اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هم دست "رضا ضراب" از بانک "زراعت" استعفا کرد



اخبار,اخبار اقتصادی ,رضا ضراب

 

 اخبار اقتصادی - ادامه ماجرای رسوایی مالی دولت اردوغان

هم دست "رضا ضراب" از بانک "زراعت" استعفا کرد

اصلان به همراه پسران سه وزیر کابینه دولت "اردوغان" این مدیر اقتصادی نیز به اتهام پولشویی و قاچاق طلا بازداشت شده بود. او در تاریخ 17 دسامبر سال 2013 میلادی بارداشت شده بود. او متهم شده بود که با "رضا ضراب" بازرگان ایرانی الاصل در ارتباط بوده است."

مدیر پیشین "هالک بانک" ترکیه که یکی از متهمان اصلی مرتبط با پرونده فساد مالی 17 دسامبر بوده است یک ماه پس از انتصاب به به عنوان رییس بانک "زراعت" ترکیه از مقام خود استعفا کرد.


به گزارش "تدبیر"، روزنامه "حریت" با انتشار این خبر افزوده است:"سلیمان اصلان" با انتشار بیانیه ای خبر استعفای خود از بانک "زراعت" ترکیه را اعلام کرده است. "اصلان" تاریخ 30 مارس به عنوان مدیرکل بانک زراعت منصوب شده بود. با این حال، او در بیانیه اش به علت استعفا از این سمت اشاره نکرده است.

در گمانه زنی های انجام شده این سخن میان آمده که "علی باب جان" معاون نخست وزیر ترکیه با انتصاب "اصلان" به مقام ریاست بانک "زراعت" ترکیه مخالف بوده است و در این باره اظهار داشته که این موضوع می تواند باعث ایجاد برداشت های نادرست در جامعه شود."


روزنامه "حریت" در ادامه با اشاره به سوابق این مدیر اقتصادی ترک افزوده است:"او به همراه پسران سه وزیر کابینه دولت "اردوغان" این مدیر اقتصادی نیز به اتهام پولشویی و قاچاق طلا بازداشت شده بود. او در تاریخ 17 دسامبر سال 2013 میلادی بازداشت شده بود. او متهم شده بود که با "رضا ضراب" بازرگان ایرانی الاصل در ارتباط بوده است."

پیش تر رسانه های ترکیه خبر داده بودند "هالک بانک" با افتتاح یک حساب طلایی امکانی ایجاد کرده بود تا پول هایی که باید در برابر واردات نفت و گاز به ایران پرداخت شود به صورت طلا در این حساب نگهداری شود . گفته می شود نیاز ترکیه به طلا برای پر کردن این حساب موجب شده بود که واردات طلا محلی برای پولشویی و هم چنین سو استفاده های مقام های دولت این کشور شود.

با وجود اصرار مخالفان دولت ترکیه بر ادامه روند پیگیری ماجرای فساد مالی نزدیکان دولت رجب طیب اردوغان، دادگاهی در استانبول هفته گذشته در اقدامی غیر منتظره حکم منع تعقیب این افراد را صادر کرد تا عملا پیگیری قضایی این پرونده متوقف شود. هر چند به نظر می رسد

استعفای اصلان نشان از ادامه موضوع رسوایی مالی در ترکیه باشد.

اخبار اقتصادی - تدبیر

 


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیر هالک بانک ترکیه آزاد شد/ ادعای آزادی رضا ضراب تا 10 روز دیگر




اخبار بین الملل - مدیر هالک بانک ترکیه آزاد شد

پیش از این گفته می‌شد که پسر اردوغان به دلیل تاثیر مستقیم در پرونده ضداختلاس از این کشور فرار کرده و به تاجیکستان پناه برده است.

 مدیر هالک بانک که به اتهام رشوه به زندان افتاده بود از سوی دادستان استانبول آزاد شد.

به نوشته روزنامه تودیز زمان وکلای مدیر سابق هالک بانک ترکیه توانستند نظر دادگاه را برای آزادی وی جلب کنند. قرار شده است که سلیمان اصلان بدون حبس در جلسات بازرسی حضور پیدا کند.

همزمان روزنامه حریت خبر داد که پس از سه روز مخفی‌کاری دولت، پسر اردوغان هم در دادگاه حضور پیدا کرد و روزنامه ملیت نیز خبر داد که وی باید در ده روز دفاعیات خود را برای دادگاه آماده کند.

پیش از این گفته می‌شد که پسر اردوغان به دلیل تاثیر مستقیم در پرونده ضداختلاس از این کشور فرار کرده و به تاجیکستان پناه برده است.

مهم‌ترین اتهام بلال اردوغان در خصوص واگذاری رسانه‌ صوتی- تصویری و مکتوب «ترکوواز» است که وی در فروش آن رشوه گرفته است. تاکنون در این مورد از رقم 430 میلیون دلار تا 630 میلیون دلار ادعای رشوه مطرح شده است.

از دیگر سو روزنامه ملیت خبر داد که همسر رضا ضراب، یعنی ابرو گوندش در شب سال نوی میلادی در دادگاه حضور پیدا کرده است.

علت اصلی اتهام وی دریافت 200 هزار دلار از سوی برادر رضا ضراب است که در این خصوص او مجبور به توضیح به دادستانی شده است.
 
                                   .............................................
 

اخبار,اخبار بین الملل,فساد مالی بزرگ در ترکیه

 

ادعای آزادی رضا ضراب تا 10 روز دیگر

ضراب می تواند از خود بپرسد که ما در همه این کارها شریک بودیم حالا چرا مرا به زندان انداختید؟ او می پرسد در سیستم شما بدون رشوه کارها پیش نمی رفت و شما خودتان این رشوه ها و پول ها را از من گرفته اید . شما به من امنیت خاطر دادید. شما به من گفتید چطر قوانین تان را دور بزنم . حالا من چرا در زندان هستم.

معاون دبیر کل حزب مخالف جمهوریخواه خلق مهم ترین حزب اپوزیسیون در ترکیه در سخنانی مدعی شد رضا ضراب به زودی و تا 25 فوریه از زندان آزاد می شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک " گورسل تکین" نماینده مردم استانبول در مجلس ترکیه و معاون دبیر کل حزب جمهوریخواه خلق (CHP) در اظهاراتی با متهم کردن حزب حاکم عدالت و توسعه به فساد ، گفت شک ندارد رضا ضراب تا 25 فوریه (9 روز دیگر ) از زندان آزاد می شود.

وی با زیر سوال بردن این گفته رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه که طرح پرونده فساد مالی کار یک تشکیلات" دولت در دولت" بوده است، حزب حاکم ترکیه را به فساد متهم کرد.

این نماینده مجلس ترکیه گفت: چرا فیلم و عکس دوربین های دفتر رضا ضراب را منتشر نمی کنید  تا مشخص شود چه سیاستمدارانی به دفتر او مراجعه می کردند؟ آیا این خواسته و انتظار زیادی است؟ اگر مردم ترکیه و آنهایی که به حزب حاکم ترکیه رای داده اند عکس ها و فیلم های دفتر رضا ضراب و مراجعان دفتر او را ببینند و مشاهده کنند چه سیاستمدارانی به دفتر او مراجعه می کردند ، از سیاست نفرت زده می شوند و از رایی که به حزب حاکم داده اند پشیمان می شوند.

تکین همچنین رضا ضراب را قربانی فساد حزب حاکم ترکیه خواند و گفت: او می تواند از خود بپرسد که ما در همه این کارها شریک بودیم حالا چرا مرا به زندان انداختید؟ او می پرسد در سیستم شما بدون رشوه کارها پیش نمی رفت و شما خودتان این رشوه ها و پول ها را از من گرفته اید . شما به من امنیت خاطر دادید. شما به من گفتید چطر قوانین تان را دور بزنم . حالا من چرا در زندان هستم و شما بیرون سخنرانی می کنید.

معاون دبیر کل حزب جمهوریخواه خلق  افزود تا 25 فوریه باید صبر کرد چرا که به گفته او تا این تاریخ رضا ضراب از زندان آزاد خواهد شد.

پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه در دو ماه گذشته تبدیل به بزرگ ترین بحران سیاسی حزب حاکم ترکیه شده است و دولت اردوغان را به رویارویی با دستگاه قضایی کشانده است.
اخبار بین الملل  -دنیای اقتصاد, عصر ایران