اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همسر نخست وزیر ترکیه درخیابان ولیعصر



همسر نخست وزیر ترکیه,عکس همسر نخست وزیر ترکیه ,تصاویر همسر نخست وزیر ترکیه ,امینه اردوغان,اخبار سیاسی

همسر نخست وزیر ترکیه درخیابان ولیعصر

همسر نخست وزیر ترکیه که به همراه «رجب طیب اردوغان» به ایران سفر کرده است؛ علاقه بسیاری به خرید سوغات و صنایع فاخر دستی ایران دارد و این علاقه‌مندی را در نخستین روز ازحضورش در ایران با حضور در یکی از فروشگاه‌ها ابراز داشت.

ایرنا: توقف چند دستگاه خودرو سفارت ترکیه در مقابل فروشگاهی در خیابان ولیعصر تهران، توجه بسیاری از عابران را به خود جلب می‌کرد.

مسافران خودروهای یادشده همسر و شماری از زنان هیات همراه نخست وزیر ترکیه بودند که برای خرید سوغات و کالای ایرانی به خیابان ولیعصر تهران آمده بودند.

«امینه اردوغان» همسر نخست وزیر ترکیه ««سمیه اردوغان» دختر وی و همسر وزیر اقتصاد ترکیه از جمله افرادی بودند که در نخستین روزهای فصل بهار، سرگرم خرید سوغاتی بودند.

نخست وزیر ترکیه بامداد چهارشنبه در صدر هیاتی بلندپایه وارد تهران شد و فردا پنج شنبه به شهر مشهد مقدس سفر می‌کند.

گردآوری:گروه خبر سیمرغ

منبع:irna.ir


ویدیو مرتبط :
استقبال از نخست وزیر ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازدید همسر نخست وزیر ترکیه از دانشکده طب سنتی (+عکس)



دکتر ساره داوود اوغلو به برقراری همکاری های مشترک ایران و ترکیه در زمینه طب سنتی ابراز تمایل کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب سنتی، همسر نخست وزیر ترکیه، دکتر ساره داوود اوغلو و هیأت همراه روز شنبه 15 اسفند ماه از سلامتکده طوبی از مجموعه سلامتکده های دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور دکتر محمود خدادوست معاون طب سنتی وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر حسین رضایی زاده رییس دانشکده طب سنتی و دکتر حسین آیتی مدیر سلامتکده طوبی برگزار شد، طب ایرانی معرفی و پیرامون تعاملات مشترک گفتگو شد.

در ابتدای نشست دکتر آیتی مدیر سلامتکده طوبی از فعالیت های این مجموعه که در حیطه طب سنتی و زیرمجموعه دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به فعالیت است، سخن گفت.

در ادامه دکتر خدادوست بازدید دکتر ساره داوود اوغلو از دانشکده طب سنتی را در حاشیه سفر نخست وزیر ترکیه به ایران و علاقه مندی ایشان به آشنایی با چگونگی ارائه خدمات سلامتی و درمانی طب سنتی و ادغام این خدمات در نظام سلامت ایران را نشان دهنده توجه ویژه ایشان به طب سنتی ایران دانست و افزود: مایه خوشحالی است که دکتر داوود اوغلو که پزشک هم هستند، از میان بسیاری از مراکز درمانی، بازدید از دانشکده طب سنتی و مراکز درمانی مربوط به طب ایرانی را نیز در اولویت خود قرار دادند. امیدواریم نشست امروز مقدمه همکاری های مشترک بین ایران و ترکیه در زمینه طب سنتی و آکادمیک کردن آن باشد.

در پاسخ دکتر داوود اوغلو ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، درخصوص جایگاه طب سنتی و مکمل در ترکیه سخن گفت. ایشان با بیان این مطلب که از پیشرفت قابل توجه طب سنتی در ایران کاملا مطلع است، تصریح کرد: با وجود علاقه عموم و جایگاه فرهنگی استفاده از طب سنتی در ترکیه، متأسفانه این طب حضور چشمگیر آکادمیک و علمی در نظام سلامت ترکیه ندارد.

دکتر داوود اوغلو در ادامه از برگزاری سمپوزیوم طب فراگیر با محوریت مکاتب طب سنتی مصر، عربستان صعودی، یونان و کره در دانشگاه پزشکی ترکیه خبر داد و افزود: فعالیت هایی که در زمینه طب سنتی در دانشگاه های پزشکی ترکیه انجام می شود محدود و نوپا است و ما امیدواریم با همکاری شما، بتوانیم بهره گیری از طب سنتی را در ترکیه گسترش دهیم.

در ادامه دکتر رضایی زاده رییس دانشکده طب سنتی به معرفی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت.  قدمت و سیستم آموزشی دانشکده، دپارتمان های موجود، وضعیت دانشجویان و فارغ التحصیلان، اولویت های پژوهشی دانشکده، مجله انگلیسی زبان دانشکده، رویکردهای درمانی و چگونگی رویکرد فراگیر و تلفیقی در تعامل با سایر تخصص های پزشکی نوین و حضور در بیمارستانهای طب رایج از مطالب ارائه شده توسط ایشان بود.

رییس دانشکده طب سنتی با تأکید بر سابقه دوستی و تفکر مشترک فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه، نسبت به برقراری همکاری های گسترده تر در قالب تبادل استاد و دانشجو و کمک به آکادمیک کردن طب سنتی در ترکیه ابراز تمایل کرد.

دکتر رضایی زاده همچنین افزود: ما در دانشکده طب سنتی بنابر اختیارات دانشگاه علوم پزشکی تهران که البته به عنوان تنها دانشگاه دارای این امکان است، می توانیم طول مدت دوره های تحصیلی را بر اساس نیاز دانشجویان خارجی تغییر دهیم و بر این اساس این امکان وجود دارد که طول دوره دکترای تخصصی یا Ph.D را از 4 یا 5 سال، برای دانشجویان خارجی کاهش دهیم و یا در قالب برنامه های مشترک، دانشجویان بخشی از تحصیل خود را در ایران سپری کرده و دوره پژوهشی خود را در ترکیه بگذرانند.

رییس دانشکده طب سنتی در پایان مهم ترین عامل توفیق در آکادمیک کردن طب سنتی ایران، علی رغم مقاومت های موجود را، لزوم ورود پزشکان و داروسازان به عرصه طب سنتی آکادمیک دانست و افزود: از آنجایی که در دانشکده طب سنتی ورود به مقطع Ph.D طب سنتی و داروسازی سنتی تنها برای پزشکان عمومی و داروسازان امکان پذیر است، این متخصصین با توجه به پیشینه تحصیلی خود با اشراف به طب کلاسیک، به آموزش و پژوهش در زمینه طب سنتی و ارائه خدمات بالینی می پردازند.

گفتنی است در پایان این نشست، دکتر ساره داوود اوغلو همسر نخست وزیر ترکیه و هیأت همراه، از بخش های مختلف سلامتکده طوبی بازدید کردند که بسیار مورد توجه ایشان قرار گرفت.

 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی, همکاری های مشترک ایران و ترکیه

 

 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی, همکاری های مشترک ایران و ترکیه

 

 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی, همکاری های مشترک ایران و ترکیه

 

 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی, همکاری های مشترک ایران و ترکیه

 

 اخباراجتماعی - عصر ایران