اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همكاری آلمان و فرانسه در ترور 2 دانشمند هسته ای ایران



 

 

 

یك روزنامه فرانسوی نوشت: در كنار سرویس های جاسوسی سیا، MI6 و موساد، سرویس های جاسوسی آلمان و فرانسه هم در ترور دو دانشمند هسته ای ایران همكاری داشته اند.

نول اوبزرواتور می نویسد: همه سرویس های جاسوسی غرب جنگ پنهانی را علیه ایران پی می گیرند. باب وودوارد نویسنده آمریكایی در جدیدترین كتاب خود فهرست عملیات های مخفی را كه توسط دولت بوش فرماندهی شده است و همچنان نیز در جریان است آورده است.

در این كتاب توقف یا ایجاد اختلال در فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی از اولویت های كاری سازمان سیا برشمرده شده است.

همین داستان درباره ام آی شش انگلیس صادق است. روز بیست و هشتم اكتبر، سر جان ساورز رئیس ام آی شش كه جاسوسی برجسته است به صورت علنی اعلام كرد عملیات مشترك سرویس های جاسوسی برای مقابله با برنامه هسته ای ایران آغاز شده است.

بلافاصله پس از آن در اسرائیل رونن برگمن، روزنامه نگار كه كتابی را درباره عملیات مخفی موساد در دست تحریر دارد در این باره گفت «مسئله ایران باعث فعالیت شدید اطلاعاتی و نظامی موساد شده است.»

در فرانسه نیز، تفاهم در این باره محقق شده است. فرانسوا آیسبورگ، كارشناسی كه این مسائل حساس را پیگیری می كند می گوید: «مسئله هسته ای ایران یكی از معدود موضوعاتی است كه درباره آن بین سازمان امنیت خارجی فرانسه، سازمان اطلاعات نظامی و سازمان مركزی اطلاعات داخلی این كشور همكاری نمونه ای در بالاترین سطح مشاهده می شود. در سرویس اطلاعاتی آلمان «ب ان د» هم در این زمینه كاملا اتفاق نظر وجود داشت.

همین اتحاد سرویس های جاسوسی زمینه ساز مبارزه ای فراگیر با هدف ترور هدفمند دانشمندان هسته ای ایران شد. سازمان های جاسوسی غرب برای ترور دانشمندان هسته ای ایران از مخالفان نظام ایران از جمله سازمان مجاهدین(منافقین) و جندالله استفاده می كنند و آنچه مهم است این است كه نام این گروه ها در فهرست سازمان های تروریستی آمریكا قرار دارد اما از آنها برای ترور استفاده می شود.»

روزنامه فرانسوی در عین حال از قول پاتریك كلاوسون (از موسسه سیاست خاور نزدیك در واشنگتن) می نویسد: آنچه مهم است این است كه ایران از برنامه خود دست برنمی دارد و برعكس ایرانی ها می گویند این ترورها و خرابكاری ها آنها را در اهداف خود مصمم تر خواهد كرد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
ترور دانشمند هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشمند هسته ای که امروز ترور شد؛ کیست؟



 

 

 

دانشمند هسته ای که امروز ترور شد؛ کیست؟

 

فریدون عباسی دوانی از متخصصان لیزری وزارت دفاع و از معدود متخصصان جداسازی ایزتوپ است.

دکتر فریدون عباسی دوانی که صبح امروز طی یک عملیات تروریستی در میدان دانشجو تهران مجروح شده و به بیمارستان انتقال پیدا کرده ، از ابتدای انقلاب عضو سپاه پاسداران بوده و سه دور در جبهه جنگ عراق بر علیه ایران حضور داشته است. بعد از جنگ دکترای فیزیک هسته ای گرفته است.

وی از سال 72 عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه شده و در ادامه به ریاست دانشکده فیزیک این دانشگاه رسیده است .

وی همزمان نیز در وزارت دفاع کار تحقیقات هسته ای را شروع کرده است.

عباسی 52 ساله از متخصصین لیزری وزارت دفاع و از معدود متخصصان جدا سازی ایزتوپ بود.

وی مسئول آموزش و تحقیقات هسته ای وزارت دفاع نیز بود.

فریدون عباسی ریاست گروه فیزیک در دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران هم داشت ولی بندرت به این دانشگاه میرفت..../تحلیل:عصرایران