اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همه چیز درباره اعتیاد به شیشه


رئیس سازمان مردم نهاد کنگره 60 گفت: شیشه ارمغانی جز توهم و جنون ندارد. فرد مبتلا به شیشه در مرحله توهم شدید بسیار خطرناک است و می‌تواند دست به هر کاری بزند اما متأسفانه هیچ مرکزی برای نگهداری این معتادان نداریم.

رئیس سازمان مردم نهاد کنگره 60 گفت: شیشه ارمغانی جز توهم و جنون ندارد. فرد مبتلا به شیشه در مرحله توهم شدید بسیار خطرناک است و می‌تواند دست به هر کاری بزند اما متأسفانه هیچ مرکزی برای نگهداری این معتادان نداریم.

حسین دژاکام در خصوص نحوه ترغیب مصرف‌کنندگان شیشه به درمان اظهار داشت: مصرف‌کننده شیشه ممکن است در مرحله‌های متفاوتی باشد. گاه این فرد هنوز به مرحله تخریب شیشه نرسیده و از کنترل طبیعی خارج نشده است؛ آرام است و سیستم عصبی سالمی دارد.

وی افزود: برای انکه این افراد تن به درمان بدهند باید با روش خاص خود هر فرد با او رفتار کرد و در این بین نقش خانواده اثر بسیار پررنگی دارد.

وی افزود: در مواقعی که مصرف‌کننده شیشه تحت کنترل و طبیعی نیست؛ توهم بالایی دارد و وقتی صحبت از توهم می‌شود مسئله توهم خود را قبول ندارد در حالی که این موضوع واقعی است و مسائلی را که مطرح می‌کند می‌شنود و می‌بیند؛ باید به گونه دیگری رفتار کرد.

وی ادامه داد: این شخص دست به حرکت‌های غیر طبیعی می‌زند که ممکن است منجر به قتل و ضرب و شتم شود، خانواده در اینجا باید با یک مرکز تماس بگیرد تا او را ببرند و بردن این فرد هم جز زور راهی ندارد.

دژاکام یادآور شد: مصرف‌کننده شیشه را باید به سرعت در یک منطقه ایزوله نگه داشت و نباید آن را در خانواده و جامعه رها کرد چرا که هر آن می‌توان انتظار یک قتل، جنایت و درگیری را داشت لذا او را باید مانند یک فرد مجرم فراری گرفت و به مکانی برد.

وی تصریح کرد: این مکان ممکن است یک بیمارستان روانی باشد. البته معمولاً این افراد از بیمارستان فرار می‌کنند، یا باید یک مرکز دولتی باشد که تا فهمیدند او یک مبتلا به شیشه است وی را در آنجا نگه دارند که متأسفانه چنین مرکزی نداریم و در نهایت تنها راه چاره مردم کمپ‌ها هستند.

رئیس سازمان مردم نهاد کنگره 60 ادامه داد: برخی نظر می‌دهند که نباید این افراد را به زور به کمپ ها برد که سوال این است که اگر آنجا نبریم کجا ببریم و جامعه چه راه‌حلی در این زمینه دارد. بسیاری از کمپ‌ها از راه‌های علمی کار می‌کنند و برخی‌ها هم رفتار غیر انسانی دارند.

وی افزود: خانواده این فرد مبتلا باید در نظر داشته باشد پس از 2 تا 3 ماه که فرد معتاد در کمپ بود نباید خیال کنند که وی درمان شده است بلکه تازه درمان شروع می‌شود چرا که تازه به یک تعادل روانی نزدیک ‌شده است.

دژاکام خاطر نشان کرد: روان‌درمانی، دارودرمانی و استفاده از شربت تریاک از تئوری‌های مطرح شده در درمان مبتلایان به شیشه است که از دیدگاه شخصی من تنها راه درمان شیشه شربت تریاک با دوز بسیار پایین و حساب شده است که می‌تواند سیستم عصبی را بازسازی کند و فرد را به تعادل برساند.

منبع: فارس



ویدیو مرتبط :
Glass and cardiac Complication , شیشه و اعتیاد به شیشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختران جوان، قربانیان اعتیاد به شیشه



 

 

دختران جوان، قربانیان اعتیاد به شیشه

 

4نفر از اعضای یك باند كه در خانه‌ای اجاره‌ای در شرق تهران، اقدام به تهیه و فروش موادمخدر (شیشه) به طور گسترده‌ میان زنان و دختران جوان می‌كردند، دستگیر شدند.



اوایل بهمن ماه امسال یكی از اهالی شرق تهران، یك شب كه در حال بازگشت به خانه بود، متوجه شد یك زن و ۳ مرد جوان خودرویی را مقابل خانه یكی از همسایه‌ها متوقف كرده و گالن‌هایی را از آن خارج می‌كنند و به داخل حیاط خانه انتقال می‌دهند.



مرد ابتدا توجهی به موضوع نكرد اما شب بعد هم وقتی در حال بازگشت به خانه بود، متوجه شد ۴ فرد غریبه كه مستاجران جدید همسایه‌اش هستند، گالن‌هایی را به داخل خانه انتقال می‌دهند و بسته‌هایی را از حیاط خارج می‌كنند و داخل خودرو می‌گذارند.



مرد همسایه با مشكوك شدن به رفت و آمدها با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد.



پس از این تماس مردمی، ماموران كلانتری ۱۲۸ تهران نو، عازم محل شده و تحقیقات غیرمحسوس خود را آغاز كردند.


ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند كه یك زن و ۳ مرد كه در خانه مرد همسایه تردد دارند، چندی قبل خانه وی را اجاره كرده‌اند و هر شب با خودروهای مدل بالا به خانه می‌آیند و صبح بسته‌هایی را از آن محل خارج می‌كنند.



در حالی كه ماموران، خانه را تحت نظر گرفته بودند، زنان، دختران و پسران جوان به منزل آنها مراجعه و بعد از ۳۰ دقیقه محل را ترك می‌كردند.



ماموران كه احتمال می‌دادند، مستاجران این خانه درخصوص تهیه و فروش موادمخدر نقش داشته باشند، تعدادی از مراجعه‌كنندگان را شناسایی و به اداره پلیس احضار كردند.



آنها پس از حضور در كلانتری، مورد بازجویی قرار گرفتند كه معلوم شد، همگی به موادمخدر (شیشه) اعتیاد دارند و برای خرید شیشه به این خانه - كه مركز تهیه و فروش موادمخدر است - مراجعه می‌كنند.



با مشخص شدن موضوع و تشكیل پرونده قضایی، ماموران كلانتری ۱۲۸ تهران نو، پس از هماهنگی قضایی وارد خانه قاچاقچیان شدند و آنها را دستگیر كردند.



● كشف موادمخدر از خانه متهمان

ماموران در بازرسی از این محل، بیش از ۵ كیلو موادمخدر (شیشه)، مواد اولیه تهیه آن و لوازم آزمایشگاهی متعددی كشف و ضبط كردند.



قاچاقچیان كه یك زن و ۳ مرد بودند برای ادامه تحقیقات به كلانتری منتقل شدند و در بازجویی‌های پلیسی، به تهیه و فروش موادمخدر (شیشه) اعتراف كردند.


● اعتراف سوداگران مرگ


نیما یكی از متهمان در این باره به پلیس گفت: چندی قبل درخصوص تهیه و فروش موادمخدر (شیشه) فعالیت می‌كردم تا این كه یكی از دوستانم مرا با ۲ مرد به نام محمد و علی و یك دختر فراری به نام ناهید آشنا كرد و پس از این آشنایی، تصمیم گرفتیم با تشكیل یك باند جدید به فعالیت‌هایمان ادامه دهیم.


متهم ادامه داد: طبق توافق قبلی، خانه‌ای را خیابانی در شرق تهران اجاره و فعالیت‌هایمان را آغاز كردیم. شب تا صبح بیدار می‌ماندیم و موادمخدر (شیشه) تهیه می‌كردیم و روز بعد پس از بسته‌بندی آنها را به افرادی كه در توزیع با ما فعالیت داشتند، تحویل می‌دادیم.



وی افزود: در برخی موارد هم، افراد معتاد كه از میان دختران و پسران پولدار بودند به مخفیگاهمان مراجعه می‌كردند و با دریافت مبالغ كلان، یك بسته موادمخدر (شیشه) به آنها می‌فروختیم.


با اعتراف این مرد قاچاقچی، ۳ همدست وی هم به همكاری با او اعتراف كردند و همگی با قرارقانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از اعضای این باند ادامه دارد.