اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هواپیماهای نظامی چین بر فراز آسمان ایران



 

 

 

هواپیماهای نظامی چین بر فراز آسمان ایران

 

ایران حریم هوایی خود را بر روی هواپیماهای نظامی چین که در مانوری مشترک در ترکیه شرکت کرده بودند، باز کرده است.

به گزارش «ریانووستی» آنکارا و پکن در ماه گذشته مانور مشترکی در آناتولی مرکزی برگزار نمودند.

این مانور نظامی نخستین مانور با حضور چین بود.

پیش از این ترکیه مانورهای مشترکی را با آمریکا و سایر اعضای ناتو و حتی با حضور نیروی هوایی رژیم اسرائیل برگزار نموده بود.

اما پس از عملیات نظامی "سرب ریخته" رژیم اسرائیل در نوارغزه در اوایل سال 2009، ترکیه از مانور مشترک با اسرائیل خودداری نمود.

جنگنده های "اف-16" ترکیه و "سوخوی-27" و "میگ-29" چین در این مانور هوایی شرکت داشته اند.

این مانور پیش از دیدار "ون جیابائو" نخست وزیر چین از ترکیه انجام شده است..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
نمایش هواپیماهای نظامی نیروی هوایی ارتش چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخورد نظامی هواپیماهای اسراییلی و نیروهای نظامی ایران در آذربایجان؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یک سایت اسرائیلی ادعا کرد:

برخورد نظامی هواپیماهای اسراییلی و نیروهای نظامی ایران در آذربایجان؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  :  برخی از رسانه های اسراییلی از احتمال برخورد نظامی بین هواپیماهای بدون سرنشین اسراییلی حاضر در کشور آذربایجان و نیروهای نظامی ایران در این منطقه خبر داده اند.

سایت خبری دبکا با اشاره به بازداشت شش نفر که آذربایجان آنها را جاسوس ایران خوانده عنوان کرده است، این شش نفر در تلاش بودند تا پایگاه های نظامی ای که دولت آذربایجان به طور اختصاصی برای هواپیماهای بدون سرنشین خریداری شده از اسراییل را بیابند.

این سایت صهیونیستی می افزاید: این جاسوس ها در حالی دستگیر شده اند که مقداری پول نقد، روادیدهای تقلبی، اسلحه های اتوماتیک و همچنین دستگاه های الکترونیکی بسیار پیشرفته برای مکان یابی فرودگاه ها و همچنین دستگاه های الکترونیکی که پرواز هواپیماهای بدون سرنشین را دچار اخلال میکنند را به همراه داشته اند.

لازم به ذکر است بازداشت شش شهروند ایرانی باعث شد تنش شدیدی در روابط ایران و جمهوری آذربایجان به وجود بیاید.

این پهپادهای ساخت اسرائیل از نوع «هرمس 10» هستند. جمهوری آذربایجان به تازگی 10 فروند از این پهپادها را از اسرائیل خریداری کرده بود.

به گزارش انتخاب به نقل از دبکا، فایل مقامات اسراییلی در حال حاضر شکی ندارند که جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا پهپادهای اسراییلی که در اختیار آذربایجان است را زمینگیر کند./انتخاب