اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همه دعاها مستحب است به جز ...


قرائتی با اشاره به اینکه برنامه‌های مسجد باید مختصر باشد گفت: بین دو نماز گروگانگیری نکنید؛ حتی خدا به انسان در نماز هم آزادی داده و می‌تواند رکعت نخست نماز را اقتدا کند و رکعت دوم قصد فرادا کند.

خبرگزاری فارس:  رئیس ستاد اقامه نماز گفت: می‌خواهم ثابت کنم با یک تخته سیاه می‌شود 40 سال کار فرهنگی میلیونی ارزان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش بیستمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که چهارشنبه شب در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی برگزار شد با اشاره به اینکه برنامه‌های مسجد باید مختصر باشد گفت: بین دو نماز گروگانگیری نکنید؛ حتی خدا به انسان در نماز هم آزادی داده و می‌تواند رکعت نخست نماز را اقتدا کند و رکعت دوم قصد فرادا کند.

رئیس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: وقتی اسلام به من در نماز آزادی داده است به چه دلیل در بین دو نماز شما حدیث و مسئله می‌گویید؟

وی با بیان اینکه از جاهایی که نماز قبول نیست جایی است که مردم از دست پیش‌نماز ناراحت باشند، افزود: لذا پیش‌نماز دو نماز را پشت سر هم بخواند بعد از نماز صحبت کند؛ منتهی اگر کوتاه صبحت کنیم مردم می‌نشینند؛ می‌توان کم صحبت کرد و مساجد را شلوغ کرد.

* از سخنرانی‌های بلند مدت پرهیز شود


قرائتی با تاکید بر پرهیز از سخنرانی‌های بلند مدت گفت: نمی‌دانم چه کسی این سخنرانی‌ها طولانی را در جامعه ما آورده است، خطبه‌های نماز جمعه امام امیرالمومنین(ع) دو سه صفحه است.

وی تصریح کرد: با بچه‌ها درباره برنامه‌های مسجد مشورت کنید؛ برنامه‌ها را مختصر و بدون گروگانگیری و با محوریت قرآن اجرا کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه دینتان را باید از قرآن و اهل بیت بگیرید، ابراز داشت: اگر دستمان را از دست قرآن و اهل بیت(ع) در بیاوریم حرف‌هایی می‌زنیم که پایش به هیچ جا بند نیست.

وی با بیان اینکه دین ما با سلیقه‌ها قاطی شده است، اظهار داشت: می‌گوید نذر کردم جلوی هیئت شتر بکشم، این نذر غلط است مگر می‌شود وسط خیابان را خونی کرد.

* باید کارهای فرهنگی ماندگار انجام داد

قرائتی با اشاره به اینکه باید کارهای فرهنگی ماندگار انجام داد، تصریح کرد: شاه عباس یک کار فرهنگی کرده است؛ کاروانسرای شاه‌عباسی ساخته است که 400 سال در خیابان‌ها خود را نشان می‌دهد؛ اما الان ما برای اینکه کار فرهنگی کنیم بنر می‌زنیم و تندیس می‌دهیم.

وی بیان داشت: همه بچه‌های مساجد باید بتوانند قرآن بخوانند و نمازشان را نیز درست بخوانند.

رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه کارها باید حساب شده باشد گفت: اگر وزارت ارشاد درست کار می‌کرد ما نیاز به سازمان تبلیغات نداشتیم و اگر سازمان تبلیغات درست کار می‌کرد ما نیاز به ستاد اقامه نماز نداشتیم.

وی اظهار داشت: بچه‌های قم باید الگوی تمام ایران باشند و کارهای مهم‌تر و بزرگتر انجام دهند؛ امروز سفره جمهوری اسلامی باز و بستر خوبی فراهم است.

قرائتی با بیان اینکه قراردادی برای ساخت قرآن 10 میلیارد تومانی با ورق‌های چوبی بسته شده است، این کار را احمقانه خواند.

وی تصریح کرد: من نگران هستم به اسم کار فرهنگی و هنری و مذهبی عمرتان را آتش بزنید.

* با یک تخته سیاه می‌توان کار فرهنگی میلیونی ارزان انجام داد

رئیس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت: به من می‌گویند دنیا عوض شده و تکنولوژی آموزشی جدید آمده است این تخته سیاه را عوض کن؛ گفتم می‌خواهم ثابت کنم با یک تخته سیاه 40 سال می‌شود کار فرهنگی میلیونی ارزان کرد.

وی یادآور شد: محور کار خودتان را در برنامه‌های مساجد قرآن و نهج‌البلاغه قرار دهید ضمن اینکه روحانی مساجد نیز باید با مطالعه باشد.

قرائتی خاطرنشان کرد: من نگرانم عمر شما تمام شود پول دولت و ملت حرام شود ولی برخی از برنامه‌ریزی‌ها بی‌ثمر باشد.

وی با اشاره به برخی از کارهای نادرستی که به اسم دین انجام می‌شود تاکید کرد: هیچ کجا مثل مسجد نیست و هیچ کتابی هم مانند قرآن نیست؛ در هر کلمه قرآن یک نکته نهفته است.

* «اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ» تنها دعای واجب است

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه همه دعاها مستحب است و یک دعای واجب داریم، اظهار داشت: «اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ» تنها دعای واجب در تاریخ است زیرا همه آدم‌ها هر لحظه در معرض کج‌روی هستند که ما هر صبح و ظهر و شب از خدا می‌خواهیم که ما را به صراط مستقیم در فکرکردن، گفتار، نوشتن، پول خرج کردن، مسابقه و... هدایت کند.

وی در پایان تاکید کرد: حواستان را جمع کنید و گول الفاظ را نخورید به اسم فرهنگ و هنر کج نروید زیرا فرهنگ و هنر ما در قرآن تعبیه شده است.


ویدیو مرتبط :
چرا بعضی از دعاها مستجاب نمی شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعاها و ضرب المثل های بنزینی !!



 

 

دعاها و ضرب المثل های بنزینی !!

 

دعاهای بنزینی:
1-الهی بنزین بگیری.
2-بنزین به قبرت بباره.
3-التماس بنزین.
4-دست به هر چی میزنی بنزین بشه .
5- خدا بنزینت بده ،یک لیتر در دنیا صد لیتر در آخرت

 

 

ضرب المثل بنزینی:
1-بنزین دیدی ندیدی
2-بنزین زرد برادر گریسه
3-با بنزین بنزین گفتن ماشین روشن نمیشه
4-به اندازه بنزینت گاز بده
5-بنزین همسایه اورانیومه
6-بنزینش از باک میریزه
7-خاموشی ماشین از بی بنزینیه
8-بنزین رو جلو ماشین انداختن
9-با بنزین طهارت می گیرم
10-بنزین حقه
11-از این حرفا بوی بنزین میاد