اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هواشناسی: موج جدید بارش‌ها در راه است+جزئیات



اخبار ,اخبار اجتماعی ,سازمان هواشناسی

 

اخبار اجتماعی - هواشناسی: موج جدید بارش‌ها در راه است/ آغاز بارش‌ها از روز شنبه در تهران

همچنین روز پنج شنبه در غالب مناطق کشور جو آرام حاکم شده و روز جمعه موج جدید بارش ها از سمت جنوب غرب و غرب وارد کشور می شود.

گودرزی گفت: فردا موج ضعیف بارشی از نوار شمالی کشور عبور می کند که سبب بارش های پراکنده در برخی مناطق غرب، سواحل دریای خزر و سپس شمال شرق کشور می شود و همچنین روز پنج شنبه در غالب مناطق کشور جو آرام حاکم شده و روز جمعه موج جدید بارش ها از سمت جنوب غرب و غرب وارد کشور می شود.

فریبا گودرزی، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: امروز "سه شنبه 17 دی ماه 92" امروز در جنوب شرق، شرق، بطور پراکنده تر در جنوب، دامنه های جنوبی و مرکزی زاگرس و بخش هایی از مرکز و شمال شرق بارش پراکنده برف و باران رخ می دهد.

گودرزی اظهار داشت: امروز از میزان بارش ها در غرب کشور کاسته می شود و این سامانه بارش اوایل فردا از مرزهای شرقی کشور خارج می شود همچنین امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان رضوی بارش ها از شدت بیشتری برخوردار است از این رو آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و اختلال در تردد جاده ای کوهستانی به سبب بارش برف برای این مناطق دور از انتظار نیست و خلیج فارس و دریای عمان نیز امروز مواج هستند.

وی ادامه داد: فردا "چهارشنبه 18 دی ماه 92" موج ضعیف بارشی از نوار شمالی کشور عبور می کند که سبب بارش های پراکنده در برخی مناطق غرب، سواحل دریای خزر و سپس شمال شرق کشور می شود و همچنین روز پنج شنبه در غالب مناطق کشور جو آرام حاکم شده و روز جمعه موج جدید بارش ها از سمت جنوب غرب و غرب وارد کشور می شود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده گفت:  وضعیت آب و هوای تهران امروز، نیمه ابری، در ارتفاعات بارش پراکنده، مه آلود و بتدریج کاهش ابر برای فردا کمی ابری، در پاره ای نقاط غبارصبحگاهی، در ارتفاعات افزایش ابر و روز پنجشنبه، کمی ابری تا نیمه ابری، در پاره ای نقاط غبارصبحگاهی پیش بینی می شود و همچنین از روز شنبه بارش های پراکنده در تهران آغاز می شود.

وی افزود: بیشترین میزان بارش ها طی 3 روز گذشته در برازجان به میزان 144 میلیمتر، بوشهر به میزان 101 میلیمتر و بندر دیر به میزان 99 میلیمتر گزارش شده است. 

اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
بارش 27آذر تا 4دی 93 (هواشناسی چهارفصلwww.hava4.ir)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

25 استان کشور شنبه یخ می‌زنند / آغاز موج جدید بارش‌ها از دوشنبه



اخبار ,اخبار اجتماعی ,پیش بینی هوا

 

اخبار اجتماعی - 25 استان کشور شنبه یخ می‌زنند / آغاز موج جدید بارش‌ها از دوشنبه

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: 25 استان کشور شنبه به زیر صفر می‌روند.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس آخرین داده‌های هواشناسی روز جمعه، بارش‌های پراکنده و خفیف برف و باران در برخی نقاط شمال‌شرقی و سواحل جنوبی دریای خزر پیش‌بینی شده می‌شود، افزود: همچنین در برخی مناطق شمال غرب کشور نیز آسمان مه‌آلود بوده و در سایر مناطق کشور نیز جوی آرام پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه از عصر یکشنبه یک سامانه بارشی از جنوب‌غرب، غرب دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس وارد کشور می‌شود، گفت: بر این اساس بتدریج از روز دوشنبه در نیمه غربی و جنوب کشور و از روز سه‌شنبه در نیمه جنوبی کشور بارش برف و باران آغاز خواهد شد.

به گفته مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور بیشترین میزان بارش برف و باران در روز دوشنبه برای استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، بوشهر، فارس و هرمزگان و در روز سه‌شنبه در استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف و باران در این مناطق طی دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در روز شنبه استان‌های چهارمحال بختیاری و اردبیل را به ترتیب با حداقل دمای 16 و 13 درجه زیر صفر سردترین استان‌ها کشور اعلام کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس هرمزگان و بوشهر نیز به ترتیب با حداکثر دمای 23 و 20 درجه سانتیگراد بالای صفر در این مدت گرم‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

وی در خصوص وضع هوای پایتخت نیز گفت: در روز شنبه آسمان تهران کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز 2- و 7 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت در روز یکشنبه کمی ابری در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی و در اواخر وقت ابری انتظار می‌رود که حداقل و حداکثر دما در این روز به یک و 8 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. 

اخبار اجتماعی - ایسنا