اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همکاری برخی مدیران دولتی با زمین‌خواران‌



اخبار,اخباراجتماعی,زمین‌خواران


 اخباراجتماعی  - همکاری برخی مدیران دولتی با زمین‌خواران‌

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: اطلاع داریم که برخی از مدیران دولتی با زمین‌خواران همکاری دارند و در قبال دریافت پول مجوز ساخت‌وساز صادر می‌کنند.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با تسنیم در کرج، اظهار کرد: توافقی برای برکناری شهرداران متخلف در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی صورت نگرفته اما باید شهرداران که یکی از عوامل  در این زمینه هستند در حفاظت از حریم شهرها توجیه شوند.

وی افزود: شهرداران، اغلب به دلیل نداشتن درآمد پایدار به منظور تامین نیاز و درآمد شهر مرتکب جرم شده‌اند که حتما وزارت کشور باید فکری به حال آن‌ها کند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی در این موضوع کم‌کاری کرده‌اند، گفت: برخی دستگاه‌ها به‌منظور حفظ منابع طبیعی و اراضی کشاورزی و مواردی از این قبیل وظایف خود را به خوبی انجام نداده‌اند.

پورمختار اظهار کرد: اطلاع داریم که برخی از مدیران دولتی با این زمین‌خواران همکاری دارند و در قبال دریافت پول مجوز ساخت‌وساز صادر می‌کنند.

وی با اشاره به وجود ناهماهنگی بین برخی وزارتخانه‌ها خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، وزرات نیرو اجازه تامین آب و برق مورد نیاز  ساختمان‌ها و اماکن غیرمجاز را ندارد.

 

 اخبار اجتماعی  - تسنیم


ویدیو مرتبط :
زمین های حاصلخیز، زیر پای زمین خواران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اراضی دولتی تصرف شده توسط زمین‌خواران باز پس گرفته شد



 

اراضی دولتی تصرف شده توسط زمین‌خواران باز پس گرفته شد

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری تهران، مرتضی تمدن استاندار تهران روز شنبه كه به منظور شركت در مراسم تودیع و معارفه فرماندار دماوند به این منطقه رفته بود پس از اتمام مراسم در مسیر بازگشت از دماوند به سمت تهران در خصوص چگونگی ساخت و ساز یك زمین بزرگ در حاشیه جاده تهران- آبعلی سؤالاتی كرد كه بررسی‌ها نشان داد این زمین به صورت غیرقانونی از سوی متجاوزان به بیت المال تصرف شده و 3500 متر از این اراضی حصار كشی و به محل فروش انواع چوب تبدیل گردیده و متصرفین قصد دارند بقیه اراضی مجاور این زمین را نیز مورد تملك غیرقانونی قرار دهند.

استاندار تهران بلافاصله پس از اطلاع از این اقدام خلاف قانون پیگیری‌ها را آغاز و ضمن هماهنگی با دادسرای ناحیه 26، نیروی انتظامی و شهرداری پردیس و صدور حكم رفع تصرف از اراضی و پیگیرد قانونی متخلفان، دستور تخریب بناهای احداث شده را صادر كرد.

اقدامات هماهنگ استانداری تهران، دادگستری، نیروی انتظامی، شهرداری پردیس و سایر مسئولین محلی از ساعت 10 شب آغاز و ساعت 3 بامداد عملیات تخریب و رفع تصرف به اتمام رسید و زمین طی صورت جلسه‌ای به سازمان عمران پردیس تحویل شد.

به هنگام عملیات تخریب، زمین خواران و عوامل آنها اقدام به فحاشی و ایجاد درگیری فیزیكی با مأموران كردند اما مسئولان ذیربط با قاطعیت حكم را اجرایی كردند.../فارس