اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هنرمند موسیقی نواحی از دنیا رفت


براگجر تهماسبی، استاد آواز هوره و مور، 23 تیرماه از دنیا رفت.

خبرگزاری ایسنا: براگجر تهماسبی، استاد آواز هوره و مور، 23 تیرماه از دنیا رفت.

 براگجر تهماسبی استاد آواز هوره و مور، منطقه زاگرس، روز گذشته بر اثر ایست قلبی درگذشت.

نخستین حضور این هنرمند در جشنواره‌ها مربوط به جشنواره موسیقی حماسی در سال 1374 حوزه هنری می‌شود.

او سال گذشته در جشنواره آوازهای جهان در مسکو عنوان برتر را کسب کرده بود.


ویدیو مرتبط :
موسیقی نواحی( موسیقی بسیار زیبای مازندرانی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پدران و فرزندان هنرمند در عرصه موسیقی دنیا


اگرچه داشتن پدر یا خانواده هنرمند همه چیز نیست، اما می تواند موجب پیشرفت سریعتر در زمینه هنر شود؛ جدا از این فرضیه موروثی بودن و خونی بودن هنر نیز همواره مطرح بوده است.

 برترین ها: اگرچه داشتن پدر یا خانواده هنرمند همه چیز نیست، اما می تواند موجب پیشرفت سریعتر در زمینه هنر شود؛ جدا از این فرضیه موروثی بودن و خونی بودن هنر نیز همواره مطرح بوده است. این موضوع در موسیقی بیش از رشته های دیگر به چشم می آید. در اینجا نام برخی از فرزندانی که جا پای پدران خود گذاشته اند را برایتان آورده ایم.

1. پس از مرگ تیم باکلی (1947-1975) پسرش جف باکلی جا پای او گذاشت و چندی بعد به عنوان بهترین خواننده توسط مجله «Rolling Stone» معرفی شد. او به علت تصادف در سن 30 سالگی در گذشت.

وقتی فرزندان جا پای پدران خود می گذراند



2. جیکوب دیلن، پسر باب دیلن، موسیقیدان آمریکایی در ابتدا به عنوان خواننده، گیتاریست و ترانه سرا در گروهی با نام « The Wallflowers» به شهرت رسید اما اخیرا از گروه خود جدا شده و تنهایی به فعالیت حرفه ای خود ادامه می دهد.

وقتی فرزندان جا پای پدران خود می گذراند



3. انریکه ایگلسیاس پسر خولیو ایگلسیاس خواننده و ترانه‌سرای بین‌المللی است که از سال ۱۹۹۴ به شکل جدی وارد حرفه موسیقی شده است. پیشه انریکه ایگلیساس در کمپانی مستقل فنوسویا شروع شد که به او یاری کرد تا به یکی از محبوب‌ترین هنرمندان آمریکای لاتین و بازار موسیقی ایالات متحده و جهان تبدیل شود. با مجموع حدود ۱۴۰ میلیون آلبوم و ترانه‌هایی که تاکنون از وی به فروش رفته، لقب پرفروش‌ترین هنرمند لاتین تاریخ را به خود اختصاص داده است. به انریکه ایگلسیاس لقب سلطان لاتین پاپ و سلطان موسیقی رقص را داده‌اند.

وقتی فرزندان جا پای پدران خود می گذراند



4. ویلو و جیدن اسمیت، فرزندان ویل اسمیت خواننده و بازیگر مشهور آمریکایی هستند که از همین سن کم به شهرت رسیده اند. جیدن با بازی در فیلم‌هایی چون در «جستجوی خوشبختی» (۲۰۰۶) و «روزی که زمین ایستاد» (۲۰۰۸) شناخته شد و با نقش‌آفرینی در فیلم «بچه کاراته‌باز» در سال ۲۰۱۰ به شهرت بیشتری رسید. ویلو نیز کار هنری خود را از سال ۲۰۰۷ با بازی در فیلم « I Am Legend » آغاز کرد که باعث شد جایزه بهترین بازیگر جوان را بدست آورد. ویلو از سال ۲۰۱۰ پا در عرصه موسیقی گذاشت و اولین آهنگ خود با نام «Whip My Hair» را وارد بازار کرد که مقام یازدهم را در جدول بیلبورد ۱۰۰ بدست آورد.

وقتی فرزندان جا پای پدران خود می گذراند



5. جولین لنون، پسر جان لنون موسس گروه بیتلز، موسیقی‌دان اهل بریتانیا است که از سال ۱۹۸۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌ و با آلبوم های مانند «Valotte» به شهرت رسیده است. این را هم بگوییم که او در حرفه موسیقی، از پدر خود الهام بسیاری گرفت. شان لنون نیز موزیسین و خواننده آمریکایی و تنها فرزند جان لنون از ازدواج با یوکو اونو می‌باشد که تا به حال سه آلبوم منتشر کرده است که مشهورترین شان «آتش دوستانه» محصول سال ۲۰۰۶ است.

وقتی فرزندان جا پای پدران خود می گذراند



6. لیسا مری پرسلی خواننده و ترانه سرای آمریکایی است که به عنوان شاهزاده راک اند رول شناخته می‌شود. او تنها فرزند الویس پرسلی، سلطان راک اند رول، است که در سبک های مختلفی مانند راک، بلوز، کانتری و فولک فعالیت می کند.

وقتی فرزندان جا پای پدران خود می گذراند



7. پل مک‌کارتنی خواننده و آهنگساز موسیقی راک انگلیسی و عضو گروه افسانه‌ای بیتلز، از برترین آهنگسازان موسیقی راک سده بیستم میلادی است که راه و سبک خود را به پسرش جیمز مک کارتنی به ارث رساند. از آهنگ های مشهور او می توان به « Available Light» اشاره کرد.

وقتی فرزندان جا پای پدران خود می گذراند



8. آدام کوئن، پسر شاعر، رمان‌نویس و خواننده و ترانه‌سرای کانادایی لئونارد کوئن، است. اگر چه او شاعری را از پدرش آموخت اما تحت تاثیر افراد دیگری مانند یوتو، رندی نیومن و سرژ گنزبور بود.

وقتی فرزندان جا پای پدران خود می گذراند



9. مایلی سایرس، دختر بیلی ری سایرس است که فعالیت خود را از همان دوران نوجوانی آغاز کرد و تا به حال جوایز بسیاری را از آن خود کرده است. بیلی که پدر مایلی سایرس است در به شهرت رسیدن و وارد عرصه شدن مایلی سایرس در عرصه بازیگری و خوانندگی نقش بسزایی داشته است.

وقتی فرزندان جا پای پدران خود می گذراند



10. الکسا ری جوئل، تنها فرزند بیلی جوئل می باشد که در زمینه موسیقی بسیار تحت تاثیر پدرش بوده است. بیلی جوئل ششمین موسیقی‌دان پرفروش در ایالات متحده معرفی شده است.

وقتی فرزندان جا پای پدران خود می گذراند