اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هواپیمای سقوط کرده ساخت داخل بود



اخبار,اخبار اجتماعی ,هواپیمای سقوط کرده

 

اخبار اجتماعی - هواپیمای سقوط کرده ساخت داخل بود

این نوع هواپیما در دو گروه جت و توربو ساخته می‌شود که از سال 1387 رسما ساخت و تولید آن در ایران استارت خورده و همچنین بناست نوع جدیدتر از آن نیز مورد استفاده و ساخت قرار گیرد.

هواپیمایی که امروز در تهران سقوط کرده از نوع ایران 140 و ساخت داخل و مهندسی شده از سوی شرکت هسا بوده است.

به گزارش ایسنا، این هواپیما که از روی مدل آنتونوف 140 روسی ساخته شده پیش از این نیز یک بار سابقه سقوط در سال 2009 میلادی را با کشته شدن همه پنج سرنشین را ثبت کرده است.

این هواپیما که برای استفاده مسافربری منطقه‌ای در سطح کوچک ساخته شده، قابلیت حمل و جابجایی 35 تا 100 نفر را دارد که در سقوط صبح امروز 48 مسافر را حمل می‌کرده است.

این نوع هواپیما در دو گروه جت و توربو ساخته می‌شود که از سال 1387 رسما ساخت و تولید آن در ایران استارت خورده و همچنین بناست نوع جدیدتر از آن نیز مورد استفاده و ساخت قرار گیرد.

همچنین شرکت هواپیمایی هواپیمای سقوط کرده نیز مربوط به صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) می‌شود که جزو یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران است.

این شرکت که بیشتر در حوزه خدمات مهندسی و فنی هواپیمایی فعالیت می‌کند پروازهایی را نیز در نقاط مختلف کشور و بیشتر در برد محدود مدیریت می‌کند.

طراحی و ساخت و مونتاژ بالگرد، هواپیماهای نظامی و آموزشی، هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای مسافربری جز و اصلی‌ترین فعالیت‌های شرکت هساست که در کنار آن خدمات مهندسی، فنی و تجهیزاتی هواپیماهای فعال در کشور را نیز شامل می‌شود.

صبح امروز یک فروند هواپیمای ایران 140 متعلق به شرکت هسا پس از بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد درحوالی ورزشگاه آزادی سقوط کرد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی این هواپیما 48 سرنشین داشته که تعدادی از آنها به دلیل مجروحیت به بیمارستان انتقال پیدا کرده‌اند.

هنوز علت اصلی سقوط این هواپیما اعلام نشده است. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سقوط هواپیمای هاوایی از داخل هواپیما ببینید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هواپیمای سقوط کرده ساخت اوکراین بود!


معاون مدیریت بحران وزیر راه اعلام کرد: با پیدا شدن جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط کرده هسا، پروسه‌ بررسی و شناسایی اطلاعات آن آغاز شده که طبق قوانین می‌تواند حتی چند ماهی نیز ادامه پیدا کند.

ایسنا: معاون مدیریت بحران وزیر راه اعلام کرد: با پیدا شدن جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط کرده هسا، پروسه‌ بررسی و شناسایی اطلاعات آن آغاز شده که طبق قوانین می‌تواند حتی چند ماهی نیز ادامه پیدا کند.

احمد مجیدی در گفت‌وگویی، با بیان این‌که طبق قانون، تمام کشور‌هایی که در سقوط هواپیما دخیل هستند اجازه حضور در کارگروه بررسی جعبه سیاه را دارند، اظهار کرد: کشور سازنده، تحویل‌گیرنده، پرواز‌ کننده و کشوری که اتباع آن در هواپیما بوده‌اند، می‌توانند رسما درخواست حضور در کارگروه بررسی جعبه سیاه را ارائه کنند.

وی افزود: طبق قوانین، این کشور‌ها تا 10 روز مهلت دارند برای حضور در این کارگروه اعلام آمادگی کنند و خود را برسانند.

معاون مدیریت بحران وزیر راه با بیان این‌که هواپیمای سقوط کرده طراحی و ساخته شده از سوی اوکراینی‌هاست، گفت: از دیروز مکاتبات با اوکراینی‌ها برای نحوه‌ بررسی جعبه سیاه آغاز شده و به زودی مشخص خواهد شد که آیا طرف خارجی در این بررسی حضور خواهد داشت یا خیر.

تا 400 روز مقت داریم علت سانحه را اعلام کنیم

مجیدی تاکید کرد: البته امکان بازخوانی اطلاعات مغناطیسی جعبه سیاه در ایران وجود دارد و ما در این زمینه محدودیتی نداریم اما اگر طرف خارجی سازنده هواپیما درخواستی برای حضور در کارگروه بررسی جعبه سیاه داشته باشد قانونا باید تا زمان ورود آنها صبر کنیم.

وی درباره‌ زمان قطعی پایان بررسی‌ها و مشخص‌ شدن دلیل سقوط دیروز نیز اظهار کرد: طبق قانون کمیسیون حق دارد تا 400 روز اطلاعات و حواشی موجود در رابطه با سقوط را بررسی کند البته ما هرگز اجازه طولانی‌ شدن پروسه بررسی را نخواهیم داد و سعی می‌کنیم در اولین فرصت نتایج کار ارائه شود.

کمک از شاهدان عینی برای تعیین علت سقوط

معاون مدیریت بحران وزیر راه با بیان این‌که می‌توان در شناسایی دلایل سقوط از کمک شاهدان عینی نیز کمک گرفت، گفت: از لحظه سقوط کارگروه شاهدان عینی تشکیل شده است و تمامی افرادی که صحنه سقوط را دیده یا درباره آن اطلاعات موثقی دارند، گزارشات خود را به کارگروه تحویل داده‌اند تا درباره‌ آن بررسی‌های لازم صورت گیرد.

مجیدی افزود: کنده‌ شدن بال هواپیما، آتش گرفتن موتورها و عدم کنترل خلبان از جمله مواردی بوده که شاهدان عینی در رابطه با آن سخن گفته‌اند اما باز هم به صراحت تاکید می‌کنم تا زمانی که بررسی‌های کارشناسی تکمیل نشود هیچ یک از این مسائل قابل تایید نبوده و نیست.

وی خاطر نشان کرد: کارگروه‌های مختلف دیگری در صحنه سقوط فعال شده و در حال حاضر کار می‌کنند؛ برای مثال یکی از کارگروه‌ها مسئولیت بازسازی هواپیما را دارد که با قرار‌ دادن قطعات موجود در کنار هم مشخص کند کدام قطعات در لحظه سقوط با مشکل مواجه شده‌اند.

به گفته مجیدی کارگروه‌های بررسی علت سانحه هوایی روز گذشته با تمام توان خود در حال کار و بررسی هستند و تلاش خواهیم کرد در اولین فرصت نتایج این بررسی‌ها را ارائه کنیم.