اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همدستی باجناق‌ها برای سرقت تابلوفرش‌ها



اخبار حوادث - همدستی باجناق‌ها برای سرقت تابلوفرش‌ها

دو باجناق سارق که از خانه‌ها تابلوفرش سرقت می‌کردند، از سوی پلیس آگاهی غرب استان تهران دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه هشتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار با ارائه شکایتی عنوان کرد، وقتی همراه خانواده اش از مهمانی به خانه بازگشته اند، متوجه شده اند مقادیری طلا، اثاثیه و تابلوفرش های نفیس که هر کدام ده تا 30 میلیون تومان ارزش داشته، سرقت شده است.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی دادیار مهدی سلیمانی، در حالی که تحقیقات پلیس آگاهی غرب استان تهران برای دستگیری سارقان آغاز شده بود، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از سرقت تابلو فرش های نفیس از خانه هایشان خبر دادند.

ماموران با بررسی محل های سرقت متوجه شدند دزدی ها به یک شیوه انجام شده و سرنخ سرقت ها نشان می دهد تمام دزدی ها از سوی اعضای یک باند انجام می شود.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت چند روز پیش مردی در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 شهرستان شهریار از سرقت اموال خانه اش خبرداد.

ماموران با اعزام به محل و بررسی ها متوجه شدند این دزدی نیز مانند دیگر سرقت ها انجام شده با این تفاوت که ماموران در این خانه اثر انگشتی را که روی دیوار و اثاثیه خانه مانده بود پیدا کرده و در بررسی آن متوجه شدند این اثر انگشت متعلق به یک دزد حرفه ای است که چندی پیش از زندان آزاد شده است.

با به دست آمدن این سرنخ، متهم فراری تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. با انتقال به پلیس آگاهی، وی به جرمش اعتراف کرد و گفت دزدی های سریالی از منازل را با همدستی باجناقش انجام داده و تابلوفرش های نفیس را به مردی در شهرستان کریم فروخته اند.

در پی اعتراف متهم، همدستش و مرد مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند و در مواجهه حضوری با دیگر متهم پرونده، به جرایمشان اعتراف کردند.

بنابر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
چاپ آرم و لوگو روی تابلوفرش 09191123638

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت از حساب مرد پولدار با همدستی همسر!



سرقت از حساب مرد پولدار

مردی كه در پی انتقامگیری از كارفرمای سابقش، به كمك همسر خود از حساب بانكی او بیش از شش میلیون تومان پول دزدیده بود، همراه همسرش از سوی پلیس فتای استان البرز دستگیر شد.

رسیدگی به این پرونده 17 خرداد امسال در پی شكایت مرد سالخورده‌ای مبنی بر سرقت شش میلیون و 300 هزار تومان از حساب بانكی‌اش در دستور كار پلیس فتای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز قرار گرفت.

با شروع تحقیقات، معلوم شد پول‌های سرقت شده از حساب شاكی، به حساب چند مغازه‌دار بابت فروش لپ‌تاپ، گوشی تلفن همراه، طلا و لوستر واریز شده است.

به این ترتیب فروشندگان شناسایی و به مركز پلیس احضار شدند و در تحقیقات گفتند یك زن و مرد جوان از مغازه‌شان كالاهایی خریده‌اند كه در ادامه از طریق دوربین مداربسته مغازه‌ها، تصاویر زوج جوان شناسایی شد.

 

دوربین مدار بسته، تصویر سارقان را لو داد

ماموران فتای استان البرز با بررسی تصاویر متهمان فراری، متوجه شدند مرد متهم پیش از این كارگر پمپ بنزین شاكی بوده است.

با مشخص شدن هویت مرد سارق، او تحت تعقیب قرار گرفت تا این كه دختر شاكی با حضور در پلیس فتای استان البرز، اطلاعات جدیدی را در اختیار پلیس قرار داد.

 

سارق قصد انتقام داشته است

دختر شاكی، دزد فراری را شایان معرفی و عنوان كرد او كارگر پدرم بود و از یك سال پیش مرا فریب داده و با من ارتباط دوستی برقرار كرده بود و از شماره رمز كارت اعتباری پدرم كه در اختیار من بود، اطلاع داشت.

وی اضافه كرد: پس از مدتی رابطه دوستی‌مان تیره شد و پدرم نیز به‌دلیل اختلاف‌هایی، او را اخراج كرد. گمان می‌برم شایان پول‌های پدرم را دزدیده است. با اطلاعاتی كه دختر شاكی در اختیار پلیس قرار داد، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

جستجو‌ها در این باره ادامه داشت تا این كه روز‌های پایانی هفته گذشته متهم فراری همراه زن جوانی در یكی از محله‌های كرج دستگیر شد. متهمان با انتقال به پلیس فتای استان البرز در بازجویی گفتند زن و شوهر هستند و در سرقت پول‌های شاكی همدست بوده‌اند.

 

اعتراف به دزدی با همدستی همسر

مرد متهم در اظهاراتش گفت: با اطلاع همسرم از موضوع ارتباط من با دختر كارفرمایم ـ شاكی ـ رابطه من و دختر جوان پایان گرفت و پدرش نیز مرا اخراج كرد.

متهم اضافه كرد: مدتی بعد همسرم مرا وسوسه كرد تا با اطلاعاتی كه از حساب بانكی كارفرمای سابقم دارم، از حساب او پول برداشت كنیم. به این ترتیب همسرم از حساب بانكی كارفرمای سابقم بیش از شش میلیون تومان برداشت كرد.

سرهنگ كاكوان، رییس پلیس فتای استان البرز در این‌باره گفت: در پی اعتراف متهم، همسر او نیز در بازجویی گفته‌های شوهرش را تائید كرد.

وی افزود: با اعتراف این زوج، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد./جام جم آنلاین