اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هواپیمای صدر اعظم آلمان نظامی بود


روایتی دیگر از دلیل تاخیر پرواز مرکل از آسمان ایران

محمد‌کریم عابدی رییس فراکسیون هوافضا و هوانوردی مجلس در خصوص تاخیر در اجازه عبور هواپیمای حامل صدر اعظم آلمان از حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: حدود ساعت 10 به وقت گرینویچ و 1 و 30 دقیقه بامداد روز سه‌شنبه 10 خرداد، هواپیمای حامل آنجلا مرکل که چندین مرتبه طرح پرواز داده بود قصد ورود به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران را داشت.

وی افزود: این هواپیما بر اساس طرح پروازی که داشت قرار بود از آلمان پرواز کند و با عبور از ترکیه و حریم هوایی جمهوری اسلامی به هندوستان برسد.
رئیس فراکسیون هوافضا و هوانوردی مجلس تصریح کرد: بر این اساس، خلبان هواپیما با مرکز ارتباطات فضایی ایران تماس می‌گیرد و مسیر خودش را می‌گوید ولی شماره پروازی که می‌دهد با قبل متفاوت بوده است.

عابدی بیان داشت: هواپیمای حامل مرکل، هواپیمایی نظامی متعلق به نیروی هوایی آلمان بوده اما قبلاً این موضوع گفته نشده بود و به علت تغییر بوجود آمده، جمهوری اسلامی نیاز به صدور مجوز از پدافند هوایی ارتش داشت که این اقدام نیاز به 20 دقیقه زمان داشت که بدین ترتیب، این هواپیما به سمت استانبول ترکیه حرکت کرد.

وی ادامه داد: زمان 20 دقیقه‌ای که جمهوری اسلامی برای صدور مجوز به هواپیمای مذکور اعلام کرد، کم‌ترین زمان برای صدور مجوز جدید بود و در حداکثر سرعت این مجوز صادر شد.
رئیس فراکسیون هوافضا، هوانوردی مجلس، گفت: هواپیمای مذکور پس از 20 دقیقه‌ای که به سمت ترکیه حرکت کرد و با مدت زمان برگشتش، با تاخیر 40 دقیقه‌ای از حریم هوایی ایران عبور کرد و پرواز خود به سمت هند را ادامه داد.

عابدی در پایان گفت: زمانی که یک مقام VIP در هواپیما است، کادر هواپیمایی آلمان باید جلوتر از زمان حرکت می‌کردند و مجوز را می‌گرفتند تا جمهوری اسلامی نیاز به 20 دقیقه زمان برای صدور مجوز جدید نداشته باشد و لذا خطای صورت گرفته از طرف خلبان و کادر پروازی آلمان بوده است.

اظهارات این نماینده مجلس در حالی مطرح می شود که روز گذشته رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرده بود: وقفه در عبور هواپیمای صدراعظم آلمان فقط به دلیل یک مشکل فنی بوده است.

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
جدید ترین سوتی صدر اعظم آلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدر اعظم آلمان خواستار تشدید نظامی گری در افغانستان شد



 

 

صدر اعظم آلمان خواستار تشدید نظامی گری در افغانستان شد



كابل - صدر اعظم آلمان خواستار اعزام مربیان نظامی بیشتر به افغانستان شد، اقدامی كه سبب تشدید نظامی گری در این كشور خواهد شد.

'آنگلا مركل' كه با حامد كرزی رییس جمهوری افغانستان در كابل دیدار كرد،‌ 'كمك به ارتقای ظرفیت نهادهای امنیتی افغان' را پوششی برای نظامی گری قرار داد.

به گزارش روزیكشنبه دفتر سخنگوی دولت افغانستان، مركل روزشنبه پس از دیدار با نظامیان كشورش در استان قندوز، بعد از ظهر دیروز در شهرمزارشریف مركز استان بلخ واقع در شمال افغانستان با كرزی دیدار و گفت و گو كرد.

وی با اشاره به بهبود وضعیت امنیتی افغانستان، بر آموزش، تجهیز و ارتقای ظرفیت نهاد امنیتی افغانستان تاكید كرد.

در این بیانیه به نقل از كرزی آمده است: بعد از كنفرانس لیسبون پرتغال، روند انتقال مسوولیتها و ارتقای نهادهای امنیتی افغان بخوبی پیش می رود و وضعیت امنیتی رو به بهبود است.

صدر اعظم آلمان دیروز بدون اعلام قبلی برای دیدار با نظامیان كشورش وارد قندوز شد.

شمار نظامیان این كشور در افغانستان به چهار هزار و800 نفر می رسد

این سفر در حالی است كه رییس جمهوری افغانستان هم دیروز برای شركت در مراسم بهره برداری از سه طرح آبرسانی و راهسازی به استان فاریاب درشمال كشور سفر كرد...../تحلیل:ایرنا