اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همسرکشی پس از ازدواج مجدد




همسرکشی پس از ازدواج مجدد

مردی که متهم است همسر خود را به قتل رسانده در انتظار حکم قضات دادگاه کیفری استان تهران به‌سر می‌برد.

به گزارش شرق، این مرد 40ساله که امیر نام دارد قبلا یک‌بار از مقتول جدا شده و دوباره به‌صورت موقت با وی ازدواج کرده بود.  کارآگاهان جنایی روز 20 دی سال گذشته وقتی باخبر شدند زنی به نام فریده در خانه‌اش به قتل رسیده است به آنجا رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

 سرقتی از خانه مقتول انجام نشده بود و شواهد نشان می‌داد جنایت توسط فردی آشنا به‌وقوع پیوسته است. به همین سبب کارآگاهان به بازجویی از خواهر فریده پرداختند. این زن که پلیس را از قتل خواهرش مطلع کرده بود به ماموران گفت: «قرار بود با فریده به خرید برویم اما او به من تلفن زد و گفت قرار است شوهرش برای گرفتن یکسری مدارک از شهرستان به خانه او بیاید به همین دلیل قرار را یک ساعت به تعویق انداخت.

 بعد از آن دیگر خبری از فریده نداشتم تا اینکه یکی از دوستان او به من تلفن زد و گفت پیامکی دریافت کرده که در آن نوشته شده فریده را کشته‌اند.» کارآگاهان بعد از اطلاع از این جزییات امیر - شوهر مقتول - را مظنون اصلی قتل دانستند

 

و از آنجا که این مرد در یکی از شهرهای استان گیلان سکونت داشت به آنجا رفتند تا وی را بازداشت کنند. در این مرحله بود که مشخص شد امیر در زندان به‌سر می‌برد. این مرد وقتی تحت بازجویی قرار گرفت با انکار اتهام قتل گفت زمان وقوع حادثه در زندان بود.

 کارآگاهان بعد از استعلام از مسوولان زندان فهمیدند امیر برخلاف ادعایش روز حادثه مرخصی گرفته بود.  به این ترتیب امیر بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و این‌بار به قتل اقرار کرد. در نهایت این پرونده به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده گفت: «امیر به قتل اقرار و صحنه جرم را نیز بازسازی کرده است بنابراین درخواست صدور حکم قانونی را دارم.»

 

اولیای‌دم مقتول نیز با قرارگرفتن در جایگاه، صدور حکم قصاص برای متهم را خواستار شدند. سپس نوبت به امیر رسید تا از خودش دفاع کند. او با پذیرفتن اتهام قتل گفت: «من و فریده 10سال قبل با هم ازدواج کردیم اما اختلافات زیادی داشتیم و چون نتوانستیم مشکلات را رفع کنیم تصمیم گرفتیم از هم جدا شویم.

 

بعد از طلاق به شمال رفتم و در آنجا با دختر دیگری ازدواج کردم. زندگی آرامی داشتم تا اینکه بعد از مدتی فریده با من تماس گرفت و پیشنهاد داد دوباره با هم ازدواج کنیم اول نمی‌خواستم قبول کنم اما بالاخره پذیرفتم و با هم عقد موقت کردیم.»

 متهم به قتل ادامه داد: «همسرم مدتی بعد از این ماجرا فهمید با فریده در ارتباط هستم به همین دلیل از من شکایت کرد و مهریه‌اش را به اجرا گذاشت. چون پولی برای پرداخت آن نداشتم به زندان افتادم. تا اینکه از زندان مرخصی گرفتم.

 

باید برای برداشتن مدارکم به خانه فریده می‌رفتم. با او تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم اما وقتی به تهران رسیدم هرچه به او تلفن زدم جوابم را نداد. مقابل خانه رفتم اما باز هم کسی در را به رویم باز نکرد به همین دلیل با کلید یدکی که در اختیار داشتم در را باز کردم و داخل رفتم.»

امیر در ادامه اعترافاتش گفت: «از فریده پرسیدم چرا به تماس‌هایم جواب نداده و در را باز نکرده است او پاسخ داد دیگر نمی‌خواهد رابطه‌ای با من داشته باشد.

 

سر این موضوع با هم جروبحث کردیم و در حالی‌که به‌شدت عصبانی شده بودم روسری‌اش را دور گردنش پیچیدم و او را خفه کردم. بعد از اینکه مطمئن شدم فریده فوت شده است از گوشی موبایلش برای یکی از دوستان پیامک فرستادم و موضوع را خبر دادم تا بیایند و جسدش را پیدا کنند بعد از آن راهی شهر خودم شدم و به زندان رفتم.»

 

متهم در پایان از ارتکاب قتل ابراز پشیمانی کرد و از اولیای‌دم مقتول خواست او را ببخشند. بنا بر این گزارش در حال حاضر هیات قضات وارد شور شده‌اند و به‌زودی حکم خود را درباره این پرونده صادر خواهند کرد.
/ روزنامه شرق


ویدیو مرتبط :
ازدواج مجدد (بخش۱)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی فصل 'ازدواج موقت' و 'ازدواج مجدد'



 

 

 

بررسی فصل 'ازدواج موقت' و 'ازدواج مجدد'

همراه با تذكر پی در پی نمایندگان آغاز شد؛

بررسی فصل 'ازدواج موقت' و 'ازدواج مجدد' لایحه حمایت خانواده در مجلس

آغاز بررسی فصل سوم لایحه حمایت خانواده و مواد 21 تا 23 با موضوع ازدواج موقت و ازدواج مجدد دائم با تذكرات پی درپی نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی همراه شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی بنایی نماینده ملایر و از اعضای فراكسیون اصولگرایان مجلس اخطار قانون اساسی داد و خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس گفت: شما یكی از ذخایر اصلی آینده جمهوری اسلامی ایران هستید مواظب باشید با این لایحه ضربه فنی نشوید.

وی افزود: زمانی كه كلیات این لایحه مطرح شد، ماده 23 كه در خصوص شرایط ازدواج مجدد دائم است، حذف شد.

وی تاكید كرد كه این ماده نباید در جزییات بررسی شود. اما هم اكنون در جزییات لایحه حمایت خانواده آمده است. این با روح قانون اساسی به ویژه ماده 10 قانون اساسی مغایر است.

بنایی از رییس مجلس خواست كه مواد 23 و 22 لایحه حمایت خانواده كه مغایر ماده 10 قانون اساسی است از این لایحه حذف شود.

سید مهدی صادق نماینده آستانه اشرفیه نیز در تذكری مواد 21 و 23 لایحه حمایت خانواده را خلاف اصل 19 و 20 قانون اساسی بیان كرد.

فاطمه رهبر نماینده تهران نیز در هنگام بررسی ماده 22 لایحه حمایت خانواده كه در خصوص ثبت نكاح موقت است در اخطار قانون اساسی گفت: این ماده برخلاف اصل 22 قانون اساسی است.

وی افزود: دولت موظف است برای رعایت حقوق زن در همه جهات با رعایت موازین اسلامی اقداماتی را انجام دهد از جمله حمایت از مادران در دوران بارداری و حضانت فرزند.

وی تاكید كرد: اگر قرار باشد در طی 9 ماه بارداری عقد موقت ثبت شود اما مرد زیر بار نرود، اثبات ازدواج موقت مشكل است و باید تا تولد نوزاد و انجام آزمایشی ژنتیكی صبر كرد.

این عضو فراكسیون زنان مجلس ادامه داد: در این صورت تجمل دوران بارداری برای زن مشكل است.

در این هنگام لاریجانی رییس مجلس اظهار داشت: زن در این شرایط می‌تواند شكایت كند.

اما فاطمه رهبر پاسخ داد: در دوران بارداری تشخیص 'نسب' مشكل است و مادر تا دوران تولد نوزاد باید منتظر باشد.

رهبر پیشنهاد داد: برای بررسی بیشتر ماده 22 در صحن علنی مراعا (مسكوت) گذاشته شود.

شهاب الدین صدر نایب رییس دوم مجلس و رییس سازمان پزشكی قانونی نیز به فاطمه رهبر پاسخ داد كه در دوران بارداری از طریق آزمایش می‌توان 'نسب' جنین را مشخص كرد.

در این هنگام لاریجانی گفت كه مشكل خانم رهبر نیز رفع شد.

پیشنهاد سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در خصوص ماده 21 ثبت نكاح دائم و فسخ و طلاق نیز با واكنش مجلس روبه‌رو شد.

ابطحی كه پیشنهاد خود را بسیار با هیجان مطرح كرد، با بیان این كه هم اكنون میلیون‌ها گوش متوجه مجلس است، گفت: پیشنهاد می‌كنم كه ازدواج موقت و دائم ثبت رسمی شود.

این پیشنهاد ابطحی با مخالفت محمدرضا خباز نماینده كاشمر و موافقت زهره الهیان نماینده تهران همراه شد كه در نهایت به تصویب نمایندگان نیز نرسید.

از آغاز جلسه علنی امروز مجلس فاطمه راكعی و الهه كولایی دو نماینده مجلس ششم در صحن علنی حضور دارند...../تحلیل:ایرنا