اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همکاری ولوو و مایکروسافت برای ساخت خودروی خودران



اخبار,اخبار اقتصادی,ولوو و مایکروسافت

ولوو و مایکروسافت برای ساخت خودروهای خودران و فراهم کردن امکان تست خودرو با استفاده از هدست هولولنز این غول فناوری قرارداد همکاری بستند.

این دو شرکت اعلام کردند که هدف اصلی شراکتشان طراحی خودروهای خودران، استفاده از دیتا برای عرضه خدمات، یادگیری ماشین و مدرنیزه کردن پروسه خرید خودرو است.

این اقدام حضور روزافزون شرکتهای فناوری در فضای خودروها را منعکس می‌کند. غول محصولات الکترونیکی کره جنوبی ال جی ماه گذشته اعلام کرد که قطعات مورد نیاز خودروی برقی شورولت بولت جنرال موتورز را تامین خواهد کرد. گوگل هم سرگرم تست خودروهای خودران است در حالیکه اپل به طور محرمانه تلاش می‌کند یک خودروی خودران را طراحی کند.

ولوو هم مانند سایر شرکتهای خودروسازی مشتاق است خودروهای اتوماتیک طراحی کند. این خودروساز در هفته گذشته "کانسپت26" را رونمایی کرد که مدل طراحی داخلی یک خودروی خودران بود.

دیتا و یادگیری ماشین یعنی جایی که رایانه می‌تواند یاد بگیرد خود را با انبوهی از اطلاعاتی که دریافت می‌کند تطبیق دهد و تصمیم بگیرد، بخش دیگری هستند که دو شرکت امیدوار هستند در آن همکاری کنند.

خودروهای مدرن مجهز به حسگرهای زیادی هستند که می‌توانند به عنوان مثال برای شناسایی شرایط جاده مانند لغزنده بودن مسیر مورد استفاده قرار بگیرند و اطلاعات لازم را برای راننده ارسال کرده و هشدار دهند.

یکی دیگر از بخشهای همکاری دو شرکت استفاده از هدست واقعیت افزوده مایکروسافت به نام هولولنز به منظور کمک به مشتریان در زمان خرید خودرو است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، مشتریانی که قصد خرید خودروهای ولوو را دارند می‌توانند با استفاده از این هدست، خودرو را به صورت سه بعدی و در رنگهای مختلف مشاهده کنند و با نحوه کار کردن آن آشنا شوند.

ولوو نخستین شریک خودروساز مایکروسافت برای فناوری هولولنز است و دو شرکت اعلام کرده اند برای طراحی فناوریهای جدید خودرو با یکدیگر همکاری خواهند کرد. ولوو که در سال 2010 توسط شرکت جیلی چین خریداری شد، تلاش می‌کند شهرت خود را برای طراحی سوئدی و اهمیت به ایمنی بالا ببرد و عرضه هولولنز فرصتی برای این شرکت است تا برای مشتریانش تجربه ای فراتر از شیوه معمولی خرید در نمایشگاه‌های خود فراهم کند.

 

اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
همکاری ولوو با مایکروسافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزادسازی واردات خودروی ۳ سال ساخت / مصوبه‌ای که دردسر ساز شد



آزادسازی واردات خودروی ۳ سال ساخت / مصوبه‌ای که دردسر ساز شد

صنعت - فارس نوشت:

معاون فنی گمرک از ابهام در مصوبه آزادسازی خودروهای خارجی 3سال ساخت خبر داد و گفت: برای رفع این ابهام که آیا مصوبه خودروهای دست دوم را هم شامل می‌شود یا خیر، از وزارت صنعت استعلام کردیم که پاسخ آن هنوز نیامده است.

 

اواخر هفته گذشته خبری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای دست دوم بر اساس مصوبه جدید دولت منتشر شد که برخی رسانه‌ها بنابر رویه همیشگی خود بلافاصله خبر را تکذیب کردند، ولی پس از ساعتی حقیقیت ماجرا مشخص شد و مسئولان گمرک و سازمان توسعه تجارت صحت مصوبه جدید دولت را تائید کردند.

 

بر اساس خبری که رئیس مجمع عالی واردات به فارس اعلام کرده بود، دولت مصوب کرده است تا خودروهای دست دوم که تا 3 سال از تاریخ تولید و مصرف آنها گذشته باشد می‌توانند وارد کشور شوند.

 

وی در واکنش به این سؤال که تعرفه‌‌های خودروهای دست دوم به چه صورتی است اظهار داشت: به ازای هر یک سال سه درصد از تعرفه آنها کاهش می‌یابد.

رئیس مجمع عالی واردات گفته بود: دستورالعمل اجرایی این مصوبه دولت به گمرکات کشور ابلاغ شده است.

 

وی افزود: پیش از این نیز خودروهای دست دوم وارد می‌شد اما فقط در گروه خودروهای سنگین بود و هیچ گاه مجوزی برای خودروهای سواری دست دوم داده نشده بود. مصوبه اخیر دولت برای هر دو گروه سواری و سنگین است.

 

اعلام آزادسازی واردات خودروهای دست دوم آنهم در سال تولید ملی واکنش های منفی برخی را برانگیخت و همین مساله منجر شد تا برخی عجولانه این مصوبه را تکذب کنند ولی پس از چند ساعت مشخص شد که دولت مصوبه ای در این زمینه داشته است.

 

در مصوبه دولت تصریح شده است که واردات خودروهای سه سال ساخت آزاد است، ولی هیچ اشاره ای به اینکه خودروهای سه سال ساخت دست دوم هم شامل این مصوبه می شود یا خیر، نشده بود، بنابراین مصوبه دارای ابهام بود و مسئولان گمرک برای رفع ابهام از وزارت صنعت استعلام کرده اند.

 

محمدرضا نادری معاون فنی گمرک در مورد ابهام مصوبه واردات خودروی 3 سال ساخت گفت: با توجه به اینکه نباید مصوبه هیئت وزیران دستکاری می شد، و از طرف دیگر ابهامی در این مصوبه وجود داشت که آیا مراد خودروی نو است یا خودروی دست دوم 3 سال قبل را هم شامل می‌شود ، بنابراین استعلامی از اداره کل صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد.

 

وی افزود: این استعلام در مورد ماده 7 آئین‌نامه قبلی خودرو و ضوابط اجرایی واردات خودرو بود که قبلا یک سال ساخت بود، اما الان 3 ساله شده است و در هر صورت بحث نو و کهنه بودن خودرو مطرح بود که ممکن است در دستور کار باشد.

نادری خاطرنشان کرد: بنابراین از وزارت صنعت و تجارت استعلام کردیم و در حال حاضر منتظر جواب وزارت صنعت و معدن هستیم و هنوز جواب نیامده است.

نادری یادآور شد: دوستان وزارت صنعت و تجارت باید صراحتاً‌ اظهار نظر کنند، چون مسئول حسن اجرای مصوبات، واردات و صادرات این وزارتخانه است. ‌به محض تعیین تکلیف شدن این مقررات به گمرکات ابلاغ می‌شود.

 

معاون فنی گمرگ تصریح کرد: هنوز خودرویی برای واردات ثبت سفارش نشده و قطعاً‌ دوستان سازمان توسعه تجارت هم باید منطبق با مصوبه هیئت وزیران جواب استعلام را ابلاغ کنند.

وی گفت: برای واردکنندگان یک باکس هنگام ثبت سفارش مبنی بر سؤال از نو و مستعمل بودن خودرو وجود دارد که صاحب کالا باید آن را اعلام کند که اگر هنگام ثبت سفارش کالا به عنوان مستعمل ابلاغ شود، آنگاه مشخص می‌شود که خودروی دست دوم را نیز شامل می‌شود و اگر خودرو نو باشد که عین مصوبه هیئت دولت است.

 

وی افزود: مصوبه هیئت دولت مربوط به خودروهای صادراتی برگشتی بود که توسط کارکنان سفارتخانه‌ها یا ایرانیان مقیم خارج که حداقل 2 سال از اقامتشان در خارج سپری شده و از عمر صادرات خودرو حداقل 2 سال و حداکثر 5 سال گذشته باشد.

وی گفت: این بخشنامه هم به دفتر صادرات و هم واردات گمرک مربوط بود و بحث‌های مختلفی در این مصوبه بوده که جمع‌بندی کردیم و فعلا در یک دستورالعمل به گمرکات ابلاغ شد.

 

وی گفت: بر اساس قانون سلامت اداری این دستورالعمل فعلا در سیستم اف‌تی‌پی گمرک به گمرکات ابلاغ شده و چون دستورالعمل مرتبط با مردم است، به زودی در پرتال گمرک اعلام خواهد شد و منتظر پاسخ استعلام هستیم.

 

نادری در مورد اینکه جواب استعلام کی دریافت می‌شود، گفت:‌ در قالب مکاتبات اداری این نامه ارسال شده و بعد از بررسی و رفت و برگشت، حدود 10 روز زمان لازم است، اما نکته‌ای که قابل ذکر است، اگر صاحب کالا آن را نو اظهار کند، اختلافی نیست، اما اگر در ثبت سفارش، مستعمل اقرار کند و ثبت سفارش شده باشد، یعنی اینکه مصوبه هیئت دولت مشمول خودروهای دست دوم هم می‌شود.

 

معاون فنی گمرگ در مورد اینکه تعرفه واردات خودرو دست دوم چقدر است، گفت: تعرفه هیچ فرقی نکرده و طبق مصوبه دولت 90 درصد ارزش نو سال ساخت خودرو به عنواخودرن تعرفه گرفته می‌شود و تعرفه برای همه خودروها یکسان است./خبرآنلاین