اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هنر ایران «دوبی» را لرزاند +عکس


شب پیش(27 فروردین)، هنر ایرانی در حراج کریستی فروشی بیش از یک میلیون دلار داشت.

خبرگزاری ایسنا: شب پیش(27 فروردین)، هنر ایرانی در حراج کریستی فروشی بیش از یک میلیون دلار داشت.

 در نخستین شب این رویداد هنری و افتتاحیه حراج کریستی، فقط یکی از آثار ایرانی حاضر در این حراج موفق به فروش حدود یک میلیون دلار شد.

تابلوی «باغ اسرار» فرهاد مشیری با فروش نزدیک به یک میلیون دلار، بار دیگر قدرت بی رقیب هنر ایران در منطقه خاورمیانه را به رخ جهان کشید تا چهاردهمین حراج کریستی به نام و کام هنر ایران لقب گیرد.

شامگاه سه شنبه 16 آوریل 2013 (27 فروردین 1392 ) سالن گودفین هتل امارات تاورز دوبی، صحنه برپایی شب نخست چهاردهمین حراج کریستیز بود که به حراج آثاری که قیمت پایه‌شان بالای 50 هزار دلار بود اختصاص داشت ؛در این شب «یوسی پیلکانن» حراج گذار انگلیسی کریستیز برای 28 نقاشی و مجسمه بزرگان هنر ایران ،عرب و ترکیه چکش زد که در پایان حکم به برتری هنر ایران با فاصله بسیار زیاد از رقبایش داد: تابلوی نقاشی «باغ اسرار» فرهاد مشیری که روی جلد کاتالوگ شب نخست حراج نیز به چاپ رسیده است با فروش 986 هزار دلار گوی سبقت از دیگران را ربود و رکورد و موفقیتی دیگر، نصیب هنر ایران کرد.



این حراج در حالی برگزار شد که دوبی تحت تاثیر زلزله سیستان و بلوچستان برای ساعاتی وضعیتی اضطرای داشت و حتی ساکنان برج خلیفه (از بزرگترین برج‌های دنیا) مجبور به ترک آن شدند اما به رغم این شرایط ویژه، حراج راس ساعت 7 بعد از ظهر به وقت محلی دوبی آغاز شد و صندلی‌های سالن گودفین مثل همیشه از خریداران و مجموعه داران پر شد؛ «رضا کیانیان » هنرپیشه صاحب سبک و عکاس نیز بار دیگر مهمان ویژه حراج کریستی بود و از نزدیک شاهد موفقیت تازه هنر ایران بود.

بعد از «فرهاد مشیری» ،مرحوم «ابو شفیق » هنرمند لبنانی 386 هزار دلار ، مرحوم «فاتح مدرس » هنرمند سوری 314 هزار دلار و اثری از «دحول » هنرمند دیگر سوریه ای 218 هزار دلار به فروش رسید.

این در حالی ست که رتبه‌های بعدی از آن دو ایرانی شد :اثری از مجموعه «کوزه» فرهاد مشیری و یک اثر نقاشی خط از «حسین زنده رودی » هر یک 194 هزار دلار به فروش رسیدند.

سپس آثاری از «مروان » هنرمند سوری 170 هزار دلار و مرحوم «کیالی » 158 هزار دلار فروخته شد؛ آنگاه مجسمه «شاعر و کلید» پرویز تناولی و اثری از مجموعه انتزاعی زنده یاد «سهراب سپهری » هر یک به مبلغ 146 هزار دلار به فروش رسیدند.



در این شب همچنین «رضا درخشانی » موفقیتی تازه کسب نمود و با فروش 110 هزار دلاری اثرش رکورد خود را در منطقه ارتقاء داد ؛ضمن آنکه اثر سبز رنگ و زیبای «محمد احصایی» 98 هزار دلار ،تابلوی اعداد «فرهاد مشیری» 86 هزار دلار و یک عکس از« شیرین نشاط» 62 هزار دلار به فروش رسیدند .

به گفته مسئولین حراج کریستیز 95 درصد آثار این شب به فروش رسیده است؛ این فروش قابل ملاحظه در اوضاع نا به‌سامان اقتصادی بیانگر این نکته است که اگر آثار هنری ارزشمند به حراج عرضه شود، خریداران و مجموعه‌داران از آن استقبال خواهند نمود؛ نکته حائز اهمیت دیگر این است که با توجه به افت شدید قیمت ریال در مقایسه با دلار، توان رقابت خریداران ایرانی در این مارکت بین المللی بسیار کاهش یافته و در صورت ادامه این شرایط امکان حمایت بخش خصوصی از موقعیت فعلی مارکت هنر ایران به مخاطره خواهد افتاد، امر مهمی که نهادهای تصمیم ساز رسمی کشور باید برای آن چاره اندیشی اصولی نمایند.

شب دوم حراج کریستی با حضور 91 اثر که 24 اثر از هنرمندان ایرانی نیز در آن دیده می‌شود شامگاه چهارشنبه 17 آوریل 2013 (28 فروردین 1392 ) برپا می‌شود که در آن هنرمندانی نظیر «عباس کیارستمی »، «پرویز تناولی »، «ژازه تباتبایی»، «علی شیرازی»، «فرهاد مشیری»، «کوروش شیشه گران»، «نصرالله افجه‌ای»، «صداقت جباری »، «مسعود عربشاهی »، «حسین زنده رودی » ... با رقبای عرب و ترک خود به رقابت می‌پردازند.


ویدیو مرتبط :
بمب اتمی كه جهان را لرزاند/قسمت دوم/خبرنگاران خارجی حاضر در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی در دوبی سرقت های خشن در پایتخت ایران را رقم زد/ تجاوز و سرقت مسلحانه در پرونده سرکرده باند(+ عکس)



 

خلافکاری که پس از آزادی از زندان یک باند سرقت تشکیل داده بودند، توسط پلیس تهران دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پی اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص کنترل نامحسوس مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان پایگاه هشتم آگاهی اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمین سابقه دار بنام "سعید . ع" ( 35 ساله ) با داشتن یازده سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف زورگیری ، سرقت مسلحانه، نزاع و درگیری ، تجاوز به عنف ، کیف قاپی ، ایجاد مزاحمت برای شهروندان ، جیب بری و سرقت داخل خودرو ، پس از آزادی از زندان با ایجاد یک گروه جدید اقدام به سرقت به شیوه زاغ زنی در مقابل مراکز مالی و تجاری بویژه شعبات بانکی می نماید . 
 
دستگیری سه عضو گروه : 
با توجه به اطلاعات موجود در سوابق "سعید . ع" ، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه جوادیه راه آهن کردند . در ادامه ، شناسایی دیگر اعضای گروه در دستور کار قرار گرفت و هویت دو عضو دیگر گروه بنام های "پرویز . ر" ( 38 ساله ) و "علیرضا . ح" ( 37 ساله ) نیز مشخص و مخفیگاه آنها نیز در مناطق خاوران و ستارخان شناسایی شد . 
 
با شناسایی دقیق مخفیگاه هر سه متهم پرونده ، هماهنگی های قضایی با شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و هر سه عضو این گروه از سارقین ، در مخفیگاه هایشان دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان


هر سه متهم در همان تحقیقات اولیه و در برابر دلایل و مدارک ارائه شده از سوی کاراگاهان لب به اعتاف گشوده و به دهها فقره سرقت داخل خودرو به شیوه زاغ زنی اعتراف کردند . 
 
"علیرضا" و "پرویز"  که تا پیش از  دستگیری فاقد هر گونه سابقه دستگیری بودند ، در خصوص نحوه آشنایی خود با "سعید . ع" به کارآگاهان عنوان داشند که در مسافرتی که به شهر دوبی در کشور امارات داشته اند با وی آشنا و دوست شده و پس از آنکه به کشور بازگشته اند، سعید با آنها تماس گرفته و پس از مدتی پیشنهاد تشکیل گروه را به آنها داده است . 
 
شناسایی تعدادی از مالباختگان : 
با دستگیری و انتقال متهمین به پایگاه هشتم آگاهی ، دعوت از شکات و مالباختگانی که پس از خروج از شعبات بانکی مورد سرقت وجوه نقد قرار گرفته بودند ، انجام و تعدادی از آنها در همان مواجه حضوری اولیه متهمین را مورد شناسایی قرار دادند . 
 
یکی از شکات پس از شناسایی متهمین ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در مورخه 28/08/1393 مبلغ 9 میلیون تومان از بانک گرفته و این مبلغ را در زیر صندلی جلو قرار دادم . در طی مسیر یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ از پشت سر با من تصادف کرد ؛ زمانیکه برای بررسی میزان خسارت تصادف از ماشین پیاده شده بودم ، یکی از همین متهمین که به تنهایی در ماشین حضور داشت ، از ماشین پراید پیاده شد .  در حال بررسی میزان خسارت و نحوه پرداخت آن از سوی راننده پراید بودیم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 با عبور از کنار خودرو بنده اقدام به شکستن شیشه سمت صندلی شاگرد کرد و در یک لحظه سرنشین عقب موتور ، اقدام به سرقت کیف حاوی 9 میلیون تومان کرد ؛ لحظه ای که قصد داشتم تا سوار ماشین شده و آنها را تعقیب کنم , متوجه شدم که آنها همزمان با انجام سرقت ، لاستیک خودرو را نیز پنچر کرده اند ". 
 
یکی دیگر از مالباختگان نیز که مدارک شناسایی وی در مخفیگاه متهمین کشف شده بود نیز پس از حضور در پایگاه هشتم و در خصوص نحوه سرقت اموال و مدارکش به کارآگاهان گفت : "در مورخه 27/03/1393 مبلغ 5 میلیون تومان را از بانک شعبه چهاردانکه گرفته و در داخل کیف ، در صندوق عقب ماشین قرار داده بودم . برای چند دقیقه از ماشین پیاده شده بودم که پس از مراجعه به محل پارک خودرو متوجه شدم که قفل درب صندوق عقب تخریب شده و کیف حاوی پول و سایر مدارک شناسایی داخل آن به سرقت رفته است ".

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان


مالباخته ای که مبلغ 25 میلیون تومان پول نقد وی سرقت شده بود نیز پس از شناسایی "سعید . ع" به کارآگاهان گفت : "پس از گرفتن پول ، کیف پول را در داخل ماشین و بر روی صندلی شاگرد گذاشته و حتی برای اطمینان درب های خودرو را نیز قفل و شیشه های اتومبیل را به صورت کامل بالا کشیده بودم که ناگهان در پشت چراغ قرمز چهارراه ، هر دو شیشه سمت شاگرد و راننده تخریب شد . در حالیکه در آن لحظه بواسطه تخریب شیشه ها برای چند لحظه ی کوتاه دچار شوک شده بودم ، سارقین از همین فرصت کوتاه استفاده کرده و پس از سرقت بسته حاوی پول ها با موتورسیکلت از محل متواری شدند و من نیز با توجه به فرار آنها در خلاف جهت مسیر خودروها نتوانستم آنها را تعقیب کنم ". 
 
سرهنگ کارآگاه رامین خدایاری، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به اعتراف متهمین به دهها فقره سرقت داخل خودرو به شیوه زاغ زنی مالباختگان در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق میدان آزادی ، میدان جمهوری، ولی عصر  ، شوش ، خانی آباد ، افسریه ، اسلامشهر و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگانی و همچنین سایر جرایم ازتکابی از سوی متهمین ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر – خیایان 12 فروردین مراجعه نمایند".


   اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران