اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همراه اول سیم كارت ۱۵۰ هزار تومانی ندارد؟!



 

 

 سیم کارت

 

 

 سقف اعتبار سیم كارت های همراه اول با كد ۰۹۱۰ به مبلغ ۲۰ هزار تومانی است یعنی اگر صورت حساب مشترك به ۲۰هزار تومان برسد، خطش درصورت نپرداختن قبض یك طرفه می شود.

در شرایطی كه بحث الزام فروش همه سیم كارت های دایمی همراه اول با قیمت ۱۵۰ هزار تومان مطرح شده شاید ذكر این نكته خالی از اهمیت نباشد كه سیم كارت های ۱۵۰ هزار تومانی كه با كد ۰۹۱۰ عرضه می شوند، قبل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به این قیمت عرضه می شدند كه ۱۲۰ هزار تومان هزینه حق اتصال و ۳۰ هزار تومان مالیات بود اما پس از اجرای این قانون هزینه مالیات این سیم کارت از ۳۰ هزار تومان به ۳ هزار رو ۶۰۰ تومان كاهش یافت و از آن پس این سیم كارت ها به قیمت ۱۲۳هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می شوند بنابراین با این توضیحات، سیم كارت دائمی همراه اول با قیمت ۱۵۰ هزار تومان كه این روزها بحث داغی شده، مدت هاست كه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سقف اعتبار سیم كارت های همراه اول با كد ۰۹۱۰ به مبلغ ۲۰ هزار تومانی است یعنی اگر صورت حساب مشترك به ۲۰هزار تومان برسد، خطش درصورت نپرداختن قبض یك طرفه می شود.

از سوی دیگر مشترك می تواند برای افزایش اعتبار از ۵۰ هزار تومان به بالا، اعتبار خود را افزایش دهد كه این به صورت پلكان های ۵۰ هزار تومانی است یعنی می تواند اعتبارش را ۵۰ هزار تومان، ۱۰۰ هزار تومان به بالا افزایش دهد.

اما تفاوت دیگری كه این سیم كارت ها با سیم كارت های كد ۰۹۱۲ دارند، بحث رومینگ شان است كه به صورت پیش فرض فعال نیست و مشترك برای استفاده از رومینگ باید با سپردن اعتبار این سرویس را فعال كند اما میزان تعرفه خدمات، مكالمات و آبونمان و سرویس های ویژه و مكمل در این سیم كارت ها مشابه سیم كارت های دائمی ۰۹۱۲ همراه اول است.

هم چنین سیم کارت های دائمی با کد ۰۹۱۰ ودیعه ندارند اما سیم کارت های ۰۹۱۲ از ودیعه برخوردارند و انتخاب خرید هر یک از این سیم کارت ها برعهده خود مشترک است.

از سال ۱۳۸۵ كه مبلغ ثبت نام سیم كارت های دائمی همراه اول با کد ۰۹۱۲ به ۲۸۸ هزار تومان رسیده است، از این مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به عنوان ودیعه، ۴۰ هزار تومان به عنوان توسعه مخابرات روستایی و همین مقدار به عنوان هزینه نصب و مبلغ ۵۷ هزار تومان به عنوان مالیات در نظر گرفته شده بود كه بعد از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده این رقم ها تغییر كرده و ۱۲۰ هزار تومان به عنوان هزینه اتصال به شبكه، ۳۶۰۰ تومان به عنوان مالیات و ۱۶۴۴۰۰ تومان به عنوان ودیعه اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا ذكر این موارد در این شرایط كه فروش سیم كارت های دائمی همراه اول با مبلغ ۲۸۸ هزار تومان چندی پیش از سوی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی غیرقانونی اعلام و گفته شد كه توقف فروش این سیم كارت ها به اپراتور اول ابلاغ شده است ضروری به نظر می رسد.

چرا كه قرار شده از این پس تمامی سیم كارت های دائمی صفر همراه اول با قیمت ۱۵۰ هزار تومان عرضه شوند با این كه تاكنون خبر رسمی درباره قطعیت اجرای این مصوبه از سوی شركت ارتباطات سیار اعلام نشده و تنها از سوی وزیر ارتباطات اعلام شد كه مبنای عمل، تصمیم كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است.

به گزارش ایسنا ابلاغ سازمان تنظیم مقررات برای توقف فروش سیم كارت دائمی ۲۸۸ هزار تومانی همراه اول توسط این سازمان به اپراتور اول اعلام و تاكید شده است كه فروش سیم كارت با این قیمت غیرقانونی است و باید تك نرخی باشد.

به گفته مسوولان اگر مردم در این زمینه شكایتی دارند می توانند به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه كرده و شكایت خود را اعلام و می تواند در بخش مربوطه در سایت سازمان به آدرس www.cra.ir شكایت خود را مطرح كند.

در هر حال رضا تقی پور - وزیر ارتباطات - درباره این كه مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره توقف فروش سیم كارت های دائمی ۲۸۸ هزار تومانی، چه زمانی محقق می شود گفته است: این موضوع به معنی كاهش قیمت برای سیم كارت ها نیست زیرا در پروانه، قیمت ۱۵۰هزار تومانی برای فروش اپراتورها لحاظ شده است اما مصوبه ای هم بوده مبنی براین كه این سیم كارت ها می توانند با ودیعه ۲۸۸ هزار تومان فروخته شوند و این تفاوت قیمت به ودیعه مربوط است و درواقع صحبت ما بر سر خط تلفن با ودیعه و بی ودیعه است.

به گزارش ایسنا بر اساس آنچه گفته شد می توان به این نتیجه رسید كه شركت ارتباطات سیار درصورت ابلاغ دستور توقف فروش سیم كارت های ۲۸۸ هزار تومانی به مخابرات یا اپراتور اول، به اجرای آن ملزم خواهد شد اما سوال اینجاست كه آیا تمامی سیم كارت های دایمی همراه اول از این پس با قیمت با قیمت ۱۲۳ هزار تومان و ۶۰۰ تومان عرضه می شوند؟ و تفاوتی بین ویژگی های سیم كارت ها با كدهای ۹۱۲ یا ۹۱۰ وجود نخواهد داشت؟ مسوولان مربوطه تاكنون درباره این سوالات پاسخی نداده اند..../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
مسخره كردن سیم كارت همراه اول در خنده بازار HD

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیم كارتهای 288 هزار تومانی نخرید



 

 

سیم کارت

 

 

 

همراه اول، همچنان سیم کارت های 0912 خود را به قیمت 288 هزار تومان می فروشد در حالیکه براساس پروانه قیمت، این سیم کارت ها 120 هزار تومان است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام كرد: تخلف همراه اول در فروش سیم كارت با قیمت بالا همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه خبر نوبخت، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (سازمان رگولاتوری) از ادامه تخلف همراه اول در فروش سیم کارت با قیمت بالا خبر داد و افزود: همراه اول، همچنان سیم کارت های 0912 خود را به قیمت 288 هزار تومان می فروشد در حالیکه براساس پروانه قیمت، این سیم کارت ها 120 هزار تومان است.

وی، درباره میزان تخلف همراه اول درخصوص تعداد سیم كارت هایی که گران به مردم فروخته است، گفت: مخابرات آمار سیم کارت های فروخته شده از زمان ابلاغ پروانه قیمت 29 تیر سال 87 تا 18 آبان 88 را حدود 120 هزار سیم کارت اعلام کرده است.

رضوانی تصریح كرد: در حال گرفتن آمار سیم کارت های (0912) فروخته شده پس از خصوصی سازی شرکت مخابرات (بعد از 18 آبان سال 88) هستیم.

معاون سازمان رگولاتوری درباره برخورد این سازمان با تخلفات صورت گرفته، گفت: در صورت ادامه تخلف افزون بر جرایم نقدی، مدت زمان پروانه همراه اول نیز کاهش خواهد یافت.

مدت پروانه همراه اول از تاریخ 29 تیر سال 87 به مدت 15 سال تعیین شده است.

رضوانی تاکید کرد: تلفن ودیعه ای در پروانه مخابرات نداریم و براساس پروانه قیمت سیم کارت دایمی همراه اول 120 هزار تومان است که به عنوان هزینه اتصال از مشترک دریافت می شود، بدین ترتیب هر تغییری در این قیمت باید به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات برسد.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: همراه اول از زمان ابلاغ پروانه در تیر سال 87 موظف بود سیم کارت های دایمی خود را به قیمت 120 هزار تومان بفروشد که با فروش سیم کارت ها به قیمت 288 هزار تومان تخلف کرده است.

رضوانی، درباره اینكه چرا سازمان تنظیم مقررات بیش از 2 سال چشم بر تخلفات مخابرات و همراه اول بسته بود و در چند ماه اخیر این تخلفات را مطرح کرده است؛ توضیحی نداد..../تحلیل:تابناک