اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هندبال ایران با عربستان هم مساوی کرد


تیم ملی هندبال ایران با نتیجه 22 بر 22 مقابل عربستان به تساوی رسید.

ایسنا: ملی‌پوشان هندبال ایران در دومین روز از رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف عربستان رفتند. عربستان پیش از این سه بار در سال‌های مختلف ایران را شکست داده بود و مدعی صعود به مسابقه‌های جهانی در این دوره به شمار می‌رود.

ملی‌پوشان هندبال ایران که در شروع این دیدار نمایش مطلوبی نداشتند، 5 گل از حریف خود عقب افتادند اما در ادامه با نقش‌آفرینی خوب مسائلی، موسوی، بیجاری و برادران استکی به بازی برگشتند. نیمه اول با اختلاف یک گل به سود عربستان تمام شد اما سرانجام در دقایق پایانی نیمه دوم بازی خوب مسائلی کار را به تساوی کشاند.

با شیطنت دروازه‌بان عربستان، مسائلی از بازی اخراج شد اما الله کرم استکی یک تنه دقایق پایانی را به سود ایران پیش برد اما بازی خوب گوش های عربستان اجازه نداد ایران پیروز شود. در نهایت تیم ملی با نتیجه 22 بر 22 به تساوی با عربستان رضایت داد.

ایران در بازی اول خود هم مقابل کره جنوبی مساوی کرده بود.


ویدیو مرتبط :
هندبال ایران-عربستان بازی های آسیایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هندبال عربستان مقابل ایران زانو زد


تیم ملی هندبال ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر عربستان به پیروزی رسید.

خبرگزاری فارس: تیم ملی هندبال ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر عربستان به پیروزی رسید.

تیم ملی هندبال ایران با هدایت عرفان اسماعیلاگیچ از ساعت 19:30 امروز یکشنبه، یکم آذر ماه در پنجمین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر عربستان قرار گرفت. ملی‌پوشان هندبال ایران در این مسابقه با نتیجه 30 بر 24 برابر عربستان پیروز شدند. نیمه اول این مسابقه با نتیجه 14 بر 11 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

تیم ایران با این پیروزی جمع امتیازهای خود را به عدد 8 رساند تا بعد از قطر 10 امتیازی به عنوان تیم دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. ملی‌پوشان ایران در مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف تیم اول گروه اول بروند. تیم‌های کره‌جنوبی و بحرین که پیش از این صعودشان به مرحله نیمه‌نهایی قطعی شده بود فردا برای تعیین تیم‌‌های اول و دوم گروه اول باید برابر هم قرار بگیرند.

پیش از این تیم ایران در بازی نخست خود با نتیجه 39 بر 31 از سد عمان گذشته بود و در بازی دوم خود هم با حساب 33 بر 18 از سد ازبکستان گذشت. شاگردان عرفان در بازی سوم هم موفق شدند 31 بر 27 ژاپن را مغلوب کنند، اما در چهارمین بازی خود با نتیجه 32 بر 17 مغلوب قطر شدند.

در این رقابت‌ها که تا 6 آذر ادامه دارد 11 تیم برتر آسیا در دو گروه رقابت می‌کنند. در نهایت تیم قهرمان به طور مستقیم مجوز حضور در المپیک را کسب می‌کند و تیم‌هاى دوم و سوم به مرحله نهایى انتخابى المپیک برای کسب سهمیه این بازی‌ها با تیم‌هاى دوم و سوم قاره‌هاى اروپا، آفریقا و ‌آمریکا رقابت خواهد کرد.

* گروه‌بندی مسابقات به این شرح زیر است:

گروه یک: بحرین، کره‌جنوبی، عراق، چین و استرالیا

گروه دو: ایران، عربستان، عمان، ژاپن، ازبکستان و قطر

تا کنون علاوه بر تیم هندبال برزیل، میزبان مسابقات المپیک، تیم‌های فرانسه (قهرمان جهان) و آرژانتین (قهرمان بازی‌های پان امریکن) به المپیک ریو راه یافته‌اند.