اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همراهان نیویوركی روحانی



سفر روحانی به نیویورک ,همراهان روحانی در سفر به نیویورک

همراهان نیویوركی روحانی

در حالی که کمتر از یک هفته به آغاز سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک باقیمانده است، جزئیات و ترکیب هیات ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیش از پیش برای رسانه‌ها جذاب می شود.

 به گزارش فارس، در طول سال‌های گذشته و در سفرهای رئیس جمهور به نیویورک تعداد و اعضای هیات اعزامی جزو موارد سوال برانگیز محسوب می شد به طوری که در سال آخر ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تحقیق و بررسی در خصوص نفرات اعزامی به برخی سفرهای خارجی رئیس جمهور از جمله سفر به نیویورک شدند.

 

هیات همراه رئیس جمهور در سفر به نیویورک امسال به نسبت سال‌های گذشته کمی سبک‌تر است و تقریبا بین 60 تا 70 ویزا از مراجع ذیربط آمریکایی برای سفر به نیویورک درخواست شده است. در این سفر علاوه بر رئیس جمهور، تعدادی از مقامات دفتر رئیس جمهوری از جمله رئیس دفتر رئیس جمهور و همچنین معاونت‌های آن، رئیس جمهور را همراهی می کنند.

 

معاونت تشریفات و معاونت سیاسی دفتر رئیس جمهوری از جمله مقاماتی محسوب می شوند که حضور آنها در این سفر قطعی است. علاوه بر این، دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حضور وزیر نفت نیز در این سفر قطعی شده و برای آن‌ها تقاضای ویزا شده است.

 

بر خلاف سفرهای گذشته، سهم رسانه‌ها از حضور در این سفر امسال کم رنگ است و تنها حضور دو تیم خبری از واحد مرکزی خبر و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی تاکنون قطعی است. 

 

این در حالی است که سفر امسال رئیس جمهور به مجمع عمومی سازمان ملل متحد از اهمیت بسزایی برخوردار است و بدون شک مورد توجه رسانه‌های عمومی خواهد بود.

 

تنها مانعی که در این سفر به نظر می‌رسد به وجود آید، کارشکنی آمریکایی‌ها در صدور ویزا برای همراهان رئیس جمهور است، کما اینکه تاکنون هنوز ویزاهای همراهان رئیس جمهور تایید نشده است. شاید در دقیقه نود همانند گذشته، برخی همراهان رئیس جمهور از این سفر بازبمانند./روزنامه قانون

 

 


ویدیو مرتبط :
قسمتی از فیلم Gangs of New York 2002 دارودسته نیویوركی با دوبله فارسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی: توقیف رسانه آخرین راه است / بگذارید همراهان دولت از آزادی و امنیت برخـوردار باشند



اخبار,اخبار سیاسی,سخنرانی روحانی در مراسم جشنواره مطبوعات


اخبار سیاسی - روحانی: توقیف رسانه آخرین راه است/ همه مطبوعات و رسانه ها دارای اختیارات و حقوق مساوی هستند

 رئیس جمهور جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را جشنواره احترام به آزادی بیان در زمینه ارتباطات و اطلاع‌رسانی به جامعه توصیف کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای روحانی در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات، گفت: اینکه گفته می‌شود عصر امروز، عصر ارتباطات و اطلاعات است این سخن با واقعیت دنیای امروز منطبق است.

وی ارتباطات و اطلاعات را آفریننده اصلی قدرت در هر کشور دانست و افزود: اگر قدرت را به سخت و نرم تقسیم کنیم بی‌تردید بخش بزرگی از قدرت نرم در اختیار صاحبان اندیشه، فکر، بیان و قلم است.

رئیس جمهور گفت: هر کشوری که در آن آزادی اندیشه، سخن، بیان و قلم و گردش آزاد اطلاعات بیشتر باشد زمینه پیشرفت و تعالی در آن کشور مهیاتر خواهد بود.

آقای روحانی افزود: بی‌تردید اگر در جامعه‌ای دهان‌ها بسته و قلم‌ها شکسته شود، اعتماد عمومی در آن جامعه از بین خواهد رفت و چشم‌ها و گوش‌ها به سمت امکانات ارتباطاتی بیگانگان خواهد رفت.

بگذاریم میدان قلم و بیان میدان بازی باشد تا حقایق برای مردم و جامعه تبیین شود
رئیس جمهور در ادامه سخنانش گفت: بگذاریم میدان قلم و بیان میدان بازی باشد تا حقایق برای مردم و جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، آقای روحانی افزود: البته آزادی بیان باید با در نظر گرفتن شرایط تاریخی، ‌فرهنگی، دینی و مذهبی و شرایط اجتماعی آن کشور و جامعه باشد و به بیان دیگر دولت معتقد به آزادی مسئولانه است.

رئیس جمهور گفت: در همه جوامع، اصول، ارزش‌ها و مقدساتی وجود دارد که باید مورد احترام همگان قرار گیرد.

آقای روحانی افزود: اگر رسانه‌ای بخواهد این اصول را مراعات نکند بی‌تردید آن رسانه ارتباط خود را با مردم و جامعه تضعیف یا قطع کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مقدسات دینی و مذهبی و ارزش‌های فرهنگی، ملی و حتی قومی باید مورد احترام همگان باشد گفت: امروز حساسیت ها در جامعه حتی برای طوایف، اقوام و ایلات تا چه اندازه زیاد است که با کوچک‌ترین خطا جمع قابل ملاحظه ای می شورند و این نشان از حساسیت کشور ما دارد و همه ما باید به این حساسیت‌ها توجه کنیم.

آقای روحانی اظهار داشت: می دانیم که قدرت رسانه های ما هر قدر بیشتر باشد کشور در صحنه جامعه توانمندتر حضور پیدا می کند.

رئیس جمهور با طرح این سؤال که چرا نتوانستیم بعد از 35 سال کاری کنیم که بزرگان ما از شرایط فرهنگی جامعه رضایت داشته باشند گفت: ‌اشکال کجاست و اگر با فشارها و شیوه های پلیسی مسئله فرهنگی حل شده بود امروز نمی‌بایست بعد از گذشت آن سال‌ها باز هم نگران فرهنگ جامعه باشیم.

آقای روحانی افزود: مشکل اعتیاد، طلاق، اختلاف های اجتماعی و شکاف های اجتماعی و نادیده گرفتن قواعد بازی در مسائل سیاسی وبسیاری از مسائل و مشکلات اخلاقی و اجتماعی که امروز با آن مواجهیم بخش بزرگی از آن مربوط به ضعف در حوزه فرهنگ است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز فرهنگ در اختیار کیست گفت: خوشحالم از اینکه وزیر فرهنگ به ندای مقام معظم رهبری بلافاصله پاسخ داد و این کار بسیار درستی بود اما چه مقدار از مسائل فرهنگی در اختیار وزیر، و بودجه فرهنگی در اختیار بخش‌های فرهنگی دولتی است؟

آقای روحانی افزود: چند برابر بودجه ای که در زمینه فرهنگ در اختیار دولت است در اختیار نهادها و مراکز دیگر قرار دارد که از بودجه عمومی بهره برداری می کنند.

فرهنگ باید به صاحبان فرهنگ واگذار شود
رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز بودجه عظیم فرهنگی در اختیار بخشهایی است که تحت نظارت قوه مجریه کشور به معنی خاص کلمه نیستند گفت: البته شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این زمینه اندیشه کند و مسیری را پیش گیرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر آقای روحانی در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات، افزود : اگر با این حرفها فرهنگ درست می شد می بایست امروز همه از وضع موجود اظهار رضایت می کردند.

رییس جمهور با طرح این سوال که بخش فرهنگی با بودجه عمومی که در اختیار می گیرد چه می کند؟ گفت: چاپ کتاب ، سی دی و امثال آن آمار فرهنگی نیست. اثر انتشار این کتابها و سرمایه هایی که در بخش فرهنگ هزینه می شود چه بوده است؟ اگر اثر خوب بوده پس چرا امروز نگرانیم.

آقای روحانی با اشاره به اینکه باید در این زمینه چاره جویی و راه مناسبی را انتخاب کرد افزود: امروز مطبوعاتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند چقدر است؟ و مطبوعاتی که از بودجه خاص قوه مجریه استفاده می کنند چقدر است؟ بخش خصوصی ما چقدر فضا دارد؟

رییس جمهور گفت: نمی گویم بخش رسانه به بخش خصوصی و مردمی واگذار شود اما باید توازنی در آن ایجاد کرد.

وی افزود: چه مقدار از رسانه ها در اختیار بخشهایی است که از بودجه عمومی و چه مقدار از بودجه بخش خصوصی استفاده می کنند و پایداری بخش خصوصی چه قدر است؟

آقای روحانی گفت: پس از گذشت سالها از پیروزی انقلاب اسلامی به غیر از یکی دو روزنامه که آنها هم از بودجه عمومی استفاده می کنند بقیه روزنامه ها عمرشان چند ساله است؟ چرا این نهال به درختی تنومند تبدیل نمی شود و پر ثمر و پربار نمی گردد؟ چرا بخش مطبوعات استقلال پیدا نمی کند؟

رییس جمهور در ادامه یکی از وظایف دولت را ایجاد تعادل و توازن عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید از روز اول هم متعهد بوده و امروز هم متعهد است که فرهنگ باید به صاحبان فرهنگ واگذار شود.

تمام مطبوعات و رسانه ها دارای اختیارات و حقوق مساوی هستند
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات تاکید کرد : ‌فرهنگ باید برمبنای قوانین شفاف به اصحاب فرهنگ ، ‌اندیشمندان و انجمن های تخصصی واگذار شود .
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر آقای روحانی گفت : دولت به اجرای این روند در تمام زمینه ها اعم از فیلم ،‌کتاب و مطبوعات معتقد است .


وی افزود: ‌امروز ساختن افکار عمومی در مسیر تعالی ، اخلاق و معنویت اهمیت دارد اما سوال اینجاست که ایا اخلاق حرفه ای در زمینه رسانه ها رو به تعالی و توسعه است ؟

رئیس جمهور خاطرنشان کرد : اگر امروز در فضای مطبوعات و رسانه های کشور از تهمت ها،‌سخنان ناروا و اتهامات کاسته و دروغ کم شده
است ما عملکرد موفقی داشته ایم و اگر اینگونه نیست باید اشکال کار را بیابیم .

دکتر روحانی گفت :‌ما آزادی مسئولانه را در همه رسانه های ارتباط جمعی ارج می نهیم و از همه صاحبان فرهنگ و قلم و بیان می خواهیم برای اینکه اذهان و افکار عمومی در مسیر مصالح ملی قرار بگیرد واقعیتها را به مردم بگویند و از شعارها کم کنند .

رئیس جمهور خواستار تبیین مشکلات مردم در فضای رسانه ای شد و با اشاره به مهمترین این مشکلات تصریح کرد : امروز فقر اقتصادی، ‌فقر فرهنگی ،‌نبود اخلاق حسنه ، ‌نبود اعتدال و نیز افراط و تفریط مهمترین مشکلات کشور است .

وی افزود : امروز افراطی ها چنان افراط می کنند که گویی ما باید منزوی باشیم و درها را ببندیم ‌و در مقابل تفریط به گونه ای است که باید هویت اسلامی و ایرانی ما روز به روز تضعیف شود ،‌ما به دنبال اعتدال هستیم تا افراط و تفریط از جامعه رخت بربندد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توازن در مسائل امنیتی در کشور شد و گفت : مطبوعات ما باید دارای امنیت و برای کشور امنیت آفرین باشند .

آقای روحانی خاطرنشان کرد : چرا برخی از مطبوعات دارای دژی پولادین هستند وهیچ کس نه قوه مجریه و نه قوه قضاییه جرات نزدیک شدن به آنها را ندارند ، ‌دژی پولادین که موجب شده است آنها خود را نه تنها قیم دولت و احزاب بلکه قیم مردم بپندارند.

رئیس جمهور تاکید کرد : تمام مطبوعات و رسانه ها دارای اختیارات و حقوق مساوی هستند اگر کسی خود را برتر می پندارد این دولت آن را برتر نمی بیند .
اخبار سیاسی - واحد مرکزی خبر