اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همه حواشیِ افطاریِ جنجالی رییس جمهور/ سخنان کرباسچی، صلوات و خروج اعتراض آمیز مصباحی مقدم(+گزارش تصویری)



آقای کرباسچی نیز در این دیدار ضمن تطهیر سران فتنه گفت که این سید مظلوم (میرحسین موسوی) کلان نظام را قبول دارد و نیت بدی نداشت! از سوی دیگر، گفته شده که صوات برخی حضار اصلاح طلب برای یکی از رئسای جمهور سابق، نهایتاً باعث خروج اعتراض آمیز مصباحی مقدم از جلسه شده است ، اما دیگر اصولگرایان از جلسه خارج نشده اند.

اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب


مراسم افطاری شب گذشته ریس جمهوری با نمایندگان احزاب و تشکل‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب ، با حواشی جنجالی همراه بوده است ؛ حواشی که البته یکی از زیباترین صحنه های آن،  روبوسی و کنار هم نشستن اصلاح طلبان و اصولگرایان بود.

به کزارش «انتخاب» ؛ غلامسحین کرباسچی که یکی از سخنرانان ای محفل بود، در اظهارات خود خواستار تشکیل مرکز گفت و گوی ملی شد و گفت که «همان طور که در مذاکرات سیاست خارجی با انسجام پیش میرویم میتوانیم در سیاست داخلی هم با گفت و گو و مذاکره به توافقاتی برسیم .»

کرباسچی چه گفت؟
در این مورد ، مصباحی مقدم به بخشی از سخنان کرباسچی چنین اشاره کرده است: رباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در این جلسه «میرحسین موسوی را به سید مظلوم تعبیر کرد» مصباحی مقد خود در این مورد گفته است: اگر بناست او سید مظلوم باشد لابد ظلم کننده به او نیز نظام است.

اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب


کوهکن نیز گفته است: آقای کرباسچی نیز در این دیدار ضمن تطهیر سران فتنه گفت که این سید مظلوم (میرحسین موسوی) کلان نظام را قبول دارد و نیت بدی نداشت!

صلوات حاشیه ساز و دلجویی از پیرزن سالخورده
از سوی دیگر، گفته شده که صوات برخی حضار اصلاح طلب برای یکی از شخصیت های سیاسی، نهایتاً باعث خروج اعتراض آمیز مصباحی مقدم از جلسه شده است ، اما دیگر اصولگرایان از جلسه خارج نشده اند. مصباحی مقدم گفته که «به دلیل حمایت از سران فتنه، لسه را ترک کرده است»

اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب


به گزارش انتخاب ؛ نکته دیگر این مراسم، حضور یک زن کهنسال با چادر مشکی بر سر میز حسن روحانی و تقدیم کتابش به رییس جمهوری بود. بر سر میز روحانی محمد رضا عارف ابوترابی و حسین فریدون و نهاوندیان و حداد عادل حضور داشتند.

این درحالیست که به نوشته برخی رسانه های مجازی، بلند نشدن افراد حاضر در این میز، هنگام حضور این زن سالخورده، تعجب همگان را برانگیخت اما آن زن سالخورده که هیچ کس او را نشناخت، کسی نبود جز اعظم طالقانی دختر مرحوم ایت الله طالقانی. آن طور که محمد رضا عارف اعلام کرده ، پس از شناخت خانم طالقانی از وی دلجویی شده است.

مصباحی مقدم: جلسه را ترک کردم، چون...
حجت الاسلام  غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با فارس، با اشاره به ترک جلسه ضیافت افطاری با رئیس جمهور از سوی برخی اصولگرایان اظهار داشت: بنده ضیافت افطاری رئیس جمهور را به دلیل حمایت‌هایی که از سران فتنه در این جلسه مطرح شد ترک کردم.

اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب


مصباحی مقدم ادامه داد: آقای کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در این جلسه میرحسین موسوی را به سید مظلوم تعبیر کرد در حالیکه اگر بناست او سید مظلوم باشد لابد ظلم کننده به او نیز نظام است.

سخنگوی جامعه روحانیت تاکید کرد: این درحالی است که او ظلم بزرگی به نظام مرتکب شده و از این رو به نظر بنده نشستن در فضای این جلسه مشروعیت ندارد.

کوهکن: کرباسچی نیت بدی نداشت
محسن کوهکن نیز در این باره به تسنیم گفت: تعدادی از افرادی که در جلسه بودند به بخشی از سخنان کرباسچی که در حمایت از سران فتنه بیان شده بود، معترض بودند و در حال آماده شدن برای عکس العمل نشان دادن به سخنان او بودند اما به علت فضای همدلی که عده‌ای تلاش داشتند در جلسه برقرار باشد، سکوت کردند. کرباسچی در بخش دیگری از سخنانش این مدعا را هم مطرح کرد که بخشی از نسل یک دهه بعد از انقلاب مسیری متفاوت با نسل قبل را طی می‌کنند و گفت که باید دید که ما چقدر در دین‌دار کردن آنها موفق‌ بوده‌ایم.

اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب


 نایب رئیس جبهه پیروان با اشاره به ضیافت افطاری احزاب و شخصیت‌های سیاسی با رئیس‌جمهور اظهارداشت: در این نشست تاکنون آقایان حدادعادل، قدرت‌الله علیخانی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، فاطمه راکعی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، اسدالله بادامچیان عضو حزب مؤتلفه و الهه کولایی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب صحبت کردند.

کوهکن تصریح کرد: آقای علیخانی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار بر لزوم همگرایی و همراهی احزاب با دولت تأکید کرد.

وی افزود: آقای کرباسچی نیز در این دیدار ضمن تطهیر سران فتنه گفت که این سید مظلوم (میرحسین موسوی) کلان نظام را قبول دارد و نیت بدی نداشت!

محمد پهلوان یکی از فعالان اصولگرا در این نشست گفت که پس از سخنان کرباسچی دیبرکل حزب کارگزاران سازندگی در حمایت از میرحسین و برخی دیگر و نام بردن از آنان و تقاضای برای رفع حصر، ضیافت افطاری روحانی با شخصیت‌های سیاسی را ترک کردند.

سخنان علیخانی و حداد
در این مراسم «غلامعلی حدادعادل»، رئیس فراکسیون اصولگرایان، «قدرت‌الله علیخانی» مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران، «کاظم جلالی» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، «اسدالله بادامچیان» عضو حزب مؤتلفه و «الهه کولایی» عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب صحبت کردند. در ا ین ضیافت چهره‌های اصلاح‌طلبی مانند «محسن امین‌زاده» و «محسن آرمین» نیز حضور داشتند. «غلامعلی حدادعادل» رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در این مراسم با بیان اینکه با مبنا قراردادن قانون اساسی، رهبری و اصل نظام، اختلافات از بین می‌رود، گفت: «نباید نگاه قبیله‌ای داشت و اینکه حتماً باید مملکت دست قبیله ما باشد و بقیه کنار روند».او افزود: «اگر قانون اساسی، رهبری و اصل نظام را مبنا قرار دهیم اختلافات از بین می‌رود، با همدلی و هم‌زبانی در چارچوب قانون اساسی قطعا می‌توانیم آینده بهتری را برای کشور رقم بزنیم».

شخصیت‌های سیاسی که در ضیافت افطار روحانی سخنرانی کردند
ضیافت افطاری حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه سوم تیرماه با حضور شخصیت‌های سیاسی و احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا در سالن اجلاس سران برگزار شد و سه نفر از اصولگرایان و چهار نفر از اصلاح‌طلبان به سخنرانی پرداختند.

در این مراسم غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان، قدرت‌الله علیخانی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، فاطمه راکعی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، اسدالله بادامچیان عضو حزب مؤتلفه و الهه کولایی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب صحبت کردند.

 

اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب

 
 اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب

اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب

 

اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب

 

اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب

 

اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب

 

اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب

 

اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب

 

اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب

 

اخبار,اخبارسیاسی,مراسم افطار رئیس‌جمهور  با احزاب

 اخبار سیاسی  -  انتخاب


ویدیو مرتبط :
سخنان جنجالی استاد رایفی پور درباره کرباسچی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه‌ اولین نشست خبری رییس جمهور/ سؤال اعتراض آمیز یک احمدی نژادی



اخبار,حاشیه‌های اولین نشست خبری حسن روحانی

حاشیه‌های اولین نشست خبری رییس جمهور با اصحاب رسانه

در دقایق پایانی این نشست یکی از خبرنگاران نابینا که خود را یک احمدی‌نژادی می‌خواند، از این‌که نتوانسته بود سوال خود را بپرسد گلایه داشت،‌از جای خود بلند شد و با لحنی اعتراضی به رییس جمهور گفت: نباید به اسم اعتدال، برسر اعتدال بزنیم و اعتدال به معنی حذف گروه‌های غیرهمفکر نیست.

اولین نشست خبری حسن روحانی رییس جمهور پس از مراسم تحلیف وی با حضور بیش از 100خبرنگار داخلی و خارجی برگزار شد.

به ایسنا،بنابر اعلام مجری این برنامه بیش از 70 درخواست سوال از سوی خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر در این نشست مطرح شده بود.

این برنامه راس ساعت 17 (براساس اعلام قبلی آغاز شد) و روحانی پس از قرار گرفتن در جایگاه در آغاز سخنان خود از زحمات تلاشگران عرصه خبر مخصوصا در روزهای تنفیذ و تحلیف قدردانی کرد.

وی در همین راستا اعلام کرد: هدف اینجانب از این‌که در روزهای اول مسوولیتم در چنین جمعی باشد، وفای به عهدم بوده است. من در دوران تبلیغات انتخاباتی و پس از آن به مردم وعده دادم که دولت آینده دولتی پاسخگو خواهد بود و با شفافیت عمل خواهد کرد و من براساس وعده‌ام به صورت نوبه‌ای و ان‌شاءالله مستمر با مردم عزیز کشورم سخن خواهم گفت.

پس از پایان سخنان ابتدایی رییس جمهور، خبرنگاران به طرح سوالات خود پرداختند و شبکه خبر، المیادین لبنان، ایسنا، ان‌بی‌سی و روزنامه اعتماد از نخستین رسانه‌هایی بودند که سوالات خود را از حسن روحانی پرسیدند.

در این جلسه سوالاتی با محوریت مباحثی چون حقوق اساسی ملت، مذاکرات اساسی، یارانه‌ها، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، مسائل و مشکلات کارگران، تحریم‌ها، سفر رییس جمهور به نیویورک، ضرورت ساده‌زیستی و پرهیز از اشرافی‌گری در دولت، برنامه‌های روحانی برای معیشت مردم، معیار رییس جمهور برای انتخاب افراد کابینه، مساله سوریه، لایحه جرم سیاسی، حضور خانم‌ها در کابینه و توجه به بخش خصوصی پرسیده شد.

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور ،محمد رضا صادق، حسین فریدون، مرتضی بانک و برخی از مدیران مسوولان روزنامه‌ها در این نشست حضور داشتند.

در انتهای این نشست، وقتی مجری برنامه زمان پایانی را اعلام کرد، برخی خبرنگاران از این‌که نتوانسته بودند سوال‌های خود را بپرسند، اعتراض کردند و روحانی در پاسخ به این اعتراضات گفت: باید در این رابطه سازوکاری با اصحاب رسانه که مورد قبول همه باشد، مشخص شود.

وی خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: ما به شما زیاد زحمت می‌دهیم، بنابراین باید در این رابطه سازوکاری که عادلانه هم باشد، مقرر شود.

در همین‌جا مجری برنامه این نکته را یادآور شد که بنابر اعلام محمد رضا صادق کسانی که در این نشست سوالاتشان را نپرسیدند، در نشست بعدی رییس جمهور برای پرسیدن سوالاتشان در اولویت قرار خواهند گرفت.

در دقایق پایانی این نشست یکی از خبرنگاران نابینا که خود را یک احمدی‌نژادی می‌خواند، از این‌که نتوانسته بود سوال خود را بپرسد گلایه داشت،‌از جای خود بلند شد و با لحنی اعتراضی به رییس جمهور گفت: نباید به اسم اعتدال، برسر اعتدال بزنیم و اعتدال به معنی حذف گروه‌های غیرهمفکر نیست.

وی گفت: من این سوال را از شما دارم که در اجرای حمایت از معلولان چه خواهید کرد که روحانی در پاسخ به این خبرنگار اظهار کرد: بیان جنابعالی مورد احترام است و خود جنابعالی هم همینطور مورد احترام هستید، ولی شیوه‌ای که به کار بردید با اعتدال نمی‌خواند. اولین اصل در اعتدال قانون و نظم است و باید این دو را رعایت کنید. همانطور که جنابعالی به خودتان حق می‌دهید که سوالتان را مطرح کنید، به دیگران هم باید حق بدهید این شیوه خیلی پسندیده نیست.

رییس جمهور درقالب پاسخ به سوال این خبرنگار گفت: افراد معلول و نابینا باید مورد توجه جدی باشند و تکریم شوند و این موضوعی است که دولت آن را مورد توجه قرار می‌دهد.

اولین نشست خبری رییس جمهور راس ساعت 17 آغاز شد و با وجود آنکه اعلام شد، این نشست ساعت 18:30 دقیقه پایان می‌یابد، به علت انبوه سوالات خبرنگان و اصرار آنها به طرح این سوالات، نشست تا ساعت 19 ادامه داشت. /ایسنا