اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همه اقوام روحانی!



اخبار,اخبار اجتماعی , حسن روحانی

 

اخبار اجتماعی - همه اقوام روحانی!

دانستن نام بستگان رئیس جمهور در بخش‌های مختلف دولت موضوع جذابی است که همواره در همه دولت‌ها مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد. 

به گزارش جهان؛ حسن روحانی صبح دیروز در همایش اقتصاد ایران با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها باید فعالیت اقتصادیشان را به صورت شفاف بیان کنند، گفت: «همه مردم باید از آمار، ارقام و طرح‌های اقتصادی در یک لحظه باخبر شوند؛ در اینجا پسرخاله و پسرعمه نداریم!» شاید همین جمله کافی باشد تا سری به «پسرعمه»‌ها و «پسرخاله»‌های رئیس جمهور در دولت بزنیم:


۱-  اخوی، حسین فریدون
فریدون برادر حسن روحانی است که در دولت مسئولیت دستیار ارشد رئیس جمهور را بر عهده داشته و همیشه جزو همراهان رئیس جمهور محسوب می‌شود. البته پیش از این نیز در دوران ریاست جمهوری هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد، «برادر»‌ها یکی از افراد مورد اعتماد دولت‌ها بوده‌اند. 


۲- عبدالحسین فریدون،برادرزاده
وی برادرزاده حسن روحانی است که مدیرکل وزارت علوم و آموزش عالی را برعهده داشته و همچنین سرپرست مرکز جذب اعضای هیات علمی این وزارتخانه است. عبدالحسین فریدون در دولت سید محمد خاتمی، ریاست دانشگاه سمنان را عهده‌دار بوده است. 


۳- طاهره قیومی و دایی جان
 قیومی مسئول روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری است که حسن روحانی دایی مادرش می‌شود. 


۴- اسماعیل سماوی،خواهرزاده
سماوی خواهرزاده حسن روحانی سرپرست گروه مشاوران جوان، رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور است.  


۵- علی‌اصغر مونسان،خواهرزاده
مونسان خواهرزاده حسن روحانی مدیرعامل منطقه آزاد کیش است. وی فارغ التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف، کار‌شناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کار‌شناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی است. مونسان پیش از این با حکم محمدباقرقالیباف، عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بود. 


۶- علی‌اصغر پیوندی،پسرعمه
وی پسر عمه حسن روحانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. در سوابق «پسرعمه» روحانی مسئولیت‌هایی همچون ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان، معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی و ریاست هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ نیز به چشم می‌خورد.
اخبار اجتماعی - جهان

 


ویدیو مرتبط :
روحانی به دنبال مشارکت اقوام در اداره کشور است!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی درباره اقوام ایران چه گفت؟


حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم روز تودیع و معارفه وزیران سابق و جدید کشور با بیان این‌که همه در حقوق شهروندی برابر هستند، گفت: در دولت تدبیر و امید هیچ مقامی به ویژه مسئولان وزارت کشور نباید بین اقوام و مذاهب مختلف، ادیان رسمی در دادن حقوق شهروندی تفاوتی قائل شود؛ چرا که همه در این حقوق برابر هستند و هیچ فرق بین یک ترک، لر، بلوچ و عرب وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا: حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم روز تودیع و معارفه وزیران سابق و جدید کشور با بیان این‌که همه در حقوق شهروندی برابر هستند، گفت: در دولت تدبیر و امید هیچ مقامی به ویژه مسئولان وزارت کشور نباید بین اقوام و مذاهب مختلف، ادیان رسمی در دادن حقوق شهروندی تفاوتی قائل شود؛ چرا که همه در این حقوق برابر هستند و هیچ فرق بین یک ترک، لر، بلوچ و عرب وجود ندارد.

روحانی افزود: ما در ایران دولت فارس یا دولت ترک و عرب نداریم، ما دولت ایران داریم، ایران یک چتر واحد است که همه زیر آن چتر واحد هستیم، یک نظام واحد داریم که همه زیر چتر آن هستیم، یک دولت داریم که همه زیر این چتر هستند، یک ولی‌امر و ولی فقیه داریم که همه زیر چتر آن هستند، یک قانون اساسی داریم که همه زیر چتر آن هستند.

روحانی اضافه کرد: آنچه که برای ما مهم است که یک ایرانی زیر چتر پرافتخار ایرانیت و جمهوری اسلامی افتخار کند. ما افتخار می‌کنیم که ایرانی هستیم و زیر چتر جمهوری اسلامی هستیم و ستون خیمه‌ی این نظام و انقلاب، ولایت فقیه است.

رییس‌جمهور با اشاره به وظایف وزارت کشور، گفت: وزارت کشور همان وزارتخانه‌ای است که مسئولیت دارد حقوق شهروندی را در سراسر کشور به صورت یکسان و برای همه ایرانیان به اجرا در بیاورد و باید این احساس در بین مردم وجود داشته باشد. احساس تساوی، عدالت و فرصت برابر باید برای همه مردم به وجود آید.

وی در این راستا به اهمیت استفاده از نیروهای بومی و محلی اشاره کرد و اظهارداشت: باید از نیروهای بومی و محلی استفاده کرد، البته جاهایی ممکن است که اختلافات شدید باشد و نتوان از این نیروهای بومی و محلی استفاده کرد که اینجاها استثناست، ولی به طور کلی باید از نیروهای بومی و محلی استفاده کرد؛ چرا که این امر باعث ایجاد احساس آرامش بیشتر در بین مردم می‌شود.

روحانی همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از اقلیت‌های مذهبی و دینی گفت: چرا از اقلیت‌های مذهبی و دینی استفاده نکنیم؟ باید از این نیروها نیز استفاده کنیم و باید دانست که وحدت و انسجام با شعار ایجاد نمی‌شود، بلکه با عمل ایجاد می‌شود.

رییس‌جمهور با بیان این‌که لر، ترک و عرب و فارس همه گل هستند فقط رنگ‌هایشان با یکدیگر فرق می‌کند، تصریح کرد:‌ در واقع این اقوام گل‌های متنوع گلستان ایران هستند.

وی با اشاره به این‌که ما به خرده فرهنگ‌ها زیر چتر فرهنگ ایرانی و اسلامی احترام می‌گذاریم، گفت: ما اگر امنیت می‌خواهیم باید فرصت برابر به همه بدهیم.