اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هواپیمایی فرانسه و کی ال ام پروازهایشان به ایران را لغو خواهند کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

هواپیمایی فرانسه و کی ال ام پروازهایشان به ایران را لغو خواهند کرد

خطوط هواپیمایی هلند اعلام کرد به دلایل اقتصادی، پروازهایش به ایران را لغو می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، هواپیمایی فرانسه و خطوط هواپیمایی «کی ال ام» اعلام کردند از ماه آوریل سفرهایشان به ایران را لغو خواهند کرد تا بدین وسیله هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان، تنها خط هواپیمایی اروپایی باشد که به ایران پرواز خواهد داشت.

«جوست رایمپول» سخنگوی این خطوط هوایی گفت: این تصمیم به خط پروازی میان آمستردام-تهران پایان خواهد داد و این اقدام به دلایل اقتصادی و نه سیاسی گرفته شده است.

کی‌ال‌ام هنوز بلیط پروازها را به ایران را به صورت روزانه می‌فروشد اما تعداد پروازهای هفتگی اواخر ماه جاری به شدت کاهش یافت و سرانجام در آوریل به طور کامل قطع می‌شود.این شرکت اعلام کرده است در بازبینی خطوط پروازی خود، پروازهای خود به آدیس‌بابا در اتیوپی و خارطوم در سودان را نیز قطع می‌کند./فارس


ویدیو مرتبط :
ناامنی در اروپا و لغو بازیهای ملی و احتمال لغو ال کلاسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرانسه رسما تحریم گاز ایران را لغو کرد



اخبار ,اخبار اقتصادی ,لغو تحریم گاز ایران

 

اخبار اقتصادی - فرانسه رسما تحریم گاز ایران را لغو کرد

با گذشت بیش از یکسال از تحریم گاز ایران توسط 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، فرانسه پس از توافق ژنو اولین کشور اروپایی شد که با تعلیق تحریم گاز رسما مشتری گازهای ترش و سایر محصولات گازی پارس جنوبی شد.

 با گذشت بیش از یکسال از تحریم صادرات گاز طبیعی و سایر محصولات گازی ایران توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا، فرانسه به عنوان نخستین کشور اروپایی تحریم گاز ایران را رسما لغو کرد.

شرکت ملی صادرات گاز ایران امروز با انتشار گزارشی، اعلام کرد: دور جدید مذاکرات گازی ایران با نمایندگان شرکت های فرانسوی به منظور صادرات گاز طبیعی آغاز شده است.

در این بیانیه تاکید شده است: در نشست مشترک مدیرعامل و مسئولان شرکت ملی صادرات گاز ایران با نمایندگان و مسئولان شرکت‌های فرانسوی درباره راهکارهای توسعه و همکاری‌های گازی از جمله صادرات گاز دیدار و گفتگو انجام شده است.

علاوه بر شرکت های فرانسوی، شرکت ملی صادرات گاز ایران با مسئولانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، عمان و پاکستان هم درباره وضعیت صادرات گاز طبیعی دیدار و گفتگو کرده است.

دور جدید مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و شرکت توتال فرانسه و شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت GDF سوئز فرانسه هفته گذشته در تهران آغاز شده بود.

در لیست شرکت های فرانسوی مسافر تهران، در کنار توتال نام شرکت GDF سوئز فرانسه هم به چشم می خورد شرکتی که بزرگترین توزیع کننده گاز طبیعی در بین کل کشورهای اتحادیه اروپا است.

گزارش منتشر شده بر خروجی سایت GDF سوئز فرانسه حاکی از آن است که این شرکت فرانسوی در 16 کشور جهان تاکنون 344 مجوز اکتشاف و توسعه در بخش بالادستی صنایع نفت و گاز دریافت کرده است ضمن انکه این شرکت اروپایی دومین شرکت واردکننده ال.ان.جی و بزرگترین توزیع کننده گاز در بین کشورهای اروپایی است.

تا پیش از تصویب طرح تحریم گاز ایران، شرکت استات اویل هیدروی نروژ به واسطه مشارکت در طرح توسعه فاز 6 تا 8 پارس جنوبی و از محل قراردادهای بیع متقابل روزانه اقدام به واردات چندین هزار تن گازمایع و برخی از برش‌های گاز از ایران می کرد.
 
اما با تصویب تحریم‌های جدید، این شرکت نفتی در صورت عدم واردات گاز مایع با زیان‌های هنگفت روبرو خواهد شد و از این رو، رایزنی‌هایی برای معافیت این شرکت نروژی از تحریم‌های جدید گازی ایران آغاز شده است.

اخبار اقتصادی - مهر