از جمله "مریخی" ها هواپیمای "ام اچ 370" را ربوده اند."

اخبار بین الملل - تدبیر