اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همکاري ايران وبرزيل براي ايجادنظام هاي نوين



روساي جمهوري اسلامي ايران و برزيل با تاکيد بر ضرورت طراحي مدل جديد براي اداره جهان و زندگي سعادتمند تصريح کردند: ملت ها و کشورهاي جهان از جمله ايران و برزيل بايد در راستاي تدوين و ايجاد نظام هاي نوين جهاني براي برپايي عدالت، صلح و تعالي و سعادت بشريت تلاش کنند .

دکتر محمود احمدي نژاد و لوئيس ايناسيو لولا داسيلو روز دوشنبه پس از بيش از 3 ساعت گفتگوي خصوصي درباره گسترش روابط تهران - برازيليا و مهمترين مسايل منطقه اي و جهاني، در نشست خبري به تشريح توافقات و دستاوردهاي مذاکرات خود پرداختند.

روساي جمهور ايران و برزيل اظهارداشتند: سازمان ملل متحد به دليل ناتواني در رفع مسايل و مشکلات جهان به اصلاحات عميق و گسترده به خصوص در شوراي امنيت نياز دارد تا بتواند پاسخگوي نيازهاي امروز باشد.

روساي جمهوري اسلامي ايران و برزيل با بيان اينکه جهان با چالش هاي جدي مواجه و تغييرات قطعي است خاطرنشان کردند: نظام هاي کنوني جهان قادر به حل بحران ها به ويژه در زمينه اقتصاد نيستند و همکاري کشورها براي اداره جهان و رفع مشکلات ضروري است.

دکتر احمدي نژاد و لولا داسيلو دورنماي روابط تهران و برازيليا در عرصه هاي مختلف را بسيار خوب و روشن دانستند و تاکيد کردند: بايد از همه ظرفيت هاي فراوان موجود براي گسترش و افزايش مناسبات و همکاري هاي جمهوري اسلامي ايران و برزيل استفاده کرد.

رييس جمهوري اسلامي ايران در نشست خبري مشترک با رييس جمهور برزيل، از استقبال بسيار خوب لولا داسيلو، دولت و ملت برزيل قدرداني کرد و گفت: موافقت نامه هاي امضا شده ميان دو کشور راه را براي آينده شکوفا در روابط جمهوري اسلامي ايران و برزيل هموار مي کند.

دکتر احمدي نژاد سفر به برزيل را مقدمه جهش بزرگ در روابط دو کشور بر شمرد و تصريح کرد: امروز معلوم شد فاصله تهران تا برازيليا به اندازه يک اراده و برزيل حلقه ارتباط مناسب ميان ايران و آمريکاي لاتين است.

رييس جمهوري اسلامي ايران با بيان اينکه ايران و برزيل دو کشور مهم و اثرگذار در دو منطقه حساس جهان هستند تاکيد کرد: ايران و برزيل به دليل پيشينه غني فرهنگي و انساني و نگاه مشترک به روابط بين الملل مي توانند در طراحي و اجراي نظام هاي عادلانه آينده در جهان نقش فعال داشته باشند.

دکتر احمدي نژاد حق انحصاري وتو را ريشه ناامني در جهان دانست و اظهارداشت: ايران از حضور دائم کشورهاي مستقل به خصوص برزيل در شوراي امنيت سازمان ملل متحد استقبال مي کند.

رييس جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان کرد: تهران و برازيليا بر حل همه مسايل جهان از طريق گفتگو و عدالت و رفع تجاوزگري و اشغال و جهاني عاري از سلاح هاي کشتار جمعي به خصوص سلاح اتمي تاکيد دارند.

لوئيس ايناسيو لولا داسيلو رييس جمهور برزيل نيز در اين نشست خبري ، با تاکيد بر اينکه ايران و برزيل دو کشور مهم و بزرگ و داراي مدل توسعه اي مشابه هستند، تصريح کرد: روابط تهران - برازيليا مستحکم و با اهداف بزرگ خواهد بود.

رييس جمهور برزيل با اشاره به بحران اقتصادي و نظم جهاني اظهارداشت: نظام هاي کنوني جهان قادر به حل بحران ها نيستند و دولت ها بايد براي رفع مشکلات همکاري کنند.

لولا داسيلو با بيان اينکه تلاش براي ايجاد جهاني سرشار از صلح و ثبات ضروري است گفت: برزيل از ايجاد کشور مستقل فلسطيني حمايت مي کند.

رييس جمهور برزيل همچنين بر آمادگي برزيل براي توسعه و تعميق مناسبات و همکاري ها با جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي مختلف تاکيد کرد.



ویدیو مرتبط :
پاورپوینت فناوري هاي نوين ساختماني

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهارمين نشست مقامات کنسولي ايران وچين درپکن



پکن - چهارمين نشست مقامات کنسولي ايران و چين با حضور مقاماتي از وزارت خانه هاي امور خارجه دوکشور در پکن برگزار شد.به گزارش روز جمعه ايرنا ، در اين نشست " سيد حسين ميرفخار " مدير کل کنسولي وزارت امور خارجه ايران و " سون تائو " معاون وزير خارجه چين و " وي وي " مدير کل کنسولي وزارت خارجه چين درباره راههاي توسعه و گسترش همکاري هاي کنسولي ايران و چين و رفع برخي موانع و مشکلات بحث و تبادل نظر مي کنند.

ارايه تسهيلات کنسولي به اتباع دوکشور،فراهم کردن آزادي وتبادل زندانيان دوکشور،صيانت از حقوق اتباع دوکشور ازجمله موضوعاتي است که دراين نشست يک روزه مطرح ومورد بررسي قرار مي گيرد.