اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همچنان سیاست تسامح و تساهل دوره قبل...



 

همچنان سیاست تسامح و تساهل دوره قبل اجرا می‌شود

 

رهبر در انتقاد از سیاست‌های فرهنگی دولت؛

همچنان سیاست تسامح و تساهل دوره قبل اجرا می‌شود


در حالی كه ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، روحانیون و علما و .... فریادشان در مورد مساله حجاب بلند می‌شود، مسوولین اجرایی باز هم تاكید می‌كنند كه عقیده ما در این زمینه همان عقیده قبلی است.

رئیس فراكسیون روحانیان مجلس با انتقاد از سیاست‌های فرهنگی دولت، گفت: همچنان سیاست تسامح و تساهل دوره قبل اجرا می‌شود.
محمدتقی رهبر نماینده اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی كه به انتقادات اخیر وزیر سابق ارشاد به سیاست‌های فرهنگی دولت اشاره داشت، گفت: بودجه‌ای كه دولت در این زمینه‌ها تصویب كرده قابل قدردانی است اما در زمینه‌های مهمی مانند آموزش و پرورش، آموزش عالی، ادارات و... از سوی دولت حركتی نمی‌بینیم.
به گفته وی این نگرانی وجود دارد كه برخی مسوولین به نظارت اجتماعی اعتقاد ندارند. به همین دلیل است كه ما همان فضای قبل را در جامعه می‌بینیم و همچنان سیاست تسامح و تساهل دوره قبل اجرا می‌شود.
عضو كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: در حالی كه ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، روحانیون و علما و .... فریادشان در مورد مساله حجاب بلند می‌شود، مسوولین اجرایی باز هم تاكید می‌كنند كه عقیده ما در این زمینه همان عقیده قبلی است. این دیگر پذیرفتنی نیست...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
سیاست ما ، سیاست ما عین دیانت ماست ، سیاست روز ، سیاست ما ، دنیای سیاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناگفته‌های صالحی از سیاست خارجی دوره احمدی‌نژاد/تلفنی اطلاع دادند سفارت انگلیس تسخیر شد!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 ناگفته‌های صالحی از سیاست خارجی دوره احمدی‌نژاد
تلفنی اطلاع دادند سفارت انگلیس تسخیر شد!

وزیر امور خارجه احمدی نژاد لب به انتقاد از تندروی‌های آن دوران پرداخته و می گوید كه اگر می‌خواستیم رویه تندخویی و سیاست چکشی را در پیش بگیریم، الان مشخص نبود در چه شرایطی بودیم.

صالحی كه هم اكنون ریاست سازمان انرژی اتمی را عهده دار است البته معتقد است آتش تحریم تا حدودی كنترل شده است. به اعتقاد صالحی تحریم‌ها «فلج‌کننده» نشد، ولی «تأثیرگذار» بود.

 

وی توضیح داد: «اگر مدیریت نظام ناکارآمد بود، تحریم‌ها فلج‌کننده می‌شد. ایران راه دور زدن تحریم‌ها را می‌داند. تحریم‌ها که خود به خود دور نخوردند، بلکه سفرا و نمایندگی‌های ما در خارج از کشور با همکاری بانک مرکزی و وزارت نفت بارها جلسه گذاشتند تا چگونه رفتار کنیم که تحریم‌ها را دور بزنیم.»

 وی در این رابطه گفت : درباره این‌که چه کردیم تا آتش تحریم‌ آنگونه که می‌خواستند دامن ما را نگیرد، تاریخ قضاوت خواهد کرد.

وزیر خارجه پیشین جمهوری اسلامی همچنین می‌گوید دو سال و نیم پیش درباره تحریم‌ها به مسئولان هشدار داده بود ولی به گفته وی به تحلیل‌های او «ایراد» می‌گرفتند و وزارت خارجه مظلوم واقع شده بود.


صالحی كه با ایرنا گفت و گو می كرد ،گفت: در چنان مظلومیتی بودیم که در داخل کشور نیز نمی‌توانستیم حرف خود را بزنیم. به ما می‌گفتند این چه حرفی است و چه نامه‌ای است که نوشته‌اید... می‌گفتند نمی‌توانند بانک مرکزی را بر اساس قوانین بین‌المللی تحریم کنند، ولی ما می‌گفتیم اینها متأسفانه خودشان واضع قوانین هستند و خودشان هم مرجع، هم قاضی و هم دادستان هستند.

وزیر امور خارجه دولت دهم با بیان این که هم‌اکنون پشتوانه داخلی و انسجام داخلی بیش از قبل است، اظهار داشت: در دولت یازدهم، در مجموع انسجام داخلی بیشتری وجود دارد که خیلی مهم است و باید بگویم وزارت خارجه شانس آورده که پشتوانه‌ای قوی دارد.

 

در این هنگام خبرنگار ایرنا از صالحی پرسید: پس تلویحا می‌گویید که در دوره قبل انسجام داخلی وجود نداشت،وی پاسخ داد: نه این که در دولت انسجامی نبود، بلکه می‌خواهم بگویم انسجام داخلی در درون کشور نبود.

 

علی‌اکبر صالحی در ادامه این گفت‌و‌گو به قضیه حمله به سفارت انگلیس در تهران اشاره کرد و با اظهار این‌که آن زمان برای شرکت در جلسه‌ای در جده بود، گفت: «در آن جلسه یکدفعه به صورت تلفنی به من اطلاع دادند که چرا نشسته‌ای؟ سفارت انگلیس در تهران را گرفته‌اند.

 

همانجا به صورت تلفنی با ویلیام هیگ صحبت کردم و تلاش کردم قضیه را جمع کنم.»  صالحی گفت: «وقتی می‌آیید سفارت انگلیس را می‌گیرید، نباید انتظار داشته باشید که کشورهای اروپایی برای شما نقل و نبات پخش کنند.»

 

وی اقدام وزارت خارجه برای کنترل موضوع سفارت انگلیس را «شاهکار» خواند و گفت اگرچه آن زمان برخی رسانه‌های داخلی علیه وزارت خارجه مقاله‌های نوشتند، این وزارتخانه مقابل «هجمه‌‌های عظیم» ایستاد. 

 

وزیر خارجه پیشین همچنین اظهار کرد که در برابر این حملات رسانه‌ای وزارت خارجه «هیچ کس به میدان نیامد تا از وزارت خارجه دفاع کند» و وزارت خارجه تنها ایستاد و چیزی نگفت تا این که به گفته آقای صالحی مقام معظم رهبری «به کمک» این وزارتخانه آمدند./قانون