اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هنرنمایی با 1 میلیون ولت برق +تصاویر



برق به قدری خطرناک است که کمتر کسی جرات نزدیک شدن به ان را دارد. این ترس به مقدار ولتاژ برق مربوط نیست چرا که هر کدام آن ها می تواند انسان را بکشد.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، "دیوید بلین" بدلکار آمریکایی این روزها نیویورک را به چالش کشیده است و در یک نمایش عجیب برق یک میلیون ولتی را به بدنش متصل کرده است.

این بدلکار از روز جمعه در یکی از خیابان های اصلی نیویورک نمایشی را برپا کرده است که در آن قرار است به مدت سه روز به بدنش برقی با ولتاژ یک میلیون ولت متصل کند.

بازی با برق , مطالب خواندنی , بدلکار

این بدلکار 39 ساله برای اینکه در این مدت آسیب جدی نبیند از یک زره فلزی استفاده کرده است که میان بدن او و همچنین برق قرار بگیرد او برای جلوگیری از اسیب رسیدن به چشمانش نیز از یک عینک مخصوص استفاده می کند.

یکی از عواملی که جان اورا تهدید می کند میزان غلظت نیترواکسید موجود در هوا است که ممکن است باعث بیمار شد دیوید شود و همچنین او نباید حالت بدنش را تغییر دهید چرا که ممکن است برق با بدن او برخورد کند.

"بلین" در گذشته بدلکاری های دیگری نیز داشته است که از میان آن ها می توان به آویزان شدن از ساختمان و یا زنده زنده دفن شدن اشاره کرد.

بازی با برق , مطالب خواندنی , بدلکار

بازی با برق , مطالب خواندنی , بدلکار

بازی با برق , مطالب خواندنی , بدلکار

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
برق شهر تهران بجای 220 ولت 320 ولت شد و وسائل خانه منفجر شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش سوزی در پست برق 63 کیلو ولت(تصاویر)



یکی از پست های برق جاده خاوران عصر دیروز آتش گرفت که با تلاش آتش نشانان از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نگهبان و شهروندانی که شاهد خروج شعله های آتش و دود زیاد از داخل محوطه ی پست فشارقوی برق بودند سراسیمه مشاهدات خود را به سامانه 125 اطلاع دادند.

ستاد فرماندهی آتش نشانی بلافاصله در ساعت 17:37 روز گذشته زنگ ایستگاه های 15 و 37 را به طورهمزمان بصدا در آورد و آتش نشانان به همراه یک دستگاه تانکر آب را روانه جاده خاوران، نرسیده به میدان آقانور کرد.

این گزارش حاکیست بررسی های اولیه نشان داد که یکی از تجهیزات این پست برق به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شد که درپی آن شعله، حرارت و دود خیلی زیادی از آن بیرون زد.

بنا به گفته عزیزغلامی نسب معاون عملیات منطقه 8 آتش نشانی، به علت ولتاژ خیلی بالا و در مدار بودن پست برق، آتش نشانان با توجه به خطر برق گرفتگی مجبور شدند تا رسیدن عوامل برق برای خارج کردن پست برق از مدار اصلی، از تردد افراد در محل حادثه جلوگیری کنند و همچنین اقدامات اولیه را برای ایمن کردن محل انجام دادند.

وی خاطر نشان کرد: با حضور عوامل برق در محل و خارج کردن پست برق از مدار، نیروهای آتش نشانی با ایمنی کامل مشغول عملیات شدند و از چند جهت با استفاده کف خاموش کننده اقدام به خاموش کردن آتش کردند.

غلامی نسب تصریح کرد: خوشبختانه پس از خاموش شدن کامل آتش سوزی و جلوگیری از بروز خسارات بیشتر به پست فشارقوی برق، آتش نشانان با ایمن کردن کامل محل و تحویل آن به مسئولین مربوطه، به عملیات خود پایان دادند.
 
معاون عملیات منطقه 8 آتش نشانی اظهار داشت: علت وقوع این حادثه و نیز برآورد خسارات وارده توسط کارشناسان آتش نشانی و برق منطقه در دست بررسی است.

 اخبارحوادث,خبرهای  حوادث, حوادث روز

 

 اخبارحوادث,خبرهای  حوادث, حوادث روز

 

 اخبارحوادث,خبرهای  حوادث, حوادث روز

 

 اخبارحوادث,خبرهای  حوادث, حوادث روز

 

 اخبارحوادث,خبرهای  حوادث, حوادث روز

 

  اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران