اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هواشناسی: وقوع توفان 48 ساعت قبل پیش بینی شده بود



اخبار,اخبار اجتماعی,توفان

به گفته وی، ترکیب باد گرم و وضعیت سطح زمین در جنوب و غرب استان تهران و استان البرز که به کانون گرد و خاک تبدیل شده اند باعث ایجاد این قبیل از طوفان ها می شوند.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه طوفات شب گذشته تهران و استان البرز 48 ساعت گذشته پیش بینی شده بود، گفت: سرعت این طوفان بین 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت بود و هنگام گذر آن افق دید در تهران به 50 متر کاهش یافت.
 
پیش از وقوع این طوفان اخطاریه آن به تمام سازمان ها و نهادهای امدادی ارسال شده بود تا تمام دستگاه های اجرایی آمادگی لازم برای امداد و نجات احتمالی را داشته باشند.

وی، منشا طوفان روز گذشته استان تهران و البرز را سیستم الگوی در حال گذر تابستانی اعلام کرد و افزود: سستم الگوی تابستانی در حال گذر با دریافت انرژی زیاد از خورشید و گرم شدن سطوح پایین جو و همچنین وجود رطوبت در تراز میانی جو، موج ناپایداری ایجاد می کند که نتیجه آن وقوع طوفان در این دو استان است.

به گفته وی، ترکیب باد گرم و وضعیت سطح زمین در جنوب و غرب استان تهران و استان البرز که به کانون گرد و خاک تبدیل شده اند باعث ایجاد این قبیل از طوفان ها می شوند.

وظیفه در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و احتمال وقوع طوفان در استان های البرز و تهران، گفت: امروز در استان تهران و البرز رشد ابرهای کومولوسی که معرف طوفان هستند را به همراه افزایش ابر و وزش باد شدید در بعدازظهر و اوایل شب خواهیم داشت و باراش های اندک در مناطق جنوبی استان های تهران و البرز شاهد وقوع گرد و خاک خواهیم بود در حالی که در مناطق شمالی استان های مذکور بارش باران مانع ایجاد گرد و خاک خواهد شد.

اخبار اجتماعی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
گزارش هواشناسی ساعتی قبل از وقوع طوفان و سیل!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی هوا در 48 ساعت آینده



اخبار ,اخبار اجتماعی , پیش بینی هوا

 

اخبار اجتماعی - پیش بینی هوا در 48 ساعت آینده

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور از بارش برف، باران و احتمال اب گرفتگی و سیلابی شدن رودخانه ها در برخی از استانهای کشور در 48 ساعت آینده خبرداد.

احد وظیفه روز دوشنبه افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد از امروز ( دوشنبه ) شاهد بارش برف و اختلال در تردد در استانهای لرستان، نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و شمال کرمان و بارش باران در استانهای بوشهر، جنوب فارس و جنوب کرمان خواهیم بود.

وی هشدار داد با بارش برف و باران در استانهای یاد شده احتمال دارد با سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، شاهد آب گرفتگی معابر در این استانها باشیم.

وی افزود: نقشه های هواشناسی نشان می دهند از فردا پانزدهم بهمن ماه بارش باران در استانهای هرمزگان، جنوب کرمان و بارش برف و باران در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان آغاز می شود و احتمال دارد بارش باران در این مناطق سبب اختلال در تردد و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها شود.

به گفته وظیفه با ورود سامانه مرطوب و بارش باران احتمال دارد شاهد سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان و غرب استان هرمزگان در روز چهارشنبه 16 بهمن ماه جاری باشیم.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: با بارش برف در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، لرستان، غرب اصفهان، مرکزی و همدان احتمال می رود تردد در برخی از محورهای استانهای یاد شده دچار اختلال شود.

وی با اشاره به وضعیت فعلی هوای برخی از شهرهای کشور گفت: هم اکنون هوای تهران ابری و دمای هوا منفی چهار درجه، کرج ابری منفی شش درجه، مشهد آفتابی منفی 10 درجه و یزد آفتابی منفی یک درجه است.

وظیفه افزود: هم اکنون هوای اردبیل نیمه ابری و دمای آن منفی 13 درجه است و هوا در شهرهای تبریز، زنجان و ارومیه نیمه ابری و دمای هوا در این شهرها منفی 8 درجه است، ضمن اینکه هم اکنون دمای هوا در شهر غبارآلود اصفهان منفی 2 درجه و شیراز هشت درجه بالای صفر گزارش شده است. 

اخبار اجتماعی - ایرنا