اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همه گزینه های یک افشاگر؛ از پناهندگی در سه کشور تا ازدواج با یک جاسوس زن



معروفترین جاسوس زن جهان,جاسوس زن,ادوارد اسنودن,اسناد محرمامه آمریکا

همه گزینه های یک افشاگر؛ از پناهندگی در سه کشور تا ازدواج با یک جاسوس زن

شمار کشورهایی که به "ادوارد اسنودن" پناهندگی داده اند به سه مورد رسیده، اما در این میان افشاگر اسناد محرمامه آمریکا یک گزینه دیگر نیز پیش روی خود دارد و آن ازدواج با معروفترین جاسوس زن یک دهه اخیر جهان است.

کشورهای مختلف جهان از سه هفته قبل به سبب مطالبی که روزنامه گاردین اقدام به انتشار آنها کرد وارد یک شوک شده اند. این مدارک مربوط به جاسوسی آمریکا از کشورهای مختلف بود و در این میان دوست و دشمن فرقی برای واشنگتن نمی کرد.

 

اهمیت اسناد منتشر شده برای آمریکا به حدی بود که شخص "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، مجبور شد تا در چند نوبت با ارائه توضیحات در خصوص آن از این اقدام آژانس اطلاعات ملی ایالات متحده دفاع کند.

 

فردی که اقدام به ارائه این اسناد محرمانه به روزنامه گاردین کرده فردی است به نام "ادوارد اسنودن" که از ماموران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بوده و مدتی نیز در آژانس اطلاعات ملی این کشور فعالیت داشت.

معروفترین جاسوس زن جهان,جاسوس زن,ادوارد اسنودن,اسناد محرمامه آمریکا

همین امر سبب شده بود تا اسنودن در ابتدا در هتلی در هنگ کنگ اقامت کند، اما فشارهای واشنگتن براین مستعمره سابق چین سبب شد تا وی هنگ کنگ را به مقصد روسیه ترک کند.

 

یک اشتباه و سه پناهندگی

اسنودن برای آنکه از بازداشت و استرداد به آمریکا در امان بماند از 20 کشور جهان تقاضای پناهندگی کرده، اما تا پیش از حادثه ای که روز چهارشنبه هفته گذشته برای "اوو مورالز" رئیس جمهور بولیوی رخ داد هیچ کشوری به این درخواست ها پاسخ مثبت نداده بود.

روز چهارشنبه هفته گذشته با این حدس و گمان که اسنودن در هواپیمای حامل مورالز است، فرانسه و یونان از صدور مجوز برای عبور این هواپیما از حریم هوایی خود خودداری کرده و در نهایت این هواپیما در اتریش فرود آمد و بر اساس اخبار موجود مورد بازرسی قرار گرفت، اما اسنودن در این هواپیما نبود.

معروفترین جاسوس زن جهان,جاسوس زن,ادوارد اسنودن,اسناد محرمامه آمریکا

هواپیمای حامل مورالز

همین امر عاملی شد تا کشورهای آمریکای لاتین که با آمریکا تنش دارند اقدام به دادن پناهندگی به اسنودن کنند. در اولین گام ونزوئلا این امر را انجام داد و به دنبال آن نیکاراگوا و بولیوی این اقدام را انجام دادند.

 

انجام این عمل ( دادن پناهندگی به اسنودن) در حالی که امریکا از کشورهای مخلف خواسته بود تا از پذیرفتن خواسته این افشاگر خودداری کنند می تواند تنش های میان واشنگتن و کشورهای آمریکای لاتین را وارد فاز جدیدی کند.

این شرایط در حالی است که اسنودن همچنان در روسیه به سر می برد و برخی از کارشناسان معتقدند که مسکو در حال تخلیه اطلاعاتی این مامور سابق سیا است.

 

یک پیشنهاد وسوسه انگیز

اما در حالی که کشورهای آمریکای لاتین در حال اعطای پناهندگی به اسنودن هستند این افشاگر با پیشنهاد جدید روبرو شده و این پیشنهاد چیزی نیست جز ازدواج با "آنا چاپمن" معروف ترین جاسوس زن یک دهه اخیر جهان .

 

آنا چاپمن یکی از معروفترین جاسوسان زن جهان که به دلیل چهره اش توانسته بود نفوذ زیادی در دولت آمریکا و انگلیس پیدا کند در سال 2010 میلادی به همراه 11 جاسوس دیگر در آمریکا بازداشت شد.

 

پس از بازگشت این جاسوسان به روسیه، "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر وقت این کشور به آنها وعده داد که به زودی در پست های جدید مشغول به کار می شوند و اینگونه بود که یکی از این جاسوسان در آذرماه سال 1390به عنوان مشاور بزرگترین شرکت نفت روسیه انتخاب شد.

 

چاپمن دختر یکی از افسران کا.گ.ب ( سرویس جاسوسی اتحاد جماهیر شوروی سابق ) بود که با یک مرد انگلیسی ازدواج کرده و پیش از سفر به آمریکا و فعالیت های جاسوسی و به مدت پنج سال نیز در لندن سکونت داشت.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

چاپمن و اسنودن

چاپمن پس از بازگشت به روسیه همچنان چهره خبر ساز رسانه ها بود به طوری که هر روز یک خبر و یا گزارش جدید در مورد وی و افرادی که این زن با آنها در انگلیس و آمریکا در ارتباط بود، منتشر می شد.

 

کار به جایی رسیده بود که برخی سایتها رقم های بالایی را برای فروش عکس های وی مطالبه می کردند و از همین رو بود که چایمن تصمیم به نگارش زندگینامه خود و فروش آن به قیمت 250 هزار دلار کرد.

حال باید که این افشاگر چه تصمیمی می گیرد آیا با قبول پیشنهاد چاپمن تبدیل به شهروند روس شده و تحت حمایت کرملین قرار می گیرد یا آنکه به یکی از کشورهای آمریکای لاتین نقل مکان می کند./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سی و سه سال سکوت قسمت اول.از دفاع تا پناهندگی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوروز شبکه سه با "روزهای بد در"/ گزینه نقش اول زن سریال درگیر "شاهگوش"



سریال نوروزی شبکه سه,مرجانه گلچین

نوروز شبکه سه با "روزهای بد در"/ گزینه نقش اول زن سریال درگیر "شاهگوش"

مهران مهام اعلام کرد ساخت سریال نوروزی شبکه سه با نام "روزای بد در" به کارگردانی محمدحسین لطیفی با پایان کار او در شبکه تهران آغاز می‌شود و مرجانه گلچین نیز گزینه اصلی برای ایفای نقش اول زن این سریال است.

مهرام مهام تهیه‌کننده "روزای بد در" درباره وضعیت فعلی این سریال که به عنوان گزینه نوروزی شبکه سه از آن یاد می‌شود به خبرنگار مهر گفت: تا به حال سیناپس دو قسمت از کار نوشته شده و قرار است این مجموعه در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای ویژه نوروز تولید شود.

آغاز کار لطیفی در شبکه سه با پایان سریال محرمی شبکه تهران

وی افزود: ما وارد پیش‌تولید سریال شده‌ایم و منتظریم با پایان کارِ محمدحسین لطیفی در سریال "زمانی برای عاشقی" که ویژه دهه محرم شبکه تهران تولید می‌شود، کار را با حضور او جدی‌تر جلو ببریم.

این تهیه‌کننده درباره زمان احتمالی کلید خوردن کار و اینکه آیا تصویربرداری با پخش همزمان می‌شود یا خیر؟ توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی ما، سریال باید دی ماه کلید بخورد. میزانی از کار به شرایط جوی و هوا بستگی دارد اما با پیش بینی انجام شده، تصویربرداری به نوروز نمی‌رسد و سه ماهه تمام می‌شود.

"روزای بد در" سریال اصلی نوروز شبکه سه

مهام در پاسخ به اینکه آیا رقیبی برای آنتن نوروزی شبکه سه وجود دارد یا پخش "روزای بد در" قطعی است؟ تصریح کرد: کار ما گزینه قطعی آنتن نوروز شبکه سه است که برزو نیک نژاد آن را در یک فضای طنز می‌نویسد. لوکیشن‌های ما در تهران است و مدرسه و دو سه لوکیشن ثابت در آن داریم.

وی ادامه داد: ماجرا مربوط به یک سرایدار مدرسه است که شب عید پس از 30 سال حکم بازنشستگی‌اش می‌آید و اتفاقاتی در این زمینه رخ می‌دهد. فرزند او در آستانه ازدواج است و قرار بوده مراسم عروسی او را در مدرسه بگیرند و...

"شاهگوش" بگذارد گلچین نقش اول زن سریال می‌شود

تهیه‌کننده "روزای بد در" درباره انتخاب بازیگران تصریح کرد: پیشنهادی که ما ارائه کردیم و مورد استقبال لطیفی هم قرار گرفت حضور مرجانه گلچین به عنوان نقش اول زن سریال است که باید دید او چه زمانی از سریال "شاهگوش" به کارگردانی داود میرباقری فارغ می‌شود و آیا امکان همکاری ممکن است یا خیر؟

مهران مهام با همراهی ایرج محمدی "روزای بد در" را برای پخش در نوروز 93 از شبکه سه سیما تهیه‌کنندگی می‌کند./مهر