اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همدستی صرافان و دلالان برای جلوگیری از سقوط سکه و دلار



   قیمت ارز در بازار,قیمت دلا ردر بازار,دلار آزاد,اخبار ,اخبار اقتصادی

 

تلاطم قیمتها ادامه دارد؛

همدستی صرافان و دلالان برای جلوگیری از سقوط سکه و دلار

گروه اقتصادی- امیر روحپرور: در حالی قیمت سکه و دلار طی دو روز گذشته با سقوط کم سابقه مواجه شده بود، با مقاومت دلالان و برخی دست اندرکاران، دوباره این بازار با شوک قیمتی مواجه شد.

 

قیمت سکه که در پی نتایج نشست استانبول عصر یکشنبه با 70هزار تومان کاهش به 630هزار تومان سقوط کرده بود دیروز با بورس بازی دوباره نردبان ترقی را طی کرد. این در حالی است که دیروز خبرگزاریها از کاهش 15دلاری قیمت اونس جهانی خبر داده بودند.

 

این اتفاقها در حالی روی داد که با ورود 4میلیون سکه پیش فروش شده، برخی صرافی ها از معامله آن امتناع می کنند.برخی دیگر از فروشندگان هم که گویا تمایلی به قبول کاهش قیمت ندارند، ترجیح داده اند تابلوی قیمتها را با همان قیمتهای دیروز نگه دارند.

 

همچنین هر دلار آمریکا در حالی در بازار غیر رسمی با کاهش 200تومانی، 1650تومان به فروش رسید که دیروز عده ای تلاش گسترده ای را برای افزایش دوباره آن آغاز کردند.

در این راستا گفته می شود با توجه به اینکه یکشنبه گذشته قیمتها بشدت کاهش یافت، برخی افراد اقدام به خرید سکه و دلار کردند که این موجب شد تا قیمتها دوباره افزایش یابد.

 

کارشکنی صرافی ها

خبرگزاری ها نیز گزارش دادند بیشتر صرافان با حذف قیمت انواع سکه و دلار از تابلوی صرافی خود، بازار را ملتهب کردند. در پی این اقدام، دلار در بازار سیاه تا 1770تومان بالا رفت و قیمت سکه تمام طرح جدید هم بدون قیمت شد.

مهر از مرکز ارزفروشان تهران (میدان فردوسی) گزارش داد: در آستانه توزیع بیش از 4میلیون قطعه سکه پیش فروشی که از امروزدر بانکها به متقاضیان تحویل داده می شود، بازار در سکوت معناداری به سر می برد و فعالان بازار ارز و سکه عنوان می کنند به دلیل ایجاد جو روانی ناشی از کاهش یا افزایش یک باره قیمتهای انواع سکه و ارز بازار دچار تلاطم دوباره ای شده است.

 

با این حال مشاهده تابلوی بسیاری از صرافی ها نشان می دهد به دلیل قرار گرفتن در آستانه ورود اولین سری از سکه های پیش فروش شده، قیمت انواع سکه و ارزهای معتبر از تابلو صرافی ها به صورت کامل خارج شده و خرید و فروش چندانی تا زمان ورود سکه های جدید و مشخص شدن قیمتها صورت نمی گیرد.

 

همچنین برخی صرافی ها نیز تنها قیمتهای خرید و برخی دیگر نیز فروش برخی از انواع سکه را درج کرده اند، اما به صورت کلی به دلیل بروز نوسان در ارزهای معتبر، قیمت دلار در تابلوها قید نشده است.

 

در تابلوی فروش صرافی ها قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم برای فروش 710هزار تومان، نیم سکه 365هزار تومان، ربع سکه 190هزار تومان و سکه های گرمی نیز 105هزار تومان اعلام شده است.

 

سیاست دولت برای تعدیل تدریجی قیمت ارز

در همین حال سخنگوی اقتصادی دولت سیاست ارزی دولت را در سال91، حفظ نرخ ارز دولتی و تعدیل تدریجی قیمت ارز در بازار غیر رسمی اعلام کرد.

سیدشمس الدین حسینی اظهار داشت: بدون تردید در سال1391 سیاست مدیریت ارزی را دنبال خواهیم کرد و سعی می کنیم عدد 1226تومان را در بخش ارز حفظ کرده و نرخی را که حتی در بازار غیررسمی شکل گرفته، تعدیل کنیم.

وی در ادامه گفت: البته شیوه اجرای این سیاست با توجه به مجموعه عوامل در مقایسه با سال1390 بویژه نیمه اول و سال89 تفاوت خواهد داشت.

 

سخنگوی اقتصادی دولت یادآور شد: در واقع آن چیزی که در سال91 دنبال خواهیم کرد، این است که نیازهای اساسی و ضروری کشور، چه در بخش خانگی و مسایل مربوط به معیشت مردم و چه در بخش صنعتی، تولیدی، زیربنایی و بخشهای این چنینی با نرخ ارز مناسبی تأمین کنیم./قدس آنلاین


ویدیو مرتبط :
دلار 5000تومانی سکه یک میلون وهفتصد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقوط 150 هزار تومانی قیمت سکه/ دلار 120 تومان کاهش یافت



سقوط 150 هزار تومانی قیمت سکه/ دلار 120 تومان کاهش یافت

قیمت سکه با کاهش بیش از 150 هزار تومانی نسبت به ظهر روز گذشته به یک میلیون و 420 هزار تومان و دلار با 120 تومان نزول 3700 تومان شد.

به گزارش فارس  امروز قیمت انواع سکه و دلار نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

بر این اساس قیمت سکه طرح جدید نسبت به ظهر روز گذشته با بیش از 150 هزار تومان کاهش قیمت یک میلیون و 420 هزار تومان و طرح قدیم به یک میلیون 415 هزار تومان رسید.

همچنین نیم سکه با 60 هزار تومان کاهش 740 هزار تومان، ربع سکه با 50 هزار تومان افت قیمت 450 هزار تومان و سکه گرمی 325 هزار تومان شد که نسبت به روز گذشته 30 هزار توان کاهش نشان می‌دهد.

امروز در بازار تهران دلار با 120 تومانی کاهش نسبت به روز گذشته 3700 تومان و قیمت اونس جهانی 1669.5 دلار درج قیمت شده است.

به گزارش فارس یکی از دلایل کاهش قیمت سکه و دلار در بازار تهران، اعلام اجرای مرحله جدید پیش‌فروش سکه و اقدامات و برنامه‌ریزی‌های جدید بانک مرکزی و مصوبه مجلس برای کنترل بازار ارز بود./فارس