اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همکاری رژیم صهیونیستی و منافقین علیه ایران



اخبار,اخبارسیاست خار جی,همکاری رژیم صهیونیستی و منافقین علیه ایران


 اخبار سیاست خارجی - همکاری رژیم صهیونیستی و منافقین علیه ایران

یک مورخ و روزنامه‌نگار آمریکایی گفت که رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین برای جعل ادعا علیه برنامه انرژی هسته‌ای ایران با یکدیگر مخفیانه همکاری می‌کنند.

به گزارش ایسنا گرت پورتر گفت: او شواهدی از اسنادی که گروهک منافقین سال ۲۰۰۴ در اختیار سازمان اطلاعات آلمان قرار داده در اختیار دارد که ادعا می‌کند ایران به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است.

وی افزود: بدون شک سازمان مجاهدین این اطلاعات را از اسرائیل گرفت، سندی که سازمان مجاهدین را به اسرائیل پیوند می‌دهد و اثبات می‌کند که این سازمان سال‌ها است برای اسرائیل جاسوسی می‌کند.

نویسنده کتاب «بحران ساختگی: داستان ناگفته هراس از ایران هسته‌ای» در ادامه گفت: شواهد کاملا قانع‌کننده‌ای وجود دارد که «ساختگی» بودن اسناد گروهک منافقین را اثبات می‌کنند.

وی تصریح کرد که رژیم اسرائیل و آمریکا با افزایش ادعاهای خود مبنی بر این که ایران در حال انجام «برنامه مخفیانه برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است» در سال ۱۹۸۳ اسنادی را علیه ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران جعل کردند.

این محقق روزنامه‌نگار در مصاحبه با شبکه پرس تی‌وی گفت: در دوران هشت ساله ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش رژیم اسرائیل تلاش کرد «مجموعه‌ای از اسناد را ایجاد کند که نشان دهد ایران به دنبال سلاح‌های هسته‌ای است.»

وی یادآور شد: با این حال، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به روشنی گفت که صحت آن اسناد مشخص نشده است.

پورتر گفت: محمد البرداعی، رئیس وقت آژانس، تاکید کرد این اسناد نباید به عنوان سند در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران استفاده شود.

 اخبار سیاست  خارجی - ایسنا
 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشکر رژیم صهیونیستی از آژانس به خاطر همکاری درباره ایران!



تشکر رژیم صهیونیستی از آژانس به خاطر همکاری درباره ایران!

اظهارات وزیر جنگ و رئیس رژیم صهیونیستی درباره ایران در اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد، تأکید روسیه بر ضرورت مشارکت دادن ایران در حل بحران سوریه، بازتاب سخنان رئیس مجلس ایران درباره سوریه و بازتاب سخنان سفیر ایران در عراق درباره احتمال بسته شدن تنگه هرمز از سوی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش «تابناک»، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به مواضع مقامات رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای کشور اختصاص دارد. 

در این رابطه، روزنامه «تایمز اسرائیل» جدیدترین اظهارات «ایهود باراک»، وزیر جنگ این رژیم را مورد توجه قرار داده است. باراک که در اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصادی در «داووس» سوئیس سخن می گفته، اظهار داشته اعتبار بین المللی ایالات متحده و منافع حیاتی آن در سرتاسر جهان، نیازمند آن است که این کشور تعهد خود به جلوگیری از پیدایش یک ایران هسته ای را مورد توجه قرار دهد.

وی همچنین گفته به نظر وی، دیپلماسی موجب توقف برنامه هسته ای ایران نخواهد شد؛ اما تحریم ها باید بسیار شدیدتر باشد. باراک همچنین اظهار داشته ایالات متحده باید برنامه ای برای انجام حملات نقطه ای به ایران داشته باشد تا برنامه هسته ای این کشور را با تأخیر روبرو سازد. وی همچنین مدعی شده باید از وقایع سوریه برای ایران درس گرفته و این وقایع نشان داد که به هر حال هیچ تضمینی برای اقدام بین المللی وجود ندارد. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

«یدیعوت آحارانوت»، دیگر روزنامه اسرائیلی، اظهارات «شیمون پرز» رئیس این رژیم را درباره ایران منتشر کرده است. به نوشته این روزنامه، پرز که همچون باراک برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس به سر می برده، ضمن دیدار با «یوکیا آمانو»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، درباره برنامه هسته ای ایران با وی گفت و گو کرده است.

در ابتدای این دیدار، پرز به خاطر آنچه همکاری آژانس در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خوانده، از آمانو تشکر کرده است. وی همچنین به آمانو گفته ایران تهدیدی جدی است و باید این موضوع را درک کند که همه گزینه ها همچنان روی میز است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در خبری مربوط به سوریه، سایت شبکه خبری «راشا تودی» از درخواست روسیه از جامعه بین المللی برای مشارکت دادن ایران در حل بحران سوریه خبر داده است. به نوشته این سایت، معاون وزیر خارجه روسیه از جامعه بین المللی خواسته به ایران بختی برای مشارکت در پایان دادن به بحران سوریه بدهد. «گنادی گاتیلوف» در این رابطه گفته مسکو مطمئن است جمهوری اسلامی ایران می تواند و باید نقشی مثبت در یافتن راه حلی سیاسی برای پایان دادن به منازعات در سوریه ایفا کند. گاتیلوف افزوده: «ما فکر می کنیم نادیده گرفتن پتانسیل ایران، غیرقابل قبول است. ما پیش از اولین ملاقات در ژنو نیز درباره مشارکت ایران صحبت کردیم». وی همچنین ضمن تأکید بر اینکه ایران عنصری مهم در معماری امنیت منطقه ای است، گفته به جای تلاش برای منزوی کردن ایران، باید با این کشور وارد تعامل شد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در همین زمینه، روزنامه «پراودا» روسیه نیز سخنان علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران را در بازگشت از اجلاس اتحادیه بین المجالس اسلامی مورد توجه قرار داده است. این روزنامه می نویسد علی لاریجانی در بازگشت از داکار گفته موافقتنامه به دست آمده میان کشورهای اسالمی برای حل و فصل موضوع سوریه بدون مداخله نظامی، مهمترین دستاورد اجلاس مذکور بوده است.

لاریجانی گفته بود با وجود اختلافات بر سر موضوع سوریه، اکثریت غالب کشورهای بر اینکه موضوع سوریه باید از طریق صلح آمیز و بدون استفاده از گزینه نظامی حل و فصل شود، تأکید کرده اند. با این حال، پراودا اشاره می کند که برخی از کشورها، از جمله عربستان، همچنان به مسلح کردن گروه های مخالف سوری ادامه می دهند. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در نهایت، سخنان سفیر ایران در عراق درباره احتمال بسته شدن تنگه هرمز از سوی ایران در صورت حمله آمریکا، از جمله مواردی است که در شماری از مطبوعات و رسانه های منطقه ای و بین الملی بازتاب یافته است. در این رابطه، روزنامه «گالف تودی» به نقل از حسن دانایی فر می نویسد ایالات متحده به جز جنگ، دیگر هیچ ابزاری برای اعمال فشار بر ایران ندارد و در صورتی هم که این کشور منازعه با ایران را انتخاب کند، ایران می تواند گذرگاه کلیدی انرژی را مسدود کند. این روزنامه اشاره می کند دانایی فر تأکید کرده که تهران حق بستن تنگه هرمز را برای خود محفوظ می داند. گالف تودی اشاره می کند که ایالات متحده پیش از نسبت به هرگونه اقدام ایران برای بستن تنگه هرمز هشدار داده است.