اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همه با برنامه هفت مشکل دارند غیر از آقای...


سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با موثر دانستن برنامه هفت، پیشنهاد کرد: «در برنامه هفت نقاط قوت و ضعف سینمای کشور بیان می شود که اگر برای کتاب نیز چنین برنامه هایی برپا شود، مورد توجه قرار خواهد گرفت».

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با موثر دانستن برنامه هفت، پیشنهاد کرد: «در برنامه هفت نقاط قوت و ضعف سینمای کشور بیان می شود که اگر برای کتاب نیز چنین برنامه هایی برپا شود، مورد توجه قرار خواهد گرفت».

این پیشنهاد آقای وزیر در حالی است که برنامه هفت با انتقادهای شدیدی از سوی اهالی سینما مواجه است تا جایی که برخی کارگردان ها و فیلمسازها حاضر به شرکت در این برنامه نیستند. سیدرضا میرکریمی که بیش از یک ماه است که فیلم «یه حبه قند» را روی پرده سینماها دارد یکی از منتقدان این برنامه بود که حاضر به شرکت در برنامه هفت نمی شد تا بالاخره بعد از لابی ها و رایزنی های بسیار در این برنامه حاضر شد.

منابع موثق پیش از این گفته بودند که مشکل اصلی میرکریمی با برنامه هفت، منتقد این برنامه مسعود فراستی است. فراستی که با نقدهای تند و بی رودربایستی اش مخالفان زیادی در بین اهالی سینما پیدا کرده است اتفاقا نگاهی انتقادی به یه حبه قند داشت و ظاهرا فیلم را نپسندیده. البته کارگردان یه حبه قند ظاهرا از چالش با منتقدان پروایی ندارد و این را با مصاحبه های متعددش با رسانه ها و نشریات مختلف نشان داده است. اما گویا مشکل او با فراستی این است که به گفته منابع موثق می گوید فراستی قصد توهین به او را دارد و او کسی نیست که توهین را بپذیرد و تحمل کند.

نهایتا هم میرکریمی مقابل فراستی نشست و ابتدا فراستی و شهرام جعفری نژاد منتقد و سردبیر مجله صنعت سینما، فیلم را از دید مخالف و موافق تحلیل کردند سپس میرکریمی با فریدون جیرانی به گفت و گو درباره فیلم پرداخت. این کارگردان که ساعت 2 بامداد شنبه 21 آبان میهمان برنامه هفت بود با اشاره به صحبت های مطرح شده منتقدان برنامه درباره فیلمش گفت: «بسیاری از این حرف ها که درباره فیلم زده شد اگر اسم فیلم را برمی داشتیم درباره فیلم دیگری هم می شد مطرح کرد. من معتقدم در نقد از به کاربردن واژه هایی مانند مطلقا و اصلا با ید پرهیز کرد و اینها مال نقد نیست. وقتی چنین چیزهایی مطرح می شود، به نظر می رسد حرف ها از قبل آماده شده است.»

میرکریمی با بیان اینکه به یه حبه قند به عنوان تجربه نگاه می کند، افزود: «علاقه مندم نقدهایی که به فیلم بعدی ام کمک کند را بشنوم». میرکریمی درخصوص تاثیرگرفتن از فیلم های دیگر برای ساخت یه حبه قند گفت: «هر فیلمی را که دوست داشته ام قطعا در ناخودآگاهم تاثیر گذاشته است و همه آنها جمع و مصالحی برای ساخت فیلم می شود. حتی قبل از ساخت فیلم هایم مجموعه ای از آثاری که حس کنم به من کمک کند را می بینم و از آنها الگو می گیرم».

این کارگردان با اشاره به استقبال از یه حبه قند ادامه داد: «اگر این ارتباط با مخاطب برقرار شده است، بیاییم تسلیم آن راه شویم؛ آن موقع ما تنها عادت کرده ایم با خط کش راه برویم. این امر کمی مزاحم کار آدم می شود، درحالی که ما باید بیاییم راه های دیگر را هم امتحان کنیم.» او همچنین گفت: «مجموعه ای از مهارت هاست که خیلی روی آن حساب باز نکردیم؛ اما وقتی ارتباط تصویری برقرار می شود، می بینیم مخاطب علاقه مند است، در حدی که من پیش بینی این تعداد استقبال از مخاطب را برای یه حبه قند نداشتم». پیش از صحبت های میرکریمی، مسعود فراستی به عنوان منتقدان مخالف و شهرام جعفری نژادبه عنوان منتقد موافق نزدیک به دو ساعت درباره فیلم صحبت کردند و بیشتر وقت برنامه به این بخش اختصاص پیدا کرد؛ طوری که در پایان صحبت های میرکریمی مجری برنامه بارها تقاضای افزوده شدن زمان برنامه را داشت که در نهایت برنامه تا 2:40 بامداد ادامه پیدا کرد.

در ابتدای برنامه هفت دو شب گذشته احمد میرعلایی، دبیر جشنواره کودک، درباره بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک صحبت کرد. سوال این هفته برنامه هفت به آثار سیدرضا میرکریمی اختصاص داشت که از میان آنها یه حبه قند بیشترین رای و «کودک و سرباز» کمترین رای را کسب کرد.

همچنین در این برنامه پشت صحنه ای از فیلم یه حبه قند پخش شد. در ابتدای برنامه فریدون جیرانی از آمادگی محمدمهدی عسگرپور برای انجام مناظره با رسایی خبر داد و اظهار امیدواری کرد شرایط انجام این گفت و گو در برنامه هفت فراهم شود که نشد. رسایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، هفته گذشته در برنامه هفت با پیشنهاد فریدون جیرانی مبنی بر انجام مناظره با عسگرپور موافقت کرده بود.

منبع: روزنامه تماشا


ویدیو مرتبط :
دانلود برنامه کودک مشکل آقای شبدر |

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویانیان: خودت را محاکمه کن آقای فردوسی پور / برنامه نخودلوبیا هم بیننده زیادی دارد



رویانیان:این برنامه های ورزشی حال آدم را خراب می کنند / خودت را محاکمه کن آقای فردوسی پور / برنامه نخودلوبیا هم بیننده زیادی دارد

شرایط امروز فوتبال ایران نتیجه چند سال تبلیغ بی‌ارزش رسانه‌ها به ویژه در شبکه‌های یک، دو، سه، پنج و شش تلویزیون است که باعث شده این رشته ارزش‌های خود را از دست بدهد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سایت گل -  مدیرعامل باشگاه پرسپولیس آنقدر از سئوال عادل فردوسی پور در برنامه نود ناراحت شده که یکی از تندترین مصاحبه های خود در چندماه اخیر را علیه رسانه ملی انجام داد.

به گزارش گل به نقل از مهر  با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در پرداختن بیش از حد به فوتبال گفت: شرایط امروز فوتبال ایران نتیجه چند سال تبلیغ بی‌ارزش رسانه‌ها به ویژه در شبکه‌های تلویزیونی است که باعث شده این رشته ارزش‌های خود را از دست بدهد.

وی که مستقیما علیه برنامه 90 حرف میزد ادامه داد: چه کسی در این فوتبال ستاره و اسطوره سازی می‌کند؟ چه افرادی بازیکنان میلیاردی در این چند سال اخیر ساخته‌اند؟ کدام برنامه ورزشی به اندازه فوتبال مجری و کارشناس دارد؟ کدام رشته ورزشی در کشور ما هر هفته این چنین مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد؟ چه کسی در برخی رسانه‌ها مدیران باشگاه‌های فوتبالی را به جان هم می‌اندازد تا با گل آلود کردن آب شرایط را به نفع خود سوق داده تا از این آب گل آلود ماهی بگیرد؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس سپس به نکته ای اشاره می کند که سالهاست درباره نود می گویند، اینکه نود تنها برنامه چالشی صدا و سیماست: شرایط امروز فوتبال ایران نتیجه چند سال تبلیغ بی‌ارزش رسانه‌ها به ویژه در شبکه‌های یک، دو، سه، پنج و شش تلویزیون است که باعث شده این رشته ارزش‌های خود را از دست بدهد. مطمئن باشید اگر برنامه‌ای مانند 90 به موضوع وضعیت نخود و لوبیا در کشور با همین شیوه چالشی بپردازد به اندازه فعلی بیننده پیدا می‌کند، چه رسد به اینکه بخواهد به مشکلات مردم بپردازد!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: فوتبال را بکوبید چون ما هم حال‌مان از این همه برنامه تلویزیونی که به این رشته ورزشی می‌پردازد خراب شده است. اگر راست می‌گویید از همین هفته به ساخت برنامه‌هایی مانند نود در رشته‌هایی مانند کشتی، وزنه برداری و تکواندو بپردازید. بیچاره ما که در این فوتبال مانند توپ فوتبال برای شما شده‌ایم و ما را با برنامه‌های فوتبالی به زندگی مردم شوت می‌کنید تا آنها را گرفتار چهره و صدای ناهنجار ما کنید.

وی اظهار داشت: آقای رسانه! شما در طول سال چقدر به رشته‌هایی مانند کشتی، وزنه برداری و تکواندو پرداخته و بها می‌دهی؟ آقای فردوسی‌پور در این شرایط چرا فوتبال را به جای خود محاکمه می‌کنی؟

رویانیان از اعلام آمادگی باشگاه پرسپولیس برای فعالیت در رشته‌های ورزشی چون وزنه برداری و کشتی یاد کرد و گفت: بدون شک اگر برنامه نود طی چند سال اخیر به کشتی می‌پرداخت، کشتی ایران سرنوشتی بدتر از فوتبال پیدا می‌کرد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در همین خصوص افزود: بیایید تا به جای پخش دعوا و چهره‌های بر افروخته و صحبت‌هایی در مورد فوتبال، شور، شعور، شادی و اخلاق را در فوتبال پرورش دهیم. ما هم طرفدار قهرمانان المپیک هستیم چون ایرانی و مسلمانیم بنابراین بیایید با کمک و همفکری با یکدیگر به پرورش قهرمانان المپیک برای آینده ورزش ایران بپردازیم.

به گزارش گل رویانیان درنهایت  درباره  دلیل حضور خود به صورت تلفنی در برنامه 90 گفت: من آمده بودم تا در برنامه 90 از اخلاق و حس انسانی در خصوص زلزله اهر و وظایفی که در حال حاضر در قبال هموطنان خود داریم، صحبت کنم اما شما آقای فردوسی‌پور بدترین حرف‌ها و اتهامات را مقابل میلیون‌ها بیننده تلویزیونی به من زدید؟ این یعنی ضایعه برنامه 90. البته نباید از حق بگذریم تنها بخش ارزشمند برنامه شما پرداختن به زلزله آذربایجان بود که جای تشکر دارد/گل