اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همکاری ژاپن در ساخت موتور ایرباس


موتور این هواپیمای جدید زیر نظر شرکت ˈرولز رویسˈ ساخته خواهد شد و صنایع سنگین کاواساکی احتمالا توربین های آن را تامین خواهد کرد.

ایرنا: شرکت صنایع سنگین کاواساکی احتمالا توربین موتورهای نسل آینده هواپیماهای ایرباس را خواهد ساخت.

به گزارش خبرگزاری کیودو، هواپیمای جدید ایرباس، A330neo نام دارد و قرار است از نظر کاهش مصرف سوخت با مدل های بوئینگ رقابت کند.

A330neo تا اواخر سال 2017 میلادی به بازار خواهد آمد.

موتور این هواپیمای جدید زیر نظر شرکت ˈرولز رویسˈ ساخته خواهد شد و صنایع سنگین کاواساکی احتمالا توربین های آن را تامین خواهد کرد.

مصرف سوخت هواپیمای تازه ایرباس نسبت به A330 های کنونی، 14 درصد کمتر خواهد بود و برد آن تا 740 کیلومتر افزایش خواهد یافت.

ˈصنایع سنگین کاواساکیˈ قطعاتی از موتور برخی هواپیماهای بوئینگ را نیز تامین می کند. بوئینگ رقیب سنتی ایرباس است.

هدف نهایی ساخت A330neo رقابت با بوئینگ 787 است.

بوئینگ 787 از اواخر سال 2011 وارد خطوط پرواز شده است.


ویدیو مرتبط :
ساخت خودروی منحصر به فرد و پیشرفته "جی.تی-آر 50" با همکاری ژاپن و ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت نمونه آزمایشی یک موتور سیکلت تک چرخ



 

 

 

 

موتورسیکلت

 

 

 

یک شرکت آمریکایی نمونه آزمایشی یک موتور سیکلت تک چرخ را ساخته است که با انرژی الکتریکی کار می کند.

این موتور سیکلت الکتریکی تک چرخ را کریستوفر هافمن طراح شرکت "راینو موتورز" در پورتلند آمریکا توسعه داده است.

این موتور زمانی که وزن به طرف جلو باشد حرکت می کند و زمانی که سنگینی وزن به طرف عقب باشد متوقف می شود. باتری این وسیله نقلیه می تواند ۵۰ کیلومتر شارژ بماند و با حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

وزن این موتور ۵۶ کیلوگرم و قیمت آن بالای ۳ هزار و ۵۰۰ دلار تخمین زده شده است. هرچند این موتور سیکلت درحال حاضر تنها یک نمونه آزمایشی است اما می تواند به زودی به عرضه تجاری برسد.

 این موتور سیکلت تک چرخ محصول "راینو موتورز" ترکیبی از دو مدل Segway و P.U.M.A (انتقال و دسترسی شخصی شهری)، خودرو- موتور الکتریکی دو چرچ دو سرنشینی است که جنرال موتورز در آوریل ۲۰۰۹ از آن رونمایی کرد...../تحلیل:مهر